Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Fiat 8V, γνωστό και ως Otto Vu, αποτελεί ένα σπανιότατο μοντέλο το οποίο μπορεί να μην σημείωσε εμπορική επιτυχία, όμως έκανε ολόκληρο τον κόσμο της αυτοκίνησης να ασχολείται μαζί του τη δεκαετία του ’50. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώθηκε στην παραγωγή μικρών και οικονομικών αυτοκινήτων που επιζητούσαν την πρακτικότητα και όχι την ταχύτητα ή το κάτι διαφορετικό. Έτσι, σαν «βόμβα» έσκασε η παρουσίαση του Fiat 8V στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1952, μοιάζοντας περισσότερο σε μια Ferrari, φορώντας και για πρώτη φορά έναν κινητήρα V8, το πρώτο της Fiat μέχρι τότε.

Εάν αναρωτιέστε γιατί 8V και όχι V8, η απάντηση βρίσκεται στα πνευματικά δικαιώματα που είχε κατοχυρώσει μία δεκαετία πιο πριν η Ford γύρω από αυτού του μεγέθους κινητήρες. Η πρώτη έκδοση του μοντέλου είχε ιπποδύναμη 105 ίππων, με τη δεύτερη να ακολουθεί έχοντας περισσότερα καρμπιρατέρ και αυξημένη ιπποδύναμη 127 ίππων και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Μάλιστα, είχε βάρος κάτω από έναν τόνο, με την κίνηση να πηγαίνει στους πίσω τροχούς από ένα χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια, η συγκεκριμένη ισχύς δεν ήταν αρκετή να τραβήξει από μόνη της τα βλέμματα, κάτι το οποίο όμως έκανε με μεγάλη άνεση η εντυπωσιακή εμφάνιση του μοντέλου. Οι Ιταλοί κατασκευαστές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στο Fiat 8V. Οι Zagato, Ghia και Vignale ανέπτυξαν τις δικές τους special εκδόσεις του σπορ αυτοκινήτου, δίνοντάς τους επιβλητικά ονόματα όπως Supersonic ή Demon Rouge. Το κοινό ενθουσιάστηκε και το μοντέλο έλαβε μεγάλη δημοσιότητα.

Τα μοντέλα Fiat 8V της Zagato θεωρήθηκαν ως τα πιο αεροδυναμικά της εποχής τους, κάτι που τα έκανε ιδανικά για αγώνες. Από την άλλη πλευρά, η Supersonic εκδοχή της Ghia είχε χαρακτήρα που ήλκυε περισσότερο την αμερικανική αγορά. Έτσι, τελικά ο καθένας μπορούσε να βρει κάτι για τον εαυτό του στο Fiat 8V, είτε αναζητούσε αγωνιστικές δυνατότητες είτε ένα όμορφο και επιβλητικό σύνολο.

Σε γενικές γραμμές, το Fiat 8V ήταν και παραμένει ένα όμορφο αυτοκίνητο με εντυπωσιακή ιστορία και προδιαγραφές. Δυστυχώς, κατά κάποιον τρόπο επισκιάστηκε από τον ανταγωνισμό, και έτσι η Fiat παρήγαγε μόνο 114 μονάδες Fiat 8V μεταξύ 1952 και 1954.

Το Fiat 8V έχει την ιδιότητα του εμβληματικού αυτοκινήτου και φέρει την αντίστοιχη τιμή όποτε τύχει να είναι μέρος δημοπρασίας. Μόλις πριν από δύο χρόνια ένα Fiat 8V του 1953 πωλήθηκε για 2 εκατομμύρια δολάρια. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης