Ήταν πραγματικά κρίμα και άδικο για ένα αυτοκίνητο όπως η Citroen C4 ,που έχει διαπρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα rally στις… χερούκλες του Σεμπαστιάν Λεμπ, να μην υπάρχει μια έκδοση ισάξια του πλαισίου της. Εντάξει θα μου πείτε, το δίλιτρο μες τα 180 άλογα τι ήταν; Σε καμία περίπτωση αυτό που θα περίμεναν οι φανατικοί της οδήγησης. Ναι μεν τραίνο κανονικό στις τροφές αλλά από την άλλη ο κινητήρας δεν είχε την σπιρτάδα που θα περίμενε κανείς, ελέω ίσως και του γεγονότος ότι ήταν ατμοσφαιρικός.
Οι Γάλλοι, όμως, το έκαναν το μαγικό. Πέταξαν πάνω ένα 1600αρι με υπερτροφοδότηση που παρά το γεγονός ότι υπολείπεται κατά 30 ίππων από το δίλιτρο ατμοσφαιρικό σού δίνει την εντύπωση ότι «κουμπώνει» πολύ καλύτερα στο σασί της C4. Ζωντανός και έτοιμος για παιχνίδι συνέχεια είναι το καλύτερο δώρο για τους φίλους της αυτοκίνησης. Διότι μην ξεχνάτε Citroen είναι και στις στροφές δεν κωλύεται. Μαζί με τον κινητήρα ήρθε και μια άλλη αλλαγή που γίνεται άμεσα αντιληπτή. Έφυγε πάνω από το τιμόνι το στροφόμετρο και πήγε στην κεντρική κονσόλα. Σαφώς πιο όμορφο αλλά και πιο πρακτικό.
Η νέα C4 είναι ξεχωριστή, χάρη στη νέα σχεδίαση του καπό και ακόμη πιο δυναμική χάρη στη νέα γρίλια και τον καινούργιο προφυλακτήρα εμπρός. Η κομψότητα της νέας σχεδίασης μαγνητίζει με την πρώτη ματιά. Μπροστά, η μοντέρνα γραμμή του νέου C4 συμπληρώνεται από τα ενεργά φώτα Xenon που ενισχύουν τον κομψό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ ο δυνατός φωτισμός τους συμβάλει στην ασφάλεια των μετακινήσεών σας σε όλες τις συνθήκες. Χάρη στη χαρακτηριστική σχεδίαση του «λοχία» και τη νέα γρίλια, το νέο C4 γίνεται ακόμα πιο δυναμικό. Κάποιες από τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του προκατόχου του διατηρήθηκαν και στο νέο C4. Ένα από αυτά είναι και η χαρακτηριστική σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων, που στις εκδόσεις Coupe γίνονται διάφανα.
Η προσεγμένη εσωτερική σχεδίαση του νέου C4 το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Το δερμάτινο τιμόνι με λεπτομέρειες χρωμίου και η νέα επένδυση στις πόρτες από δέρμα Lama δημιουργούν μία ασύγκριτη αίσθηση πολυτέλειας. Με άξονα την υψηλή αισθητική και την πρακτικότητα, η κεντρική πολυλειτουργική οθόνη επανασχεδιάστηκε. Έξυπνα τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, δίνει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες οδήγησης με μια ματιά. Το νέο C4 δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο συστήματα πλοήγησης. Το σύστημα «My Way» διαθέτει έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών 16/9 για προοπτική πλοήγηση, ενώ συνδυάζεται με ευρωπαϊκή χαρτογράφηση μέσω SD Card.
Διαθέτει επίσης Ράδιο/CD MP3 με 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, καθώς και Bluetooth ®. Επίσης, προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με φορητές συσκευές ήχου μέσω μίας πρίζας που βρίσκεται στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Το νέο σύστημα πλοήγησης «NaviDrive» διαθέτει οθόνη πλοήγησης υψηλής ανάλυσης σε συνδυασμό με προοπτική απεικόνιση. Διαθέτει επίσης σκληρό δίσκο 30GB (τα 10GB χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αποθήκευση μουσικής μέσω της λειτουργίας «Juke Box»), MP3, τηλέφωνο με φωνητικές εντολές καθώς και PS με ενσωματωμένη ευρωπαϊκή χαρτογράφηση και φωνητική καθοδήγηση. Επιπλέον, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα υπάρχει μία πρίζα USB που είναι συμβατή με τις περισσότερες φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου. Ο turbo κινητήρας THP 150, άμεσου ψεκασμού, διαθέτει μέγιστη ιπποδύναμη 150 ίππων στις 5.800 στροφές ανά λεπτό, που σε συνδυασμό με τη μέγιστη ροπή του, 240Nm από τις 1.400 στροφές, διασφαλίζει μεγάλη ευελιξία και εξαιρετική επιτάχυνση εν κινήσει.
Το νέο C4 εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε κάθε σας μετακίνηση. Εξοπλίζεται με ESP, επιτυγχάνοντας τη διατήρηση της πορείας του οχήματος και τη βελτίωση του κρατήματος στο δρόμο σε περιπτώσεις δύσκολης πρόσφυσης ή σε στροφή. Διαθέτει ABS, το οποίο προσαρμόζει αυτόματα την πίεση στα φρένα αποτρέποντας δυσάρεστες καταστάσεις. Η στάθμευση στα μεγάλα αστικά κέντρα επιβάλλει συνήθως συνθέτους χειρισμούς. Το σύστημα στάθμευσης που περιλαμβάνει αισθητήρες εμπρός και πίσω σας ειδοποιεί για την απόσταση των εμποδίων. Ο Ηλεκτρονικός Κατανεμητής Πέδησης (EBD) διανέμει τη δύναμη του φρεναρίσματος ανάμεσα στους τροχούς για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ενώ η λειτουργία Φρεναρίσματος Πανικού (BRAKE ASSIST) βοηθάει στη μείωση της απόστασης ακινητοποίησης του οχήματος σε περιπτώσεις απότομου φρεναρίσματος. Ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα του νέου C4, υπάρχει ένα συρόμενο υποβραχιόνιο το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τη μορφολογία του οδηγού για μεγαλύτερη άνεση στη οδήγηση. Στο εσωτερικό του, υπάρχει ένας πολύ πρακτικός αποθηκευτικός χώρος. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει όλες τις ρυθμίσεις άνεσης. Διαθέτει ρύθμιση ύψους και μέσης, κλίσης και μήκους, ενώ μπορεί να είναι και θερμαινόμενο. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας των καθισμάτων γίνεται τόσο για τον οδηγό όσο και το συνοδηγό ανάλογα με την προτίμηση του καθενός.
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Το γεγονός ότι στη Citroen κατάλαβαν τη «δίψα» των φίλων της γαλλικής εταιρείας για ένα αυτοκίνητο που δεν είναι απλώς ίδιο με αυτό που χρησιμοποιεί ο Σεμπαστιάν Λεμπ στο WRC. Ο συνδυασμός με τον «ζωντανό» 1600αρι κάνει τη C4 άλλο αυτοκίνητο. Έτοιμη για όλα ανά πάσα άρα και στιγμή χαρίζει χαμόγελα στον χειριστή της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
CITROEN C4 1,6L TURBO 150 HP
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 4-16
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 150/5.800
ΡΟΠΗ 24,4Kgm/1.400
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 211km
0-100 km/h 8,4sec
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ McPherson με τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ανεξάρτητη, με ημιάκαμπτο άξονα και ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω
ΒΑΡΟΣ 1.270 Kg
ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 4.260mm / 1.773mm / 1.458mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.608
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 342Lit.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,9 Lit/100km