του Νεκτάριου Διατσίδη
Η πιο πολυαναμενόμενη εκδήλωση Vespa World Days του 2024 ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες. Η παρέλαση της Vespa, η τεράστια πομπή με Vespa, ανεξαρτήτως εποχής, μοντέλου και χρώματος, ήταν μια επιτυχία που δεν έχει ξαναγίνει στα εβδομήντα χρόνια παγκόσμιων διοργανώσεων ράλι Vespa.
Υπήρχαν 15,000 Vespa που παρέλασαν από το κέντρο της πόλης Pontedera μέσα από τους λόφους της επαρχίας της Πίζας μέχρι την επιστροφή στο χωριό της Vespa, την καρδιά του τεράστιου φεστιβάλ.Ήταν ένας αριθμός που δεν είχε ξανασυμβεί, άξιος του ρεκόρ Γκίνες. Ήταν μια τεράστια πομπή, εντυπωσιακή, πολύχρωμη και εκτεινόμενη σε περισσότερα από 15 χιλιόμετρα, η οποία περιελάμβανε τους Vespisti που είχαν φτάσει από κάθε ήπειρο για το ετήσιο ράλι των Vespa Clubs από όλο τον κόσμο.
Εκτός από τους υψηλούς αριθμούς από τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, την Ολλανδία, την Ελβετία και την Αυστρία, το Vespa Club αναμειγνύεται από χώρες όπως η Ιαπωνία, η Αργεντινή, το Χονγκ Κονγκ, το Κουβέιτ, οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Κίνα και το Βιετνάμ, ως απόδειξη της παγκόσμιας φύσης του φαινομένου Vespa.
Πρωτοπόρος της παρέλασης ήταν μια ειδική Vespa GTS 300 με τα χρώματα και τα διακριτικά της Polizia di Stato (Ιταλική κρατική αστυνομία), που δώρισε η Piaggio στα εγκαίνια της εκδήλωσης για τις Παγκόσμιες Ημέρες Vespa. Και μεταξύ των πρώτων Vespisti που ηγήθηκαν της παρέλασης, ξεχώρισε ο Rudy Zerbi, ο τηλεοπτικός παρουσιαστής και λάτρης της Vespa, επάνω σε μια λαμπερή Vespa Gtv 300.
Όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν σε εβδομήντα οκτώ χρόνια ιστορίας της Vespa παρέλασαν στους δρόμους της επαρχίας της Πίζας, από την πρώτη και εξαιρετικά σπάνια 98cc που κατασκευάστηκε το 1946 μέχρι τις τελευταίες εκδόσεις Vespa Primavera, Sprint και GTS, με θρυλικά μοντέλα στο μεταξύ όπως το 125 «faro basso» των αρχών της δεκαετίας του ’50, οι ευρέως διαδεδομένες σειρές VBB, οι 50cc του 1964, οι ET3 125, τα μοντέλα Rally της δεκαετίας του ’70 και ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός Vespa PX.
Η εκδήλωση Vespa World Days είναι ο ετήσιος Αγώνας για όλα τα Εθνικά κλαμπ Vespa που, για πρώτη φορά μετά από εβδομήντα χρόνια παγκόσμιων ράλι, πραγματοποιήθηκε στην Pontedera, την πόλη της επαρχίας της Πίζας όπου γεννήθηκε η Vespa το 1946 και όπου κατασκευάστηκε ασταμάτητα έκτοτε.
Για αυτήν τη διοργάνωση, καταγράφηκε η παρουσία 55 Εθνικών συλλόγων Vespa και ο αριθμός των Vespa στο ράλι υπολογίστηκε σε πάνω από 20,000, ρεκόρ όλων των εποχών.