Του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και δεν είναι περιστροφικός, τα εσωτερικά εξαρτήματα του Avadi και το έμβολο περιστρέφονται.
Ο εμβολοφόρος κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει πολλές διατάξεις των κυλίνδρων όπως V, W, Boxerκαι εν σειρά, ενώ ο μονοκύλινδρος δεν είχε μέχρι σήμερα κάποια διαφορά στον τρόπο διάταξης και της παλινδρομικής λειτουργίας του εμβόλου.
Οι περιστροφικοί κινητήρες Wankel, είναι εντελώς διαφορετικοί στη λειτουργία τους με την περιστροφή του τριγωνικού εμβόλου να αλλάζει την απόσταση από τα τοιχώματα του κινητήρα και να πραγματοποιούνται οι χρόνοι της εισαγωγής αέρα-καυσίμου, συμπίεσης, εκτόνωσης και εξαγωγής των καυσαερίων.
Αλλά τι θα γινόταν αν τα δύο σχέδια κινητήρα, δηλαδή ένας κινητήρας με έμβολο και ένας περιστροφικός κινητήρας έδιναν την έμπνευση για την ιδέα ενός περιστρεφόμενου και παλινδρομικού εμβόλου; Αυτήν την ιδέα είχε ένας ερευνητής που ήταν αποφασισμένος να ανακαλύψει και να αναπτύξει τον κινητήρα Avadi.

Ο κινητήρας Avadi λειτουργεί όπως ένας κανονικός κινητήρας με έμβολο, καθώς ένα έμβολο κινείται παλινδρομικά σε έναν κύλινδρο. Αλλά σε αντίθεση με άλλους κινητήρες με έμβολο, αντί να συνδέεται με έναν κεντρικό στροφαλοφόρο άξονα που στη συνέχεια στέλνει ισχύ σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων, ο κινητήρας Avadi συνδέεται με ένα κεντρικό πλανητικό σύστημα γραναζιών, περιστρέφοντας έναν άξονα με μειωμένη σχέση μετάδοσης 2:1 και στέλνει την ισχύ στο κιβώτιο ήδη με λιγότερες στροφές. Το αποτέλεσμα είναι ένας απίστευτα συμπαγής τετράχρονος κινητήρας με μεγάλη ισχύ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το λειτουργικό πρωτότυπο είναι ένας μονοκύλινδρος κινητήρας 250cc και αποδίδει περίπου 15.8 ίππους και 30.24 Nm ροπής στις 3,500 σ.α.λ.. Αλλά ολόκληρος ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 10.7 κιλά, έχοντας ήδη λιγότερες στροφές στον άξονα εξόδου προς το κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται μεγάλο κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να υπάρχει εξοικονόμηση βάρους και από αυτό.
Αυτά είναι αρκετά καλά ​​νούμερα και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Avadi, Landon Wilkinson, είπε μετά από έναν επανασχεδιασμό για την επίλυση προβλημάτων:
«Ο βελτιωμένος σχεδιασμός του κινητήρα έχει καλά αποτελέσματα. Πετύχαμε θετικά αποτελέσματα συμπίεσης με τη νέα σχεδίαση βαλβίδων και αναμένουμε δοκιμές λειτουργίας στο εγγύς μέλλον».

Η διάταξη σύνδεσης του εμβόλου με το πλανητικό σύστημα γραναζιών γίνεται με δύο μπιέλες (διωστήρες) και αυτό εξουδετερώνει τις πλευρικές πιέσεις του εμβόλου στον κύλινδρο ώστε να μην δημιουργούνται τριβές και απώλειες, ενώ η περιστροφική κίνηση του κυλίνδρου δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει μια απλή διάταξη περιστροφικής βαλβίδας στην κεφαλή που μειώνει περαιτέρω το βάρος ολόκληρου του κινητήρα.
Με όλο και περισσότερες χώρες να απαγορεύουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης λόγω των εκπομπών, η νέα τεχνολογία όπως αυτή του Avadi θα μπορούσε να είναι μία ακόμη βελτιωμένη έκδοση ενός κινητήρα που θα έχει πολύ καλό βαθμό απόδοσης και καθώς και οι σημερινοί κινητήρες βελτιώνονται συνεχώς, ο ανταγωνισμός στην παραγωγή καθαρότερων κινητήρων με τα εναλλακτικά και συνθετικά καύσιμα μαζί με την υβριδική τεχνολογία, μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τις εκπομπές καυσαερίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο χώρο της μοτοσυκλέτας όπου ο μονοκύλινδρος κινητήρας μπορεί να έχει καλές επιδόσεις στις μικρές κατηγορίες, αλλά και σε εκτός δρόμου μοτοσυκλέτες και μοτοκρός, η ένταξη του Avadi θα έχει πολύ ενδιαφέρον και αναμένουμε να δούμε στην πράξη όλα τα θετικά στοιχεία αυτού του κινητήρα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης