Περιπλάνηση στο Τιμπούλις, ένα χωριό αλλιώτικο από τα άλλα

Περιπλάνηση στο Τιμπούλις, ένα χωριό αλλιώτικο από τα άλλα

του Νίκου Βιτσιλάκη
φωτογραφίες tracerclub.gr

Λένε ότι αυτοί που κυκλοφορούν με μοτοσυκλέτα πάνε παντού και στην περίπτωσή μας αυτό ισχύει, μάρτυράς μας τα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα που έχουμε κάνει πάνω σε δύο τροχούς. Σε μια περιπλάνησή μας με ένα Triumph Tiger 1200 πέσαμε πάνω σε κάτι ασυνήθιστο, κυριολεκτικά…

Ένα κουκλοχωριό, στοιχειωμένο μουσείο, σε μια περιοχή ανάμεσα στη Ζαχάρω και την Κυπαρισσία! Ως γνωστόν, η Πελοπόννησος διαθέτει από τα πιο όμορφα χωριά της χώρας, κρύβοντας το καθένα τις δικές του αξίες. Εδώ λοιπόν θα σας συστήσουμε ένα ιδιαίτερο μέρος, το οποίο θα βρείτε αν ακολουθήσετε τις πινακίδες προς το ναό του Επικούρειου Απόλλωνα. Στην πραγματικότητα δεν είναι ολόκληρο χωριό αλλά ένα τεράστιο κουκλόσπιτο, κάπου ανάμεσα στο χωριό Θολό και στο Λέπρεο. Αυτό το μυστικό χωριό που μαγεύει τους επισκέπτες είναι ένα ιδιότυπο μουσείο και μάλλον θα συμφωνήσετε ότι μοιάζει στοιχειωμένο. Στο Τιμπούλις ζει ένα ζευγάρι, η Ούλι και ο άνδρας της Τίμπορ (εξ ου και το Τιμπούλις).

Το ζευγάρι αυτό από σκουπίδια έφτιαξε ένα καφενείο παντοπωλείο για να ζουν οι κούκλες τους. Κούκλες βιτρίνας που μοιάζουν πραγματικά με κατοίκους και επισκέπτες του χωριού, οι οποίοι κάθονται κάτω από κληματαριά, πάνω στο μπαλκόνι και μέσα στο οίκημα. Αυτό το σπίτι-μουσείο είναι ένα διώροφο, το οποίο στην κυριολεξία είναι γεμάτο με σκουπίδια σωσμένα από κάδους, ένας λαογραφικός θησαυρός τραβηγμένος από τη φθορά και την απαξίωση των σκουπιδιών. Πατίνια, σαμάρια, ταμπέλες, παλιά τηλέφωνα, φισούνες, κούνιες, κασέλες, μπαούλα, μπουκάλια, βαρέλια, σκάφες, παλιά παιχνίδια, ρόδες από κάρα, τηλεοράσεις, laptop, ραδιόφωνα, παλιές καρέκλες, γιαταγάνια και κορνίζες με παλιές φωτογραφίες άλλων εποχών, εργαλεία αλλά και τραπέζια, α, έχει και σπιτικές μαρμελάδες. Όλα αυτά είναι στριμωγμένα σε δύο ορόφους και εδώ δημιουργείται ένα πάντρεμα, της απόλυτης μαγείας θα λέγαμε, έτσι η πρόκληση πρόσκληση για τον επισκέπτη να τα γνωρίσει είναι ιδιαίτερη. Όλα αυτά που ήταν πεταμένα στη λήθη των σκουπιδιών βρήκαν στέγη εδώ.

Η είσοδος στον χώρο είναι ελεύθερη για τους επισκέπτες, ενώ εκτός από κούκλες υπάρχουν και διάφορα άλλα παλιά αντικείμενα που έχουν βρεθεί στα πιο απίστευτα μέρη! Δείτε τις φωτογραφίες αυτού του θησαυρού, που βρίσκεται στη μέση του πουθενά, τις οποίες τραβήξαμε όντες εντυπωσιασμένοι (και απορημένοι!).

Με Triumph Tiger 1200 XCx

Το θηριώδες Tiger ήταν η επιλογή μας για ένα οδοιπορικό στην Πελοπόννησο, συγκεκριμένα στην έκδοση Travel Edition, η οποία και είναι εξοπλισμένη με εργοστασιακή τριπλέτα βαλιτσών χωρίς επιβάρυνση στην τιμή αγοράς! Πραγματικός χιλιομετροφάγος ο βρετανός τίγρης, που στην τελευταία του έκδοση έχει χάσει 10 κιλά μετά από μελετημένη εξοικονόμηση σε κινητήρα, πλαίσιο και εξάτμιση. Στα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του διαπιστώσαμε ότι γεωμετρία και θέση οδήγησης δημιουργούν ένα σύνολο με πολύ αυξημένη ικανότητα στους ελιγμούς σε κάθε είδους οδόστρωμα αλλά και καλύτερη ευκινησία και βελτιωμένο κράτημα στο χώμα.

Η μοτοσυκλέτα έχει δεχθεί επεμβάσεις και αλλαγές σε περισσότερα από 100 σημεία, πάντα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ ο εξοπλισμός που διαθέτει την καθιστά πραγματικό αστακό. Έχει νέα προσαρμοζόμενα φώτα (Adaptive Cornering Light), μια τεράστια έγχρωμη οθόνη TFT, φωτισμό full LED, μονάδα IMU (αδρανειακή μέτρηση 6 αξόνων), Cornering ABS, ηλεκτρονικό γκάζι, traction control, σύστημα hill assist για εύκολο ξεκίνημα στις ανηφόρες, 6 οδηγικά προγράμματα που περιλαμβάνουν και το λίαν εξειδικευμένο Off Road Pro, ηλεκτρονική ανάρτηση, σύστημα quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη και προς τα πάνω και προς τα κάτω, μονόδρομο συμπλέκτη με υποβοήθηση, βελτιωμένης λειτουργίας και χρήσης cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλες οδηγού - συνεπιβάτη, τρεις παροχές ρεύματος (δύο 12V, μία USB), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα καθώς και σύστημα Keyless που καταργεί τη χρήση του παραδοσιακού κλειδιού.

Από άποψης κινητήρα, οι 141 ίπποι του χωρητικότητας 1.215cc τρικύλινδρου σε σειρά κινητήρα είναι οι περισσότεροι που υπάρχουν ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας που διαθέτουν τελική μετάδοση με άξονα. Οι αλλαγές που έχει δεχθεί του έδωσαν πιο γεμάτη λειτουργία σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπως επίσης και έναν περισσότερο εθιστικό ήχο. Ταξιδεύει σταθερό σαν βράχος, είναι ευθύβολο, προστατεύει άψογα τον αναβάτη από τα καιρικά φαινόμενα και τα πάει εξαιρετικά και στον τομέα της κατανάλωσης, που στα χέρια μας μετρήθηκε στα 6,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

 

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 20 Απριλίου 2019, 12:56