του Δημήτρη Διατσίδη
Ορισμένοι αναβάτες είτε λόγω κάποιου ατυχήματος, είτε εκ γενετής, αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, που σε αρκετούς από τους υπόλοιπους θα αποτελούσαν λόγο για τον οποίο δεν θα οδηγούσαν ποτέ ένα δίτροχο όχημα. Κάποιοι όμως με τη θέληση της ψυχής περισσότερο, ξεπερνούν αυτά τα προβλήματα και όχι μόνο οδηγούν μοτοσυκλέτα, αλλά φτάνουν και στο ανώτερο επίπεδο συμμετέχοντας σε Αγώνες Ταχύτητας. Δεν μποροπυμε λοιπόν παρά να τους “βγάζουμε το καπέλο” και να υποκλινόμαστυε στις προσπάθεις όλων των αθλητών που συμμετέχουν σε ανάλογους Αγώνες.
Η σεζόν 2025 του European Handy Bridgestone Cup ξεκίνησε με δυνατά συναισθήματα και εμπνευσμένες επιδόσεις. Αυτό το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα για παραολυμπιακούς αναβάτες είναι ένα έργο που υποστηρίζεται θερμά από τον Emiliano Malagoli, ιδρυτή του συλλόγου Di.Di. (Diversamente Disabili*), και την Chiara Valentini, οι οποίοι εδώ και καιρό είναι αφοσιωμένοι στο να αποδεικνύουν πως ο αθλητισμός, και ειδικά ο μηχανοκίνητος, μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο ένταξης, προσωπικής ανάπτυξης και αναγέννησης.
* Η ιταλική φράση “Diversamente Disabili” μεταφράζεται στα ελληνικά ως:
«Διαφορετικά Ανάπηροι» ή πιο ελεύθερα «Ανάπηροι με διαφορετικό τρόπο». Πρόκειται για έναν όρο που χρησιμοποιείται συχνά με σκοπό να δοθεί μια πιο θετική ή λιγότερο στιγματιστική διάσταση στην έννοια της αναπηρίας, αντί για τον παραδοσιακό όρο “disabili”. Αν θέλουμε με πιο σύγχρονο και πολιτικά ορθό τρόπο, μπορεί να μεταφραστεί και ως: «Άτομα με διαφορετικές ικανότητες».
Η εμβληματική πίστα Bugatti στο Le Mans προσέφερε το ιδανικό σκηνικό για τον εναρκτήριο Γύρο της σεζόν, προσφέροντας ένα Σαββατοκύριακο Αγώνων υψηλού επιπέδου. Παρά τις αβέβαιες προβλέψεις καιρού, ο ήλιος και οι ήπιες θερμοκρασίες δημιούργησαν ιδανικές συνθήκες για έντονο και συγκινητικό ανταγωνισμό.
Οι καλύτεροι παραολυμπιακοί αναβάτες της Ευρώπης αναμετρήθηκαν σε κάθε στροφή, αποφασισμένοι να εξασφαλίσουν τους πρώτους βαθμούς του Πρωταθλήματος, σε μια πραγματικά αξέχαστη επίδειξη ταλέντου και αποφασιστικότητας.
Κατηγορία 1000cc
Ο κορυφαίος αναβάτης του σαββατοκύριακου ήταν ο Thibaut Foray, πρώην Γάλλος στρατιώτης που έχασε και τα δύο του πόδια το 2022 από έκρηξη νάρκης. Ο Foray κυριάρχησε και στους δύο Αγώνες, επιδεικνύοντας εντυπωσιακή ταχύτητα και δεξιοτεχνία. Ιδιαίτερα στον τελευταίο γύρο του 2ου Αγώνα σημείωσε τον καταπληκτικό χρόνο 1’44”563 – έναν γύρο αρκετά γρήγορο για να προκριθεί στις περίφημες 24 Ώρες του Le Mans. Ο Martin Horky κατέκτησε δύο δεύτερες θέσεις, ενώ οι Maximilian Sontacchi και Jakob Lorenz ανέβηκαν από μία φορά στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Κατηγορία 600cc
Ο Antonio Montoya εξασφάλισε δύο συνεχόμενες νίκες, τερματίζοντας μπροστά από τον σταθερό και ανταγωνιστικό Remo Marinato, ο οποίος κατέκτησε δύο ισχυρές δεύτερες θέσεις. Το τρίτο σκαλί του βάθρου μοιράστηκαν οι Omar Shili, πρωτοεμφανιζόμενος στους αγώνες ταχύτητας μετά από ατύχημα που τον άφησε σε αναπηρικό αμαξίδιο πέρυσι, και Francesco Procopio.
Κατηγορία Lesser Impaired
Στην κατηγορία Lesser Impaired (με λιγότερη αναπηρία), τόσο ο Antonio Montoya όσο και ο Luca Lunghi αναδείχθηκαν νικητές στους αντίστοιχους Αγώνες, ξεκινώντας με τον καλύτερο τρόπο την πορεία τους στο Πρωτάθλημα.
Ο Γύρος του Le Mans δεν αποτέλεσε μόνο ένα ξεχωριστό αθλητικό γεγονός αλλά και ένα σύμβολο ένταξης και ανθεκτικότητας, επιβεβαιώνοντας την αποστολή του European Handy Bridgestone Cup να προωθήσει μέσω του μοτοσυκλετισμού μια αυθεντική ευκαιρία ανανέωσης και επιτυχίας για όσους έχουν αντιμετωπίσει τις πιο δύσκολες προκλήσεις της ζωής.
Με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι ο Έλληνας 10χρονος Γιάννης Κορολόγος, που δίνει τη μάχη του με τον καρκίνο στις Η.Π.Α. και είχε οδηγήσει πριν λίγα χρόνια μοτοσυκλέτα, ονειρεύεται τα επόμενα χρόνια να καταφέρει να αγωνιστεί σε αυτό το Πρωτάθλημα! Του το ευχόμαστε ολόψυχα!
View this post on Instagram