Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Μέτα από την νέα superbike S 1000 RR και την αντίστοιχη M 1000 RR η BMW Motorrad παρουσίασε τη νέα M 1000 R, μια γυμνή Supersport Roadster μοτοσυκλέτα με εξίσου κορυφαίες επιδόσεις προσανατολισμένη για χρήση – διασκέδαση σε επαρχιακούς δρόμους. Η M 1000 R, το δεύτερο μοντέλο Μ της BMW, έχει σαν βάση την S 1000 R με ορισμένα στοιχειά από τη S 1000 RR και τη νέα M 1000 RR.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα τέλη του 2018, η BMW επέκτεινε την στρατηγική της γκάμας M και στις μοτοσυκλέτες ,αρχικά με την δημιουργία μιας σειράς ειδικών εξαρτημάτων βελτίωσης της απόδοσης κάτω από το σήμα της M Performance και από το 2021 με την πρώτη μοτοσυκλέτα σειράς M την superbike M 1000 RR.

Η παρουσίαση της Supersport Roadster M 1000 R, που είναι η δεύτερη μοτοσυκλέτα σειράς Μ, συμπίπτει με την επέτειο των 50ων γενεθλίων της BMW M GmbH και τονίζει την φιλοσοφία της M Performance που έχει να κάνει με την αγωνιστική επιτυχία και τη γοητεία των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της BMW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με ισχύ κινητήρα 210 ίππων (154 kW), με πλήρες βάρος μόνο 199 kg, με σύγχρονες αναρτήσεις και αεροδυναμική σχεδίαση η M 1000 R προσφέρει δυνατότητες και συγκινήσεις στην οδήγηση που μέχρι πρόσφατα, συναντούσαμε μόνο στις καθαρόαιμες superbike.

Η νέα M R είναι εξοπλισμένη με μια τροποποιημένη έκδοση του υγρόψυκτου 4κύλινδρου εν σειρά κινητήρα που φοράει η S 1000 RR. Η απόδοση του φθάνει τους 210 ίππους (154 kW) στις στις 13.750 rpm, 45 hp περισσότερους  από την S 1000 R, με κόφτη στις 14.600 σαλ. Για καλύτερη επιτάχυνση η σχέση της τελικής μετάδοσης είναι πιο κοντή με το πίσω γρανάζι να έχει 47 δόντια (S 1000 R: 45 δόντια). Επιπλέον, οι σχέσεις μετάδοσης της 4ης, 5ης και 6ης ταχύτητας επίσης πιο κοντές.

Εκτός από το συγκρότημα κινητήρα μετάδοσης βελτιώσεις έχουν δεχθεί οι ανάρτησης και η αεροδυναμική.
Η M 1000 R έχει τώρα πτερύγια (φτεράκια), για καλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, που παρέχουν δύναμη 11 κιλών προς τα κάτω στον μπροστινό τροχό ήδη από τα 160 km/h. Οι αναρτήσεις και το πλαίσιο βασίζονται σε αυτά της S 1000 R με το αλουμινένιο πλαίσιο “γέφυρας” ως κεντρικό στοιχείο. Στην M 1000 R μπροστά έχουμε ένα ανάποδο cartridge πιρούνι (USD) με καλάμια διαμέτρου 45 mm 

Μετά την superbike M 1000 RR, η νέα roadster M 1000 R είναι η δεύτερη μοτοσυκλέτα BMW που διαθέτει φρένα της M που αναπτύχθηκαν χάρη στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της BMW που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Το σύστημα πέδησης με δύο δίσκους διαμέτρου 320 mm (πάχους 5 mm) εμπρός τη νέα ακτινική αντλία και τη νέα λειτουργία Brake Slide Assist, επιτρέπει στον αναβάτη να φρενάρει ολισθαίνοντας μέσα στις στροφές, είναι από τις κορυφαίες λύσεις σήμερα σε ότι αφορά τα φρένα μοτοσυκλετών παραγωγής. Επίσης είναι εξοπλισμένη με ελαφριές ζάντες από σφυρήλατο αλουμίνιο ή σαν έξτρα με ζάντες M Carbon.

Η  6.5-ιντσών TFT οθόνη οργάνων, ίδια με αυτή της M 1000 RR, έχει το αρχικό M start-up animation, νέα εμφάνιση της κόκκινης περιοχής των στροφών κινητήρα και δυνατότητα προαιρετικής αναβάθμισης για τη χρήση του M GPS Laptrigger και του M GPS Datalogger.

Η M 1000 R είναι διαθέσιμη σε λευκό μη μεταλλικό M Motorsport χρώμα και στον χρωματικό συνδυασμό Blackstorm metallic για αυτούς που θα επιλέξουν το έξτρα πακέτο εξοπλισμού M Competition.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης