Οι διευθυντές των αντιπροσωπειών παρά τις δύο συνεχόμενες πτώσεις στις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων δείχνουν ήρεμοι.Τον Ιανουάριο η πτώση σε σύγκριση πάντα με την προηγούμενη χρονιά ήταν –16.4% και τον Φεβρουάριο -14.3%. Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι μικρή η πτώση. Για αυτή την πτώση δεν φαίνεται να ανησυχούν γιατί μπορούν με δελεαστικά προγράμματα να προσελκύσουν αγοραστές. Μετά θα μπουν στο παιχνίδι και οι εταιρικές πωλήσεις και τα νούμερα θα εξισορροπήσουν.
Αυτό που τους ανησυχεί είναι άλλο. Και αφορά την ηλεκτροκίνηση. Από τη μια τα εργοστάσια πιέζουν και αυξάνουν τα ποσοστά υποχρεωτικών παραγγελιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς να υπολογίζουν αν όλες οι χώρες της Ευρώπης είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στις ανάγκες των αγοραστών. Άλλες χώρες έχουν πλήρη δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και άλλες ακόμη ψάχνονται.
Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» που κάθε φορά που ανακοινώνει ένα ποσό βοήθειας, αυτό έχει εξαντληθεί από τις προηγούμενες πωλήσεις. Πιο απλά, όταν σήμερα αγοράζεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τα χρήματα που περιμένεις θα τα πάρεις όταν εγκριθεί η επόμενη κρατική βοήθεια. Αν σταματήσει αυτή η βοήθεια τι θα γίνει;
Ξεκίνησε η προετοιμασία της ηλεκτρικής Bentley στην έδρα της εταιρείας στο Crewe. Το κτίριο όπου θα κατασκευάζεται η πρώτη αμιγώς ηλεκτρικής Bentley (BEV) περιλαμβάνει μια νέα εγκατάσταση δοκιμών και ένα ολοκαίνουργιο εργαστήριο για τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων. Του χρόνου -όπως είπαν οι επικεφαλής της Bentley Motors- θα είναι έτοιμο το πρώτο παγκοσμίως Urban Luxury SUV.
Φοβερή αύξηση παρουσίασε το Kia Connect. Τα νούμερα αποδεικνύουν ότι βαδίζουμε σε μια εποχή που όλα θα ελέγχονται ηλεκτρονικά. Για να καταλάβετε πόσο γρήγορα αλλάζει η λογική των χρηστών, το 2019 το Kia Connect με το όνομα «UVO Connect», είχε 32.500 χρήστες. Και στις αρχές του 2025 οι χρήστες έφθασαν το 1,5 εκατομμύριο. Αυτή η απότομη αύξηση αντανακλά όχι μόνο τη γενική αυξανόμενη υιοθέτηση της συνδεδεμένης τεχνολογίας, αλλά και την αφοσίωση της Kia στην παροχή αξίας στους πελάτες της.
Με σύνθημα λιγότερα αίμα στην άσφαλτο ξεκίνησε σήμερα 17 Μαρτίου η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας. Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων διοργανώνει έως τις 23 Μαρτίου 2025, την 18η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας. Στόχος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» είναι να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να εκπαιδεύσει, μικρούς και μεγάλους, αποσκοπώντας στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, που αποτελούν μία παγκόσμια μάστιγα και τροχοπέδη για την ανάπτυξη της χώρας και της κοινωνίας.
O Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη πραγματοποίησε το πρώτο διαδραστικό εκπαιδευτικό σεμινάριο της πρωτοβουλίας Εταιρικής Υπευθυνότητας “In Motion for Safety”. Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στο Μαρούσι, νέες και νέοι ηλικίας 15-25 ετών, σπουδαστές της Alphabet Education καθώς και εργαζόμενοι αλλά και παιδιά εργαζομένων του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά σε ανοιχτή συζήτηση με τους ομιλητές-εκπαιδευτές που ανέλαβαν την παράδοση των διαδραστικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων ασφαλούς οδήγησης.
Το εκπαιδευτικό σεμινάριο οδηγών αυτοκινήτων ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος Ιαβέρης – Ιδρυτικό μέλος Σχολής Οδικής Συμπεριφοράς «Ιαβέρης», Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής, Υπεύθυνος του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Μελετών και Εντεταλμένος στα θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Το εκπαιδευτικό σεμινάριο οδηγών μοτοσυκλετών ανέλαβε ο Σπύρος Κούτρας – Εκπαιδευτής Οδηγικής Ασφάλειας Μοτοσυκλετιστών California Superbike School, Ιδρυτής Σχολής Εκπαίδευσης Μοτοσυκλέτας City Art.
Να επαναλάβουμε ακόμη μια φορά. Η κατάσταση δεν μπορεί να σωθεί μόνο με την ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά το Κράτος με το θέμα των αυξανόμενων τροχαίων ατυχημάτων/ δυστυχημάτων. Ο ΚΟΚ πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Τα πασαλείμματα, οι βαρύγδουπες υποσχέσεις και η ασχετοσύνη κάποιων πρέπει να σταματήσουν. Δέστε σοβαρά το θέμα με τις τραγωδίες στην άσφαλτο. Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι σύγχρονα και την παθητική αλλά και την ενεργητική ασφάλεια κάνουν σωστή δουλειά. Λείπει όμως ο σεβασμός στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών.
Το 2024 ήταν η καλύτερη οικονομική χρονιά στην ιστορία της Skoda Auto Group. Πέτυχε έσοδα ρεκόρ από πωλήσεις 27,8 δισ. ευρώ (+4,7%) και λειτουργικά κέρδη 2,3 δισ. ευρώ (+30,0%). Οι καθαρές ταμειακές ροές υπερδιπλασιάστηκαν, ξεπερνώντας τα €2 δισ. (+116,2%), και η απόδοση επί των πωλήσεων αυξήθηκε περαιτέρω στο 8,3%, αντανακλώντας την εξαιρετική συνολική οικονομική απόδοση και την ανθεκτικότητα της εταιρείας. Αυτά τα ισχυρά αποτελέσματα επιτρέπουν στην εταιρεία να αντιμετωπίσει τις επερχόμενες προκλήσεις του εντεινόμενου μετασχηματισμού από θέση ισχύος. Τα περαιτέρω βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη οφείλονται κυρίως στις αυξημένες πωλήσεις, ιδίως επικερδών για την εταιρεία μοντέλων και εκδόσεων, και στις ευεργετικές συναλλαγματικές ισοτιμίες, παράλληλα με τη συνεπή εφαρμογή του προγράμματος Next Level Efficiency+, με ιδιαίτερη έμφαση στη βελτιστοποίηση του κόστους.
H SEAT S.A. κατέγραψε ρεκόρ λειτουργικών κερδών ύψους 633 εκατ. ευρώ, σε ένα περιβάλλον που απαιτεί περισσότερη ευελιξία για το μέλλον. Στις παγκόσμιες παραδόσεις το 2024 η αύξηση ήταν 7.5%, με πωλήσεις 558.100 οχημάτων. Ο κύκλος εργασιών ήταν επίσης αυξημένος στα επίπεδα ρεκόρ των 14,5 δισ. Ευρώ. Σε ποσοστά η άνοδος ήταν +1,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτά τα αποτελέσματα ενισχύουν την εμπιστοσύνη της εταιρείας στη δύναμη της στρατηγικής της για την αντιμετώπιση των σημερινών και μελλοντικών προκλήσεων.
H Grand Automotive Hellas ( μέλος του Grand Automotive Group) , που είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας των μαρκών Renault και Dacia στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι από τις 2 Απριλίου 2025, ο κ. Στήβεν Σίρτης θα αναλάβει τη θέση του CEO της εταιρίας. Ο κ. Σίρτης έχει εκτεταμένη εμπειρία στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, έχοντας εργαστεί στο παρελθόν για τη Mercedes-Benz και, πιο πρόσφατα, για το Volkswagen Group, στο οποίο είχε τη θέση του CEO για 17 έτη. Η παρουσία του κ. Σίρτη, αναφέρει η Grand Automotive Hellas θα παίξει έναν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία των μαρκών Renault και Dacia στην Ελλάδα.
Η Kosmocar ακολουθώντας τη στρατηγική της ανάπτυξη, ανακοίνωσε την ανάληψη καθηκόντων του κ. Σπύρου Αρέθα ως Γενικού Διευθυντή της ΜΑΝ Hellas Truck & Bus S.M.S.A. Η νέα αυτή ηγεσία έρχεται σε μια κομβική στιγμή για την εταιρεία, σηματοδοτώντας ένα δυναμικό βήμα προς την ενίσχυση της παρουσίας της Kosmocar στην ελληνική αγορά των βαρέων οχημάτων, μετά την επιτυχημένη εξαγορά της ΜΑΝ. Ο κ. Αρέθας διαθέτει 25ετή εμπειρία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας υπηρετήσει σε ηγετικές θέσεις που του προσέφεραν βαθιά γνώση της αγοράς και των προσδοκιών των πελατών.
Στο εντευκτήριο της ΦΙΛΠΑ στο Γέρακα Αττικής έγινε η απονομή πρωταθλημάτων ΦΙΛΠΑ οδηγών-συνοδηγών των κατηγοριών Classic Regularity και Touring για το έτος 2024. Εκεί παραβρέθηκαν παλαιοί συμμετέχοντες του Διεθνούς Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο και πολλά μέλη της ΦΙΛΠΑ που τίμησαν τις προσπάθειες των συναθλητών τους. Οι πρωταθλητές, οδηγοί και συνοδηγοί, που διακρίθηκαν και στις δύο κατηγορίες (Classic Regularity και Touring) και οι οποίοι βαθμολογούνται στο πρωτάθλημα της ΦΙΛΠΑ, έφυγαν στο τέλος της τελετής, φορτωμένοι με κύπελλα και έπαθλα.