του Νεκτάριου Διατσίδη
Η σχεδίαση μιας μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου ADV για τη μεσαία κατηγορία, χρειάζεται τον ιδανικό κινητήρα όσον αφορά τον κυβισμό και το βάρος του, που συνήθως βρίσκεται μεταξύ 700 κ.εκ. και 900 κ.εκ., μία χρυσή τομή για να κρατηθεί το βάρος της μοτοσυκλέτας χαμηλά και με τους αντίστοιχους κινητήρες, ο αριθμός νέων μοντέλων από κάθε κατασκευαστή δεν είναι τίποτα λιγότερο από αυξανόμενος με ιλιγγιώδη ρυθμό.
Με αυτά τα λεγόμενα, ο κατασκευαστής CFMoto από την Κίνα, θέλει να ταρακουνήσει την μεσαία κατηγορία ADV με το πιο προσανατολισμένο προς το δρόμο μοντέλο της μέχρι τώρα. Αυτή η μοτοσυκλέτα έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην EICMA πέρυσι, και τώρα, φαίνεται ότι η μοτοσυκλέτα είναι επιτέλους έτοιμη να μπει στην παραγωγή.
Ονομάστηκε MT-X, ήταν ξεκάθαρα βασισμένη στη γκάμα MT της μάρκας μοτοσυκλετών adventure-touring, η μικρότερη από τις οποίες, η 450MT, είναι μία εξαιρετική μοτοσυκλέτα.
Λοιπόν, τι το ιδιαίτερο έχει η MT-X; Η νέα μοτοσυκλέτα βασίζεται στην πλατφόρμα 800 της CFMoto, η οποία με τη σειρά της βασίζεται στην πλατφόρμα 790 της KTM. Και έτσι η MT-X, που αναμένεται να ονομάζεται 800MT-X, είναι ουσιαστικά η άποψη της CFMoto με βάση την KTM 790 Adventure Rally.
Η 800MT-X όπως αναφέρθηκε, βασίζεται στην πλατφόρμα 790 της KTM, με τον κινητήρα, το πλαίσιο, ακόμη και το συγκρότημα του ρεζερβουάρ καυσίμου με χαμηλή κλίση, να αντικατοπτρίζεται φαινομενικά από την Αυστριακή μοτοσυκλέτα. Έχει 95 ίππους και 77 Nm ροπής, παρόμοια απόδοση με αυτή της KTM 790, οπότε θα είναι γνωστή για όσους γνωρίζουν καλά την 790 Adventure.
Φυσικά, μπορούμε να περιμένουμε το ίδιο επίπεδο όσον αφορά τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας. Η CFMoto θα ήταν παράλειψη να μην χρησιμοποιήσει πολλαπλές λειτουργίες οδήγησης, ABS με δυνατότητα εναλλαγής και άλλα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν γίνει στάνταρ στην κατηγορία.Πιθανότατα θα έχει την ίδια τεράστια έγχρωμη οθόνη TFT που βρίσκεται στην 800NK, οπότε οι άνθρωποι που ασχολούνται με την τεχνολογία θα είναι σίγουρα ευχαριστημένοι.
Όταν η MT-X παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη μορφή, τράβηξε τα βλέμματα από τους λάτρεις των επιδόσεων χάρη σε μια σειρά από κορυφαία εξαρτήματα όπως τα φρένα Brembo και μία εξάτμιση Akrapovič. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει με πολλά concepts που έχουν μετατραπεί φτάνοντας στην πραγματικότητα, η μοτοσυκλέτα παραγωγής χάνει τα φρένα της Brembo υπέρ των πιο οικονομικών J.Juan. Το σύστημα εξάτμισης της Akrapovič έχει φύγει επίσης. Αντίθετα, η μοτοσυκλέτα διώχνει τα καυσαέρια μέσω ενός τυπικού συστήματος εξάτμισης με την επωνυμία CFMoto.
Είναι ξεκάθαρο ότι το ενδιαφέρον για τη μεσαία κατηγορία περιπέτειας είναι πιο ισχυρό από ποτέ.Ξεκινώντας από τις Yamaha Tenere 700 και KTM 790 Adventure, κατασκευαστές από όλο τον κόσμο αγωνίζονται για να αναπτύξουν το απόλυτο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας ADV, ενώ πολλοί από αυτούς χρησιμοποιούν αυτές τις δύο μοτοσυκλέτες ως σημεία αναφοράς. Συγκριτικά με την 450 MT, που είναι μια μικρότερη μοτοσυκλέτα τόσο για εντός όσο και εκτός δρόμου χρήση, η προβλέψιμη απόδοση ισχύος του κινητήρα των 450 κ.εκ. σε εκτός δρόμου συνθήκες, είναι αρκετή, αλλά η ισχύς του στο δρόμο σε υψηλές ταχύτητες είναι μικρή. Η επερχόμενη 800MT-X είναι κάτι σαν την 790 Adventure Rally και ίσως μια πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα περιπέτειας τόσο για χρήση εντός όσο και εκτός δρόμου.