Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Το μοντέλο με το οποίο θα μπει στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αποκάλυψε η Dacia. Ονομάζεται Spring Electric και θα λανσαριστεί στην Ευρώπη μέσα στο 2021.

Στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει στους ευρωπαίους οδηγούς το πιο φθηνό EV όχημα, ένα τετράτροχο που θα αλλάξει τα δεδομένα, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους.

To Spring Electric περιγράφεται ως ένα όχημα πόλης, ένα αστικό crossover με περιπετειώδη χαρακτηριστικά. Από πλευράς διαστάσεων είναι μικρότερο από το Clio. Το μήκος του αγγίζει τα 3,73 μέτρα, το πλάτος το 1,62μ. και το ύψος το 1,51μ. Οι έντονοι χρωματικοί συνδυασμοί του αμαξώματος και η εντυπωσιακή μάσκα με τα φώτα LED, αναδεικνύουν το μοντέρνο και νεανικό προφίλ του μοντέλου.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Η αισθητική είναι κλασική Dacia, δίνοντας βάση σε τρείς τομείς: λειτουργικότητα, αξιοπιστία και αντοχή. Επίσης, υπάρχουν λιγότερα κουμπιά, μια οθόνη αφής 7 ιντσών συμβατή με Android Auto και Apple Carplay, καθώς και ένας νέος πίνακας οργάνων.

Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 300 λίτρων.

Το μηδενικών εκπομπών αυτοκίνητο της Dacia εφοδιάζεται με ένα απλό και αξιόπιστο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Αποδίδει μόλις 45 ίππους και 125 Nm ροπής και λαμβάνει ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 26,8 kWh. Τα νούμερα ακούγονται χαμηλά, αλλά σύμφωνα με τη Dacia είναι αρκετά για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Το βασικότερο είναι πως η μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 80% από πρίζα DC ισχύος 30 kW σε 1 ώρα. Για μια πλήρη φόρτιση από οικιακό δίκτυο χρειάζεται περίπου 14 ώρες και από Wallbox των 7,4 kW κάτι λιγότερο από 5 ώρες.

Η αυτονομία μέσα στην πόλη φθάνει τα 295 χιλιόμετρα με βάση το πρωτόκολλο WLTP και στον αστικό κύκλο τα 225 χλμ.