Του Γιώργου Παλληκάρη

Ο σημερινός αγώνας τα είχε όλα. Μπορεί ο Verstappen να ξεκίνησε πρώτος και να τερμάτισε πρώτος, όμως μέχρι να γίνει αυτό χρειάστηκαν 3 ώρες αγώνα. Τρεις ώρες μέσα στις οποίες είχαμε ισάριθμες εγκαταλείψεις, ισάριθμα Safety Cars, μία κόκκινη σημαία με ωριαία διακοπή αγώνα και πολλά, πάρα πολλά γλιστρήματα από τη βροχή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα

Για πρώτη φορά αγώνας στην πίστα Zandvoort έγινε το 1952. Το συνολικό μήκος της μείναι 4.259 μέτρα και οι αγωνιζόμενοι καλύπτουν σε 72 γύρους 306.587 km. Τον ταχύτερο χρόνο ( 1.11.097) έκανε το 2021 ο Lewis Hamilton. Η πιθανότητα βροχής στο 70% σε έναν γεμάτο μαύρα σύννεφα ουρανό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σειρά εκκίνησης

Για ακόμη μία φορά, ο Ολλανδός Max Verstappen θα εκκινήσεις πρώτος στον αγώνα, με το ενδιαφέρον να μεταφέρεται από την 2η θέση και κάτω. Πιο συγκεκριμένα, η βροχή που έπεσε στις κατατακτήριες μας προσφέρει μία πολύ ιδιαίτερη σειρά εκκίνησης με τον Norris στην δεύτερη θέση, τον Russell στην τρίτη, τον Albon στην τέταρτη και τον Alonso στην πέμπτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοναδικό θέαμα της Ολλανδίας

Οι Ολλανδοί παραδίδουν μαθήματα οικολογικών μετακινήσεων με το παρκινγκ πίσω από τη πίστα να έχει πραγματικά χιλιάδες ποδήλατα. Το 97% των θεατών, πήγαν στην πίστα με το ποδήλατο. Πάνω από 45.000 ποδηλάτες κάθε ημέρα του 3ημέρου.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και ο πρωτοπόρος Ολλανδός θα ξεκινήσει εκπληκτικά προστατεύοντας την θέση του. Σε μία καθαρή από επαφές εκκίνηση, ο Alonso θα κάνει μία εκπληκτική προσπέραση από την εσωτερική και θα βρεθεί από την 5η στην 2η θέση (καταπίνοντας τους Norris, Russell και Albon). Ήδη όμως από τον δεύτερο γύρο, ξεκίνησε βροχή και πάνω από 7 οδηγοί μπήκαν κατευθείαν στα pits για αλλαγή ελαστικών.

Ήδη από τον τρίτο γύρο οι 12 από τους 20 οδηγούς έχουν αλλάξει ελαστικά, καθώς η βροχή είναι έντονη και η πρόσφυση αγνοείται.

Μετά από τις δεκάδες επισκέψεις στα pits, πλέον, στον 6ο γύρο, πρωτοπόρος είναι ο Perez της Red Bull, έχοντας τον Verstappen δεύτερο με τη διαφορά ανάμεσα τους να είναι στα 7 δευτ. ( ο Μεξικάνος άλλαξε ελαστικά έναν γύρο νωρίτερα από τον Ολλανδό).

Τα team radios ενημερώνουν τους οδηγούς πως η βροχή θα επιστρέψει σύντομα, με μέτρια ένταση, ενώ είναι ξεκάθαρο πως όσοι άργησαν να αλλάξουν ελαστικά, βγήκαν χαμένοι.

Ο Leclerc στον 12ο γύρο θα επισκεφθεί τα pits και εκτός από ελαστικά θα αλλάξει και την εμπρός αεροτομή μετά από μία μικρή επαφή που είχε με τον Piastri την ώρα της βροχής.

Η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 16ο γύρο καθώς ο Sargeant της Williams θα χάσει τον έλεγχο και θα βρεθεί στις μπαριέρες, αναγκάζοντας το Safety Car να εμφανιστεί για πρώτη φορά. Πάτησε στο κερμπ και γλίστρησε με πολλά χιλιόμετρα.

Μετά από 6 περίπου γύρους (στον 22ο) έχουμε ξανά αγώνα σε κανονικό ρυθμό, με τις αποστάσεις να έχουν εκμηδενιστεί. Η πρώτη πεντάδα είναι Verstappen – Perez – Alonso – Gasly – Sainz.

Οι προσπεράσεις από την 5η θέση και κάτω, δίνουν και παίρνουν, τόσο με τη χρήση DRS όσο και στις οβάλ στροφές. Ο Russell από την τρίτη θέση που ξεκίνησε τον αγώνα, βρίσκεται στην 17η ενώ ο Hamilton έχει ανέβει στην 11η θέση.

Η βροχή κάνει την εμφάνιση της ήδη για τρίτη φορά (κι ας βρισκόμαστε ακόμα στα μισά του αγώνα), με τους 15 από τους 19 οδηγούς να έχουν βάλει τη μαλακή γόμα και τους υπόλοιπους μέση. Χαρακτηριστική η εικόνα με τις αλλαγές των θέσεων μέχρι τον 30ο γύρο.

Η δεύτερη εγκατάλειψη θα έρθει στον 43ο γύρο όταν και ο Leclerc της Ferrari τελικά θα επισκεφθεί τα pits και δεν θα ξαναβγεί στον αγωνιστικό χώρο. Η αλλαγή της μπροστινής πτέρυγας μείωσε το πρόβλημα αλλά τελικά δεν το έλυσε και έτσι η Ferrari μένει με ένα μονοθέσιο στον αγώνα. Παράλληλα ο Hamilton έχει αναρριχηθεί στην 6η θέση κυνηγώντας τον Tsunoda.

Καταστροφικό pit stop για τον δεύτερο Alonso (πάνω από 8 δευτ.) 22 γύρους πριν από το τέλος.

Ο πέμπτος Gasly πιέζει ασφυκτικά τον τέταρτο Sainz και τελικά θα τον περάσει στον 60ο γύρο, ενώ όλα τα team radio ενημερώνουν τους οδηγούς πως έρχεται πολύ έντονη βροχή στα τελευταία λεπτά του αγώνα.

«Φωτιά» έχουν πάρει τα pits καθώς οι οδηγοί συρρέουν για να αλλάξουν ελαστικά με αποτέλεσμα να γίνονται πολλά λάθη. Παράλληλα παύει να ισχύει το DRS ενώ η βροχή είναι πολύ έντονη και τα μονοθέσια κυριολεκτικά ζωγραφίζουν με τις ουρές τους στο οδόστρωμα με 10 γύρους να απομένουν.

Ο δεύτερος Perez θα έχει μία έξοδο αλλά θα γυρίσει στην πίστα να συνεχίσει, με τον Alonso να βρίσκει την ευκαιρία και να ανεβαίνει στην 2η θέση. Το νερό που πέφτει είναι πάρα πολύ.

Τρίτη έξοδος στον αγώνα, με τον οδηγό της Alfa Romeo, Zhou, να φεύγει ευθεία στην στροφή και να πέφτει μετωπικά στα προστατευτικά. Τον παρέλαβε αυτοκίνητο για να τον μεταφέρει στο ιατρείο της πίστας. Αμέσως μετά, θα έχουμε Κόκκινη Σημαία και προσωρινή διακοπή του αγώνα καθώς η βροχή είναι πολύ έντονη και δεν μπορεί να διασφαλιστεί ασφαλής διεξαγωγή.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει και πάλι με rolling start, μετά από διακοπή μίας ώρας, με την παρακάτω σειρά:

Verstappen – Alonso – Perez – Gasly -Sainz – Hamilton – Norris –Russell- Albon – Piastri – Ocon – Tsunoda – Stroll – Julkenberg – Bottas – Lawson – Magnussen.

Οι δύο πρώτοι γύροι γίνονται με το Safety Car να δίνει το ρυθμό, αφήνοντας 6 γύρους με τέρμα γκάζι.

Αμέσως μόλις ξεκίνησε η δράση, o Perez θα δεχθεί ποινή 5 δευτ. για υπέρβαση ορίου ταχύτητας στο pit lane, μία ποινή που πιθανότατα θα του στερήσει το βάθρο.

Χωρίς άλλα παρατράγουδα, έρχεται το τέλος του επεισοδιακού Grand Prix Ολλανδίας με την εξής κατάταξη: Verstappen – Alonso – Gasly – Perez – Sainz – Hamilton – Norris – Albon – Piastri – Ocon – Stroll – Hulkenberg – Lawson – Magnussen – Bottas – Tsunoda – Russell.  Sargeant, Leclerc – Zhou εγκατέλειψαν.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης