Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Μετά από τους αερόσακους σε μπουφάν και γιλέκα για τους αναβάτες μοτοσυκλετών τώρα θα έχουμε και κράνη μοτοσυκλέτας με ενσωματωμένο αερόσακο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ιταλική εταιρία κατασκευής κρανών μοτοσυκλέτας Airoh, που φέτος έχει την επέτειο των 25 χρόνων λειτουργίας, παρουσίασε στην EICMA το demo ενός κράνους που θα έχει ενσωματωμένο ένα σύστημα προστασίας με αερόσακο.

Η εξέλιξη είναι εμπνευσμένη από τη δουλειά της νεαρής Ιταλίδας μηχανικού Roberta Descrovi, η οποία μελέτησε την ιδέα της ενσωμάτωσης αερόσακου στα κράνη κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Πανεπιστήμιο Sheffield Hallam.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο σχεδιασμός του πρωτότυπου ξεκίνησε το 2020 και είναι το αποτέλεσμα πολλαπλών προσομοιώσεων σύγκρουσης, στη συνέχεια ακολούθησε δοκιμή φυσικής πρόσκρουσης για τη συλλογή περισσότερων δεδομένων και την περαιτέρω αξιολόγηση της συμπεριφοράς του συνδυασμού κράνους με αερόσακο σε πραγματικές συνθήκες κρούσης.

Ο αερόσακος είναι τοποθετημένος περιμετρικά στο εσωτερικό του επάνω μέρους (στέμμα) του κράνους και ενεργοποιείται ηλεκτρονικά κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αερόσακος “φουσκώνει” μέσω μιας ενσωματωμένης γεννήτριας αερίου που χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία με αυτή των αυτοκινήτων.

Το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη απορρόφηση ενέργειας σε σχέση με ένα συμβατικό κράνος και κατά συνέπεια η προστασία του κεφαλιού του αναβάτη

«Από τη γέννηση της εταιρείας μας πριν από 25 χρόνια, εστιάζαμε πάντα στην ασφάλεια», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής Antonio Locatelli. «Αυτή η εμμονή οδήγησε στην ανάπτυξη του κράνους με ενσωματωμένο αερόσακο».

Η σχεδίαση έχει γίνει σε συνεργασία με τη Σουηδική εταιρεία Autoliv, η οποία αναπτύσσει προϊόντα ασφαλείας εδώ και 70 χρόνια – και έχει συνεργαστεί με άλλες εταιρίες στην εξέλιξη γιλέκων με αερόσακο, καθώς και αερόσακους για το μπροστινό μέρος των μοτοσυκλετών.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Autoliv, Mikael Bratt, πρόσθεσε: «Για να μειώσουμε ουσιαστικά τον αριθμό των τραυματισμών και των θανάτων των αναβατών, πρέπει να ακολουθήσουμε μια ολιστική προσέγγιση. Οι γνώσεις μας για τα δεδομένα σύγκρουσης, την βιοτεχνολογία και τα εργαλεία αξιολόγησης τραυματισμών, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της Airoh είναι μια ευκαιρία να ενισχύσουμε την προστασία του κεφαλιού των αναβατών και να σώσουμε περισσότερες ζωές».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης