Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Το μεγάλο άγχος στους οδηγούς που δεν το έχουν με το παρκάρισμα είναι να μην «χτυπήσουν» σε κάποιο τοίχο η κάποιο κολωνάκι το πανάκριβο αυτοκίνητό τους. Λογικό είναι να έχουν άγχος γιατί οι περισσότεροι δεν μπορούν να υπολογίσουν σωστά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου τους. Όμως είναι και οι άλλοι οδηγοί που πήραν δίπλωμα παρκάροντας ένα μικρό αυτοκίνητο και μετά από κάποια χρόνια απέκτησαν …λιμουζίνα.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διάφορα συστήματα για να αποφεύγονται οι ζημιές. Άλλες χρησιμοποιούν το σύστημα με τον ήχο που δυναμώνει όσο πλησιάζεις σε κάποιο αντικείμενο και άλλες έχουν κάμερες που δείχνουν με ακρίβεια, στην οθόνη του οδηγού τα εμπόδια, τις αποστάσεις και τα περιθώρια ασφαλείας.
Τον Ιανουάριο οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για την εξέλιξη της επόμενης γενιάς εμπειρίας στάθμευσης υψηλών προδιαγραφών για πελάτες σε ιδιωτικά γκαράζ και εγκαταστάσεις στάθμευσης. Από την αυτοματοποιημένη υποβοήθηση ελιγμών (Automated Maneuver Assistance) μέχρι την αυτοματοποιημένη υπηρεσία στάθμευσης (Automated Valet Parking) επιπέδου 41, όλες οι λειτουργίες θα βασίζονται στην τεχνολογία και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου.
Οι λειτουργίες λογισμικού βασίζονται στην τρέχουσα στοίβα λογισμικού αυτοματοποιημένης στάθμευσης που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με την BMW iX το 2021. Στην επόμενη γενιά, αυτή θα επεκταθεί περαιτέρω με μια ισχυρή υπολογιστική πλατφόρμα που θα φιλοξενεί τους αλγορίθμους που θα εξελιχθούν από κοινού.
Το Automated Valet Parking (AVP) προσφέρει στους οδηγούς και τους επιβάτες μια πλήρως αυτοματοποιημένη εμπειρία στάθμευσης χωρίς οδηγό. Σε ένα σημείο αποβίβασης ο οδηγός απομακρύνεται από το αυτοκίνητο και αυτό αναλαμβάνει καθήκοντα όπως η αυτόνομη ανεύρεση θέσης στάθμευσης και οι απαραίτητοι ελιγμοί για την είσοδο και την έξοδο από αυτή.
Επίσης το σύστημα μπορεί να επαναφέρει το όχημα σε ένα σημείο παραλαβής για να επιστραφεί στον οδηγό. Για τη βέλτιστη χρήση του χρόνου στάθμευσης, μπορούν να εφαρμοστούν πρόσθετες υπηρεσίες όπως η πλήρως αυτοματοποιημένη φόρτιση ή το πλήρως αυτοματοποιημένο πλύσιμο. Τέτοιες λειτουργίες προσφέρουν πραγματικά οφέλη στους πελάτες ως προς την άνεση και την ασφάλεια.
Σύμφωνα με το προσχέδιο ενός επερχόμενου προτύπου ISO, οι αυτοματοποιημένες λύσεις στάθμευσης θα κατατάσσονται σε δύο κύριες κατηγορίες, τα συστήματα Type 1 και τα συστήματα Type 2. Για ένα σύστημα Type 1, οι απαραίτητες τεχνολογίες (συμπεριλαμβανομένων όλων των αισθητήρων, των υπολογιστικών μονάδων και των αλγορίθμων) τρέχουν στο όχημα, ενώ για ένα σύστημα Type 2, οι τελευταίες (συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και του συστήματος διαχείρισης AVP) είναι εγκατεστημένες στη σχετική υποδομή, π.χ. στο χώρο στάθμευσης, και το όχημα ελέγχεται από την υποδομή.