του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα οχήματα που κινούνται με CNG έχουν χαμηλότερο κόστος και βελτιωμένη απόδοση σε σύγκριση με αυτά που κινούνται με βενζίνη και οι συνεχώς αυστηρότεροι περιορισμοί εκπομπών αναγκάζουν τους κατασκευαστές οχημάτων να εξερευνήσουν κάθε είδους εναλλακτικές επιλογές ισχύος. Φυσικά, η ηλεκτρική ενέργεια γίνεται γρήγορα μια εναλλακτική λύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αλλά στη σφαίρα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχουν αρκετές καινοτομίες.
Ένα καλό παράδειγμα έρχεται με τη μορφή κινητήρων καυσίμου CNG, ή συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Αυτό είναι κάτι που ο Ινδός κατασκευαστής μοτοσικλετών Bajaj έχει βάλει στο στόχαστρο του, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Rajiv Bajaj να ανακοινώνει την ταχεία ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας CNG της εταιρείας.

Πώς λειτουργεί λοιπόν ένα όχημα CNG; Η βασική ιδέα είναι ότι το φυσικό αέριο, που αποτελείται κυρίως από μεθάνιο, συμπιέζεται και αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή. Καθώς το αέριο εισέρχεται στον κινητήρα, αναμιγνύεται με τον αέρα και στη συνέχεια αναφλέγεται παρόμοια με τη βενζίνη. Ένα αξιοσημείωτο πλεονέκτημα εδώ είναι ότι το CNG είναι μια πιο καθαρή επιλογή καυσίμου σε σύγκριση με τη βενζίνη, καθώς εκπέμπει λιγότερους ρύπους.
Ο Rajiv Bajaj εξηγεί ότι όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, το CΟ2 μειώνεται σχεδόν κατά 50%, ενώ το μονοξείδιο του άνθρακα μειώνεται κατά περίπου 75%. Επιπλέον, οι υδρογονάνθρακες μειώνονται κατά περίπου 90%. Έτσι, ενώ το CNG δεν είναι σε καμία περίπτωση μια εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών, σίγουρα αποτελεί παράταση ζωής για τον παλιό καλό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Περισσότερο από απλώς μειωμένες εκπομπές, η οικονομία της Ινδίας στην έδρα της Bajaj, καθοδηγείται από την αποτελεσματικότητα. Αυτό σημαίνει μείωση του κόστους σε όποιο βαθμό είναι δυνατό και οι μοτοσικλέτες CNG της Bajaj ελπίζουν να προσφέρουν στους χρήστες διπλάσια χιλιόμετρα (ουσιαστικά μειώνοντας το κόστος) με κάθε ρεζερβουάρ αερίου – κάτι που σίγουρα θα ευχαριστήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των αναβατών στον προϋπολογισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν πρόκειται για τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα της πρώτης μοτοσικλέτας CNG της Bajaj, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε τόσο πολύ, εφόσον είναι σίγουρο ότι θα είναι έτοιμη για κυκλοφορία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024. Αυτή είναι μια αρκετά τολμηρή δήλωση, καθώς τα αρχικά σχέδια της εταιρείας προέβλεπαν την κυκλοφορία το 2025.
Οι πρωτοβουλίες που διερευνούν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι πάντα θετικές. Σίγουρα, η ηλεκτροκίνηση έχει αποδειχθεί μια αξιόπιστη, μακροπρόθεσμη λύση. Αλλά είναι πάντα καλό να υπάρχουν πολλές επιλογές. Και ενώ το CNG δεν είναι ακριβώς μια εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών, θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για πιο προηγμένη έρευνα με τη χρήση άλλων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο και άλλα συνθετικά καύσιμα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης