Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

Ένα Grand Prix MotoGP στην Ινδία βρίσκεται στα σκαριά εδώ και αρκετούς μήνες, με την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Ινδίας (FMSCI) να αποκαλύπτει τον Ιούνιο ότι “εργάζεται για να φτάσει ένας γύρος MotoGP και Formula E στη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την Παρασκευή, πολλά τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι εκτελούνται σχέδια να φέρουν τα MotoGP στην Ινδία το 2023, με τον επικεφαλής της Dorna, Carmelo Ezpeleta, να αναμένεται να κάνει μια ανακοίνωση πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix του επόμενου Σαββατοκύριακου.

Από πολλές πηγές αναφέρεται ότι το Buddh International Circuit στα περίχωρα του Δελχί θα μπορούσε να διοργανώσει έναν αγώνα MotoGP ήδη από το επόμενο έτος, αν και το 2024 θεωρείται ως η πιο ρεαλιστική επιλογή για το εναρκτήριο Grand Prix της Ινδίας.

Αυτά συμβαίνουν αφού η Dorna πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη έκδοση του FIM Mini GP India αυτόν τον μήνα, η οποία έχει στόχο να εντοπίσει τα νεαρά ταλέντα και να τους προσφέρει μια διαδρομή μέχρι τα MotoGP.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Dorna προσπάθησε στο παρελθόν να μπει στην ινδική αγορά σχεδόν πριν από μια δεκαετία, όταν η πίστα Buddh εντάχθηκε στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike το 2013, μόνο για να ακυρωθεί ο αγώνας λόγω «λειτουργικών προκλήσεων».

Ωστόσο, σε αντίθεση με τους τρεις αγώνες της Formula 1 που διεξήχθησαν στην Ινδία μεταξύ 2011-13 και τον αγώνα WSBK, ο προτεινόμενος αγώνας MotoGP στο Buddh δεν θα προωθηθεί από τον ιδιοκτήτη της πίστας, Jaypee Group. Ο πολιορκημένος όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων πνίγεται κάτω από ένα βουνό χρέους, με μια από τις εταιρείες του ομίλου να αθετεί τις δανειακές της υποχρεώσεις νωρίτερα φέτος.

Αντίθετα, η FairStreet Sports με έδρα τη Noida έχει συνδεθεί με την προώθηση του προγραμματισμένου αγώνα, ο οποίος θα είναι ο πρώτος αυτής της κλίμακας στην Ινδία.

Το Buddh International Circuit έχει φιλοξενήσει προηγουμένως τον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος αγώνων της Ασίας το 2016, με την εκδήλωση να οργανώνεται από το Madras Motor Sports Club – τον ιδιοκτήτη της πίστας MMRT στο Chennai.

Ενώ κατασκευάστηκε κυρίως ως πίστα Formula 1, το BIC σχεδιάστηκε με το βλέμμα στραμμένο και στους αγώνες μοτοσυκλετών και διαθέτει ένα εναλλακτικό τμήμα στροφών 10/11/12 που χρησιμοποιήθηκε επίσης από την ARRC.

Εάν το σχέδιο υλοποιηθεί, θα κάνει την Ινδία την τελευταία χώρα στο νότιο μισό της Ασίας που θα ενταχθεί στον χάρτη των MotoGP μετά τη Μαλαισία, την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία.

Τα MotoGP επεκτείνουν τα φτερά τους σε αυτήν την περιοχή εδώ και αρκετά χρόνια και η Ινδία θεωρείται το λογικό επόμενο βήμα στην επέκτασή τους, καθώς φιλοξενεί τη μεγαλύτερη αγορά δικύκλων στον κόσμο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης