Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Καθώς η σεζόν του 2022 τελείωσε, ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά στην ενδιαφέρουσα αναφορά πτώσεων των MotoGP. Δείτε παρακάτω μερικά από τα στατιστικά των πτώσεων από μια συναρπαστική χρονιά αγώνων Grand Prix:
Η πρόσφατα δημοσιευμένη αναφορά μας δείχνει ότι υπήρξαν 1.106 πτώσεις συνολικά. Τα τελευταία 12 χρόνια, η μόνη σεζόν που είχε μεγαλύτερο αριθμό πτώσεων ήταν η σεζόν του 2017 – εκείνη τη χρονιά, το σύνολο ήταν 1.126. Βέβαια φέτος είχαμε 2 Grand Prix περισσότερα. Στην κατηγορία MotoGP αυτή τη σεζόν σημειώθηκαν 335 πτώσεις, με μέσο όρο 16,7 πτώσεις ανά Grand Prix.
Η κατηγορία Moto2 ήταν αυτή στην οποία είδαμε τις περισσότερες πτώσεις, με συνολικά 428 στα 20 Grand Prix. Αυτό αντανακλά κατά μέσο όρο 21,4 πτώσεις ανά Grand Prix, ενώ στη Moto3, υπήρξαν λιγότερες πτώσεις από ό,τι έχουμε δει τα τελευταία χρόνια – 343 συνολικά, 17,5 ανά Grand Prix. Ένα γεγονός που ισχύει και στις τρεις κατηγορίες είναι το εξής: η περίοδος με τις περισσότερες πτώσεις ήταν ο αγώνας. Συνολικά σημειώθηκαν 346 πτώσεις κατά την διάρκεια αγώνα.
Ο rookie των MotoGP, Darryn Binder, σημείωσε τις περισσότερες πτώσεις και στις τρεις κατηγορίες το 2022, καθώς ο Νοτιοαφρικανός έπεσε 27 φορές. Ο Marco Bezzecchi δεν έμεινε πολύ πίσω, με τον Ιταλό να βρίσκεται στο έδαφος 23 φορές, ενώ ο Pol Espargaro και ο Alex Marquez έπεσαν 21 φορές την περασμένη σεζόν. Στην άλλη άκρη του πίνακα, ο Maverick Viñales έπεσε μόλις δύο φορές όλη τη σεζόν – εντυπωσιακό νούμερο από τον αναβάτη της Aprilia.
Στην κατηγορία Moto2, ο Keminth Kubo ηγήθηκε της αρνητικής αυτής κατάταξης με 25 πτώσεις, ενώ ο Niccolo Antonelli συγκέντρωσε 22 και οι Aron Canet και Jake Dixon από 20. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Augusto Fernandez, είχε συνολικά 13 πτώσεις στον δρόμο του προς την κατάκτηση του τίτλου. Στην Moto3, οι Elia Bartolini (22 πτώσεις), Kaito Toba (20) και Lorenzo Fellon (16) ήταν οι τρεις πρώτοι, ενώ ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Izan Guevara, έπεσε μόλις πέντε φορές.
Όσον αφορά τις πίστες, το Autodromo Internacional do Algarve είχε τις περισσότερες πτώσεις, με 105, με το Le Mans (87) και το Misano (71) να ακολουθούν.
Τέλος, στρέφουμε την προσοχή μας στις στροφές. Η αριστερή τρίτη στροφή του Le Mans συνήθως βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα. Όχι φέτος! Η πρώτη στροφή στο Sachsenring είδε 21 αναβάτες να χάνουν τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας τους – συμπεριλαμβανομένου του Παγκόσμιου Πρωταθλητή MotoGP, Francesco Bagnaia. Η έβδομη στροφή στο Le Mans (20) και η τέταρτη στροφή στο Misano (17) μπαίνουν στην πρώτη τριάδα.