Δύο ομάδες κατασκευαστών (Citreon-Ford) που συμμετέχουν στο Π.Π.Ράλι της FIA (FIA World Rally Championship) έχουν εφαρμόσει την πιο πρόσφατη εφαρμογή του Προηγμένου Συστήματος Προστασίας Επιβατών από τις Πλευρικές Συγκρούσεις, όπως μας ενημερώνει μεταξύ άλλων σχετική ανακοίνωση της ΕΛΠΑ.
Το προηγμένο σύστημα που αποτελεί ένα ακόμη βήμα για τη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τον οδηγό και τον συνοδηγό από τις επιπτώσεις προσκρούσεων σε περίπτωση ατυχήματος. Κατά την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2008, το σύστημα που εξελίχθηκε από το Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA INSTITUTE, ενσωματώθηκε στα αυτοκίνητα στο κενό μεταξύ πόρτας και καθίσματος.
Προσθήκη ειδικού υλικού μέσα στις πόρτες αλλά και στο διάκενο πόρτας-καθίσματος αυξάνει την προστασία των επιβατών απορροφώντας δυνάμεις από πρόσκρουση.
Το διάκενο μεταξύ της πόρτας-καθίσματος (περίπου 200 χιλιοστά) αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο, καθώς βοηθά στην ελαχιστοποίηση της ενέργειας και των δυνάμεων του σώματος του επιβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης. Στο διάκενο αυτό «συμπληρώνεται» υψηλής απόδοσης υλικό απορρόφησης ενέργειας, το οποίο επιτρέπει την «εξασθένιση» των δημιουργουμένων δυνάμεων και της ενέργειας της σύγκρουσης .
Για δύο επιπλέον τμήματα εγκριθεί από τη FIA προσθήκη ειδικού αφρού. Ένα μέσα στην κοιλότητα κάθε πόρτας και ένα μεταξύ της πόρτας και του καθίσματος. ‘Έτσι επιτυγχάνεται η ενίσχυση της παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στη μείωση των αναπτυσσόμενων δυνάμεων.
Ακόμη όλα τα τζάμια (πόρτας-παραθύρων) με τους μηχανισμούς τους έχουν αφαιρεθεί και έχουν αντικατασταθεί με διαφανή συρόμενα παράθυρα από πολυανθρακούχο υλικό, τα οποία μπορούν να βγουν γρήγορα και χωρίς εργαλεία, τόσο μέσα όσο και έξω από το αυτοκίνητο.
Τόσο η Citroën World Rally Team και η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, έχουν ενσωματώσει αυτή την τελευταία πειραματική τεχνολογία στα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα.