Του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συναντήσαμε τον Ανδρέα Μπεργκάμι, τεχνικό της κορυφαίας Ιταλικής εταιρίας φρένων Brembo, στην Αυστριακή πίστα Red Bull Ring, μια από τις τρεις δυσκολότερες πίστες του κόσμου ως προς το φρενάρισμα μοτοσυκλετών και με την ευκαιρία της συζήτησής μας για τις τεχνολογικές εξελίξεις που μετά τους Αγώνες περνούν στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, μας αποκάλυψε ότι επιτέλους ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να δούμε κάρμπον δίσκους σε μοτοσυκλέτες παραγωγής! 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ερώτησή μας προς τον Ιταλό μηχανικό ήταν: 

“Όλη αυτή η τεχνολογία που αναπτύσσεται εδώ στους κάρμπον δίσκους που δεν μπορεί να περάσει σε παραγωγή, πως θα γίνει επωφελής και για εμάς που χρησιμοποιούμε τη μοτοσυκλέτα μας σε δρόμο και πίστα; Πότε θα δούμε κάποια από αυτές τις τεχνολογίες στις δικές μας μοτοσυκλέτες;”

 

Και η απάντηση – έκπληξη ήταν:

“Ίσως την επόμενη χρονιά καταφέρουμε να δούμε κάτι παρόμοιο! Προφανώς όχι καθαρά κάρμπον δίσκο. Έναν τελείως κάρμπον δίσκο είναι αδύνατο να τον δούμε σε μοτοσυκλέτα, για τον απλό λόγο ότι το εύρος θερμοκρασιακής λειτουργίας είναι ιδιαίτερο και με χαμηλή θερμοκρασία ο συντελεστής τριβής είναι κοντά στο 0. Έτσι είναι αδύνατο να χρησιμοποιήσουμε ένα δίσκο σαν κι αυτούς του MotoGP στο δρόμο. Αλλά προφανώς δουλεύουμε πάνω σε κάτι παρόμοιο, γνωρίζουμε ότι ήδη σε εφαρμογές αυτοκινήτου έχουμε τους κεραμικούς – κάρμπον δίσκους και επίσης στη μοτοσυκλέτα ίσως την επόμενη χρονιά να δούμε κάποια εξέλιξη σε αυτήν την κατεύθυνση να φθάνει στα μοντέλα παραγωγής.”

Εδώ να εξηγήσουμε ότι οι αγωνιστικοί κάρμπον δίσκοι λειτουργούν από τους 250° έως τους 850° και κάτω από τη χαμηλότερη θερμοκρασία προσφέρουν σχεδόν 0 τριβή και άρα φρενάρισμα. Αλλά όπως μας εξήγησε στη συνέχεια ο Μπεργκάμι, η μίξη κάρμπον με άλλα υλικά θα δημιουργήσει δίσκους κεραμικούς που θα μπορούν να δουλέψουν και στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες και έτσι θα μπουν σε παραγωγή. Επίσης μας εξήγησε ότι το “ίσως” που χρησιμοποίησε ως προς το χρονικό προσδιορισμό της εμφάνισης αυτών των δίσκων, είναι απλά κάτι για να αποφύγει το ρίσκο του λιγότερο από 1% να αποφασίσει η Ιταλική εταιρία να αναβάλει την παρουσίαση που θα γίνει είτε στο Σαλόνι της Κολωνίας, είτε σε αυτό του Μιλάνου.

Θα έχουμε λοιπόν μια επανάσταση στα φρένα των μοτοσυκλετών, καθώς οι δίσκοι αυτοί θα είναι αρκετά ελαφρύτεροι από τους ατσάλινους που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια και θα παρέχουν σταθερότερο φρενάρισμα σε χρήση σε πίστα. 

Aυτοί οι δίσκοι σε λίγο θα αποτελούν παρελθόν για τις supersport μοτοσυκλέτες!

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης