Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης
Μετά τα χρόνια που έτρεχε ο Ελληνοαυστραλός Θανάσης – Arthour – Σίσσης (2010 – 2014), ο συνεργάτης της zougla.gr Δημήτρης Διατσίδης είναι ο μόνος που κάνει γύρους με την Ελληνική σημαία στο κράνος, στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP.
Πριν λίγες ημέρες έφτασε στην Ελλάδα το νέο του κράνος με το οποίο θα κάνει τους λεγόμενους “media laps” το 2023 στις πίστες από τις οποίες θα κάνει την περιγραφή των Αγώνων για την COSMOTE TV.
Το κράνος αυτό είναι το X-SPR Pro της Ιαπωνικής SHOEI και είναι το νέο απόλυτο αγωνιστικό κράνος. Μετά από εκτεταμένα τεστ από τους Marc & Alex Marquez βρίσκεται τώρα και στην παραγωγή.
Βέβαια η ίδια η Ιαπωνική εταιρία λέει ότι το X-SPR Pro σχεδιάστηκε αποκλειστικά για σπορ οδήγηση με υψηλές ταχύτητες …και τίποτα άλλο, οπότε οι πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση με αυτό σε συνθήκες πόλης δεν μπορούν να πουν την αλήθεια και περιμένουμε δοκιμή σε πίστα.
Η σχεδιαστική ομάδα της SHOEI, μελέτησε και επεξεργάστηκε τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα κατά την διαδικασία ανάπτυξής και έτσι το σχήμα του κράνους πέρασε περισσότερες από 150 επαναλήψεις στην αεροδυναμική σήραγγα της SHOEI, με συνεχή εξέλιξη πριν στους αναβάτες του MotoGP για δοκιμές στην πίστα και τις πραγματικές συνθήκες.
Ένας από τους κύριους στόχους ήταν η περαιτέρω βελτίωση των εξαιρετικών αεροδυναμικών επιδόσεων του X-Spirit III, για οδήγηση σε ταχύτητες και πάνω από τα 350 Km/h. Το σχήμα άλλαξε σε πολλά σημεία με τους 2 κεντρικούς αεραγωγούς να είναι από τις πιο εντυπωσιακές αλλαγές, οδηγώντας τον αέρα σε μεγάλες ταχύτητες, με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγονται όλα τα κουνήματα, ενώ παράλληλα προσφέρουν σταθερότητα.
Η θέση των εισόδων και εξόδων εξαερισμού άλλαξε επίσης και σχεδιάστηκε με τη σκέψη στις ανάγκες κάθε αγωνιζόμενου. Διαθέτει πλέον 7 εισόδους και 6 εξόδους αερισμού, που μαζί με το καινοτόμο σύστημα εξαερισμού στα μάγουλα, ο αναβάτης μπορεί να συγκεντρωθεί στην οδήγηση του, χωρίς να επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες.
Ένα νέο σύστημα ζελατίνας με μηχανισμό κεντρικού κλειδώματος εξοπλίζει το νέο X-SPR Pro. Η νέα θέση της ζελατίνας, επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ακόμα μεγαλύτερο πεδίο, προσφέροντας αγωνιστική άνεση, ενώ το νέο διπλό κλείσιμο παρέχει τη μέγιστη ασφάλεια για την αποφυγή ανεπιθύμητων ανοιγμάτων. Η νέα ζελατίνα CWR-F2R έχει δισδιάστατο εξωτερικό σχήμα για να παρέχει τη δυνατότητα προσθήκης αποσπόμενων φύλλων tear-off και είναι έτοιμη να δεχτεί Pinlock® Evo.
Τέλος για μεγάλους και εξαντλητικούς αγώνες το νέο X-SPR Pro έρχεται προετοιμασμένο να δεχτεί σύστημα εφίδρωσης (hydration system).
Το κράνος διαθέτει έγκριση ECE 22.06 και είναι πιστοποιημένο από την FIM.
Το σχεδιασμό του συγκεκριμένου κράνους έκανε η Art Director του περιοδικού MOTOGP WORLD, η Θέπη Καούρου, ενω το βάψιμο έκανε ο πολυ-Πρωταθλητής ΜΧ & Τράιαλ Λευτέρης Καρέτσος. Η συναρμολόγηση έγινε στην Γαλλία από τον Υπεύθυνο αγωνιστικών κρανών της SHOEI Michael Rivoire.