Του Δημήτρη Διατσίδη
Η TVS Motor έχει μερικά πραγματικά μεγάλα σχέδια για την εμβληματική Βρετανική μάρκα Norton. Από τότε που αγοράστηκε το 2020 από τον Ινδικό κολοσσό μοτοσυκλετών TVS, βρίσκεται στο δρόμο της ανάκαμψης. Η TVS κατάφερε να αποκτήσει τη μάρκα Norton για ένα λογικό ποσό περίπου 19 εκατομμύρια €. Αλλά από τότε, έχει ξοδέψει συνολικά 135 εκατομμύρια € για την αποκατάσταση και τη σταδιακή επέκτασή της.
Πριν από λίγο καιρό, η Norton δημιούργησε μία αντιπροσωπεία στη Σκωτία και προσβλέπει στην επέκτασή της και σε περισσότερες αγορές σε όλη την Ευρώπη. Αλλά εκτός από την επέκταση της εμβέλειάς της, η Norton ελπίζει επίσης να αυξήσει τις προσφορές προϊόντων της.
Πιο συγκεκριμένα, η Norton σκοπεύει να λανσάρει συνολικά έξι ολοκαίνουργια μοντέλα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ορισμένα από αυτά τα νέα μοντέλα θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν το 2025, με τη Norton να αναμένεται να τα διαθέσει στη Διεθνή αγορά. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι αυτά τα νέα μοντέλα θα είναι μοτοσυκλέτες σχεδιασμένες από την αρχή και δεν θα βασίζονται σε καμία προηγούμενη υπάρχουσα μοτοσυκλέτα της Norton.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της TVS Motor, Sudarshan Venu, εξήγησε ότι οι επερχόμενες μοτοσυκλέτες Norton θα είναι εξέχουσες στην κατηγορία τους και ότι θα συνεχίσουν να ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας «Σχεδιασμός, Δυναμισμός και Λεπτομέρεια».
Παρά τη διατήρηση των υψηλών προδιαγραφών, μπορούμε σίγουρα να περιμένουμε ότι η επερχόμενη γκάμα μοντέλων της Norton θα είναι πιο προσιτή από τις τρέχουσες προσφορές της που αποτελούνται από τα μοντέλα 961 και V4 υψηλής απόδοσης. Αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούν και συνεχίζουν να αποτελούν φόρο τιμής στην ταυτότητα της μάρκας πριν από την εξαγορά της από την TVS και φαίνεται περισσότερο από πιθανό ότι θα παραμείνουν στην παραγωγή για το άμεσο μέλλον.
Τώρα, για τους λάτρεις της Norton, αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να είναι καλά νέα, καθώς είναι σαφές ότι οι νέοι ιδιοκτήτες της εταιρείας εργάζονται σκληρά για να διασφαλίσουν ότι θα εξελιχθεί και θα γίνει ανταγωνιστική στη σημερινή βιομηχανία μοτοσυκλετών. Και παρά το γεγονός ότι έχει περισσότερα από 120 χρόνια ζωής, φαίνεται ότι τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμη για τη Norton.
Μοτοσυκλέτες όπως η Commando 961 σίγουρα θα ήταν ωραίο να έχουν μια μικρότερη έκδοση, φυσικά πολύ διαφορετική καθώς δεν θα ακολουθήσουν στο σχεδιασμό τα προηγούμενα μοντέλα και ίσως μία υποψήφια της μεσαίας κατηγορίας που μπορεί να ανταπεξέλθει δίπλα στις νεο-ρετρό δικύλινδρες όπως οι Yamaha XSR700 και Kawasaki Z650RS, να είναι κάτι που θέλουμε να δούμε στη σημερινή εποχή.
Τελικά η Ινδία, όπως και στην περίπτωση της Royal Enfield, φαίνεται ότι θα σώσει άλλη μια Βρετανική μάρκα και φυσικά θα εκμεταλλευτεί ένα θρυλικό όνομα, ελπίζουμε με το σεβασμό που του αξίζει.