του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανακοίνωση της συνεργασίας του κολοσσού των ελαστικών Pirelli και με το MotoGP, μετά την καθολική αποδοχή της από την Formula 1 και μετά τη γιορτή για τα 20 χρόνια της Pirelli στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSBK, δείχνει την κυριαρχία της Ιταλικής εταιρίας στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βέβαια το πλειοψηφικό πακέτο της Pirelli ανήκει στην Κινεζική ChemChina και υπάρχουν προστριβές ακόμη και ανάμεσα στις κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Κίνας για τα θέματα της διοίκησης της εταιρίας, αλλά αυτό δεν εμποδίζει την Pirelli από το να κάνει μια ιδιαίτερα επιθετική πολιτική στον κόσμο των motorsports, που της δίνει προφανώς τρομερή αναγνωρισιμότητα και κατ’ επέκταση διείσδυση σε δυναμικό αγοραστικό κοινό.

O Giorgio Barbier με τον απεσταλμένο μας Δημήτρη Διατσίδη, στην Ίμολα

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε στην πίστα της Ίμολα τον Διευθυντή αγωνιστικού της Pirelli για την μοτοσυκλέτα, τον Giorgio Barbier και να μιλήσουμε μαζί του για την “απόβαση” στο MotoGP και την επερχόμενη συμμετοχή της (μετά τις μικρότερες κατηγορίες Moto 3 & Moto 2 όπου παίρνει τη θέση της Dunlop) και στη μεγάλη κατηγορία του ΜotoGP, όταν τελειώσει το συμβόλαιο με την Γαλλική Michelin το 2026.
Αρχικά ο Barbier αρνείται ότι υπάρχει το σχέδιο καθολικής “εισβολής”:
“Δεν υπάρχει κάποιο πλάνο για άλλα βήματα! Είναι απλά μια ευκαιρία που θελήσαμε να πάρουμε, ειδικά ώστε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που ξεκινήσαμε με τα WorldSBK, με τις μικρότερες κατηγορίες: τα 300 Supersport, τα Supersport και τα Superbike. Αυτό δημιούργησε ένα καλό περιβάλλον σε ολόκληρο τον κόσμο, ειδικά για τις κατηγορίες εισαγωγής WorldSSP300 και WorldSSP. Τώρα θέλουμε να ακολουθήσουμε την Dorna στο πρόγραμμα “Road to MotoGP” (Δρόμος προς το MotoGP), έτσι ξεκινώντας με νέους οδηγούς σε ολόκληρο τον κόσμο στις κατηγορίες “Talent Cup” με στόχο να δημιουργηθούν τα νέα ταλέντα του μέλλοντος. Ξεκινήσαμε τρία χρόνια νωρίτερα με την Dorna στο πρόγραμμα MiniGP, μαζί με την Ohvale και αυτό το πλάνο συνεχίζουμε και θα το κάνουμε μεγαλύτερο. Σίγουρα το σημείο προορισμού είναι το Paddock του MotoGP και σίγουρα η Moto 3 & Moto 2 είναι η δεξαμενή για να βρούμε τους οδηγούς όχι μόνο για το MotoGP αλλά και επίσης για τα Superbike και τα Supersport. Όπως ξέρεις στο Paddock του WorldSBK έχουμε τώρα αρκετούς οδηγούς που πριν ήταν στην Moto 3 & Moto 2”, απαντάει ο Barbier, αποφεύγοντας να πει ευθέως ότι ο στόχος είναι και η μεγάλη κατηγορία του MotoGP.

Ο επικεφαλής της Pirelli από το 2024 θα βρίσκεται και στις πίστες του MotoGP

Έτσι η συζήτηση πηγαίνει στην τεχνολογία των ελαστικών για αυτές τις νέες για την Pirelli κατηγορίες και το κατά πόσο η εξέλιξή τους θα βασιστεί στα υπάρχοντα ελαστικά των SSP300 και SSP.
“Βέβαια οι μοτοσυκλέτες είναι διαφορετικές. Εδώ στα WorldSBK οι μοτοσυκλέτες έχουν βάση αυτές της παραγωγής, ενώ στο MotoGP έχουμε πρωτότυπες. Και έχουμε και διαφορετικούς κατασκευαστές, όπως η KTM και η Honda και διαφορετικούς κατασκευαστές πλαισίων και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποκτήσουμε εμπειρία πάνω σε αυτό. Για παράδειγμα αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε στην Moto 2 με τις διαστάσεις ελαστικών των Superbike και όχι με αυτές των Supersport, γιατί χρησιμοποιούν τη ζάντα 3.75 μπροστά και είναι πιο ταιριαστή με τη διάσταση που έχουμε για τα Superbike και έτσι με αυτές τις διαστάσεις θέλουμε να είμαστε πιο κοντά στην εξέλιξη των ελαστικών για τα Superbike.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αυτά τα ελαστικά των SBK θα βασιστούν τα ελαστικά της Moto 2

Η Moto 3 είναι αρκετά διαφορετική, γιατί υπάρχουν επίσης διαφορετικές μοτοσυκλέτες ανάμεσα στα Talent Cup και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto 3. Έτσι πρέπει να φτιάξουμε και να παράγουμε μια σειρά από γόμες που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη χρήση της μοτοσυκλέτας. Σίγουρα η εμπειρία των SSP300 είναι κάτι ενδιαφέρον, αλλά οι διαστάσεις είναι διαφορετικές, γιατί οι διαστάσεις για την Moto 3 είναι στενές, γιατί οι ζάντες είναι στενές και αυτό είναι ένα θέμα εμπειρίας που πρέπει να αποχτήσουμε. Σκεφτόμαστε να ξεκινήσουμε από μια καλή βάση και μετά προχωρώντας με αυτό το Πρωτάθλημα να κάνουμε βήμα-βήμα βελτίωση των προϊόντων”, υπογραμμίζει ο Διευθυντής της Pirelli.
Βέβαια η Pirelli έχει το σλόγκαν για τα WorldSBK “We Race what we sell” (αγωνιζόμαστε με τα ίδια λάστιχα που πουλάμε), σλόγκαν που δεν θα μπορεί να λεχθεί για τις κατηγορίες των πρωτότυπων. “Αυτός είναι ο λόγος που μπαίνουμε στην Moto 2, που γίνεται μόνο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και το Ισπανικό Πρωτάθλημα και έτσι δεν είναι μια μεγάλη αγορά ή μια δημοφιλής αγορά, αλλά χρησιμοποιώντας τα ελαστικά των Superbike βρισκόμαστε στο ίδιο περιβάλλον του σλόγκαν και αυτό έχει αντίκτυπο στους χρήστες όλων των μεγάλων superbike σε όλη τη γη. Έτσι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα. Το δεύτερο που αφορά την Moto 3 και τις κατηγορίες κοντά σε αυτήν, με τις στενές ζάντες, είναι κάτι που αφορά ενδιαφέροντα πρωταθλήματα. Και είναι όλα τα Talent Cup, που σημαίνει ότι δημιουργείται μια καλή βάση για να δουλέψουμε σε όλον τον κόσμο και όσον αφορά τα Ohvale με τις 10 και 12 ίντσες, είναι ένα θέμα με τους νεαρούς οδηγούς που θα οδηγούν μικρές μοτοσυκλέτες και λάστιχα για να ξεκινήσουν την καριέρα τους στο μηχανοκίνητο αθλητισμό”, λέει ο Barbier για την προσπάθεια της Pirelli να διεισδύσει στην αγορά που αφορά μικρές ηλικίες, που θα δημιουργήσει οδηγούς που θα φορούν Pirelli και όταν θα φτάσουν να πάρουν το αυτοκίνητό τους.
“Αλλά τι γίνεται με αυτούς τους οδηγούς που θα ξεκινήσουν στους αγώνες από 8 χρονών να οδηγούν Pirelli και όταν φτάσουν στην κορυφή, στο MotoGP θα οδηγούν λάστιχα άλλης μάρκας;” ήταν η ερώτησή μας.
“Το MotoGP είναι η κορυφή της πυραμίδας, αλλά είναι σημαντικό για μας νωρίτερα οι νέοι οδηγοί να ξεκινήσουν να καταλαβαίνουν τον τρόπο που η Pirelli κατασκευάζει τα λάστιχα και τη συμπεριφορά των ελαστικών και τον τρόπο να τα χρησιμοποιούν. Συχνά ανησυχούμε όταν έρχονται στα WorldSBK οδηγοί από άλλα πρωταθλήματα που έχουν τρέξει με λάστιχα άλλων κατασκευαστών και ερχόμενοι σε αυτό το Πρωτάθλημα έχουμε την ανησυχία για το πόσο καιρό θα τους πάρει να πάρουν την αίσθηση από τα λάστιχα μας. Αλλά αυτό είναι πάντα τόσο εύκολο για οδηγούς που έρχονται από τέτοια πρωταθλήματα και έτσι σκέφτομαι το τι θα γίνει όταν ένας νέος οδηγός έρχεται από μια εμπειρία με τα λάστιχα της Pirelli. Πιθανώς η καριέρα του θα είναι πιο εύκολη, η κατανόηση των μοτοσυκλετών και των ελαστικών θα είναι πιο εύκολη, γιατί θα ξέρουν ποια είναι η ψυχή των ελαστικών Pirelli. Γιατί αυτή η αίσθηση θα παραμένει πάντα η ίδια. Από την πλευρά του σκελετού θα βρισκόμαστε πάντα στο ίδιο μονοπάτι, έτσι αυτό σημαίνει ότι ο χαρακτήρας των ελαστικών θα είναι ο ίδιος, λιγότερο ή περισσότερο”, αποκαλύπτει τελικά, λέγοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι όταν θα φτάσουν στην κορυφή της πυραμίδας θα τρέχουν και εκεί με Pirelli.

O Barbier δίνει τα χέρια με τον Carlos Ezpeleta, τον Διευθυντή Αγωνιστικού του MotoGP

Προφανώς λοιπόν μετά το 2026 (το συμβόλαιο με την Formula 1 έχει επεκταθεί μέχρι και το 2027), η Pirelli θα κυριαρχήσει πλήρως στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, με τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου σε δύο και τέσσερις τροχούς να τρέχουν με τα ελαστικά της.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης