Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η AvL είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίας τεχνολογίας και ανάπτυξης στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και μόλις παρουσίασε έναν πρωτότυπο κινητήρα 2,0 λίτρων με υπερτροφοδότηση και καύση υδρογόνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατασκευασμένο από το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού της AVL, το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης αναπτύσσεται εδώ και αρκετούς μήνες ως αγωνιστικός κινητήρας H2. Το εν λόγω μοτέρ παράγει 410 ίππους και 500 Nm ροπής. Νούμερα που παρουσιάζουν αναλογία 205 ίππων ανά λίτρο. Το κλαμπ των 100 ίππων ανά λίτρο είναι ήδη μικρό και το να ξεπεράσει κανείς τους 200 είναι κάτι που δεν μπορεί να καταφέρει ούτε η Bugatti Chiron (190 ίπποι ανά λίτρο).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να κατανοήσουμε πλήρως αυτόν τον κινητήρα, πρέπει πρώτα να δούμε τη διαφορά μεταξύ ενός υδρογονοηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως το Mirai και ενός αυτοκινήτου με καύση υδρογόνου. Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το υδρογόνο χρησιμοποιείται για μια χημική αντίδραση που δημιουργεί ηλεκτρική ενέργεια η οποία φορτίζει τη συστοιχία μπαταριών, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τους τροχούς. Επειδή όμως το υδρογόνο είναι επίσης καύσιμο, μπορεί να εγχυθεί σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, παλαιάς τεχνολογίας.  Η AVL προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, προσθέτοντας έξυπνη έγχυση νερού PFI, η οποία μαζί με τον αέρα εισαγωγής, αποφεύγει την πρόωρη καύση.

“Τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν με τον αγωνιστικό μας κινητήρα H2 επιβεβαιώνουν ότι είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πακέτο με αυτή την τεχνολογία”, δήλωσε η Ellen Lohr, Διευθύντρια Motorsport της AVL.

Ενώ ο κινητήρας προορίζεται προς το παρόν μόνο για εφαρμογές μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενδέχεται να περάσει σε προϊόντα παραγωγής τα επόμενα χρόνια.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης