Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν ψάχνετε για μια υπερσπάνια μοτοσυκλέτα, τότε ανοίξατε το σωστό άρθρο. Μόλις 28 από αυτές τις μοτοσυκλέτες θα κατασκευαστούν, ως φόρος τιμής στο έτος 1928. Τότε κυκλοφόρησε η Praga BD 500, από την οποία η ZS 800 αντλεί την έμπνευσή της. 

Ο κινητήρας είναι ένας παράλληλος δικύλινδρος 773cc (με διάταξη SOHC και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο) και το πλαίσιο από χάλυβα χρωμίου μολυβδαινίου (steel 41xx). Το ντεπόζιτο είναι χωρητικότητας 11,5 λίτρων, ενώ είναι εντυπωσιακό ότι το βάρος περιορίζεται στα 142 κιλά χωρίς καύσιμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα πεντατάχυτο κιβώτιο θα μεταφέρει τους 50 ίππους και τα 65 Nm της μοτοσυκλέτας από τον κινητήρα στον πίσω τροχό – 18 ίντσες σε διάμετρο, όπως και ο μπροστινός, κατασκευασμένοι από σφυρήλατο ανθρακόνημα. Υδραυλικά ταμπούρα 200 mm εφοδιάζουν και τους δύο τροχούς (διπλό μπροστά, μονό πίσω).


Οι προδιαγραφές «ρετρό» ισχύουν και για την ανάρτηση. Προμηθεύεται από την Ohlins, την επιλογή της πλειοψηφίας των ομάδων MotoGP, αλλά μπροστά υπάρχει ένα πιρούνι από χάλυβα και στο πίσω μέρος υπάρχει μια σκληρή, άκαμπτη ουρά – η ανάρτηση είναι μόνο κάτω από τη σέλα.

Η μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με ελαστικά Dunlop Roadmaster, με το ύψος της σέλας στα 795 mm, μεταξόνιο 1.435 mm και μια πολύ όμορφη εξάτμιση από κράμα τιτανίου, που ζυγίζει 4,8 κιλά.

“Ισχυρά και εξαιρετικά ελαφριά υλικά – όπως ο άνθρακας, το τιτάνιο και το ατσάλι 41xx (κράμα με χρώμιο και μολυβδαίνιο)– μας επέτρεψαν να φανταστούμε ξανά την άκαμπτη ανάρτηση του πίσω τροχού, το μπροστινό πιρούνι και τα υδραυλικά φρένα ταμπούρου”, δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής της ZS 800 Jan in Žu. “Αυτά τα φουτουριστικά υλικά και οι πιο πρόσφατες εγκαταστάσεις παραγωγής του αθλητικού τμήματος της Praga μας επέτρεψαν να μεταφέρουμε αυτά τα κομψά ιστορικά σχεδιαστικά στοιχεία στο σήμερα και να κατασκευάσουμε μια μοτοσυκλέτα με σύγχρονα οδηγικά χαρακτηριστικά και μοναδική αίσθηση”, πρόσθεσε.

Εάν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η Praga σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις της ZS 800 κάποια στιγμή στα μέσα του 2023. Μόνο 28 από αυτές τις μοτοσυκλέτες θα κατασκευαστούν ποτέ και πολύ δύσκολα θα πετύχετε μια από αυτές στο φανάρι της γειτονιάς σας, καθώς η τιμή ανέρχεται περίπου στα 85.000 ευρώ, προ φόρων. 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης