του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Q’Auto της Shimano είναι ένα σύστημα μετάδοσης της κίνησης που μαθαίνει από τις οδηγικές μας συνήθειες και προσαρμόζει ανάλογα τις σχέσεις μετάδοσης.

Πολλοί από εμάς ξεκινήσαμε μαθαίνοντας ισορροπία με ένα καλό ποδήλατο πολύ πριν οδηγήσουμε μια μοτοσυκλέτα. Και για πολλούς το ποδήλατο παραμένει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής τους, ακόμα κι αν οδηγούν μοτοσυκλέτες για πολλά χρόνια. Το ποδήλατο μας κρατά σε φόρμα και για όσους υπάρχει η δυνατότητα χρήσης σε καθημερινή βάση αφήνει κάποιο ποιοτικό χρόνο άθλησης με έναν τρόπο που μας αποσυνδέει από τον κόσμο γύρω μας και τους γρήγορους ρυθμούς. Όταν υπάρχει επίσης χρόνος για μεγάλες εκτός δρόμου διαδρομές σε κάποιο μονοπάτι στο βουνό, είναι ακόμη καλύτερα αρκεί να έχει και κάποια υποβοήθηση.

Χωρίς πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα και χωρίς ασύρματα συστήματα συνδεσιμότητας για το κινητό μας, η τεχνολογία και η καινοτομία είναι οι κινητήριες δυνάμεις οποιουδήποτε κλάδου και οι κατασκευαστές ποδηλάτων συνεχίζουν να αναπτύσσουν καινοτομίες για πιο απλές εφαρμογές και ευκολία χρήσης. Η Shimano ένας Ιάπωνας κατασκευαστής ειδικός στην εξέλιξη εξαρτημάτων, είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για την κατασκευή των ποδηλάτων που τόσο υπέροχα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη χρήση του ποδηλάτου εκτός δρόμου, σε μεγάλες ανηφόρες, είναι σίγουρο ότι η αλλαγή ταχύτητας πρέπει να γίνει σύντομα από τον ποδηλάτη για να διατηρήσει την φόρα του και να μπορέσει να εφαρμόσει γρήγορα τη δύναμη στα πηδάλια. Η Shimano πιστεύει ότι οι ποδηλάτες χρειάζονται αλλαγή ταχυτήτων με τεχνητή νοημοσύνη για αυτή τη διαδικασία και το επίπεδο τεχνολογίας ανεβαίνει πλέον σε άλλο επίπεδο.

Τα συστήματα μετάδοσης κίνησης της Shimano είναι μερικά από τα καλύτερα στον κόσμο. Η αξιοπιστία και η ακριβής αλλαγές ταχυτήτων τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της μάρκας. Και ενώ αυτό που μας αρέσει περισσότερο σε αυτά τα συστήματα είναι το γεγονός ότι στην πραγματικότητα πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητες χωρίς να βασιζόμαστε σε κάποιον αλγόριθμο υπολογιστή για να τις αλλάζει αυτόματα, ομολογουμένως, υπάρχουν μερικές χρήσιμες εφαρμογές για τον μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων της Shimano με τεχνητή νοημοσύνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα μεταφοράς φορτίου έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλείς εναλλακτικές λύσεις για τους ανθρώπους στη βιομηχανία παράδοσης εμπορευμάτων και η ύπαρξη ενός συστήματος μετάδοσης κίνησης που μπορεί να προσαρμοστεί έξυπνα σε μεταβλητές όπως το ωφέλιμο φορτίο, το υψόμετρο και το έδαφος μπορεί σίγουρα να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσης. Φυσικά, τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε επίσης ενδεχομένως να κάνει την ποδηλασία πιο προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό, ιδιαίτερα σε εκείνους με τραυματισμούς ή αναπηρίες που διαφορετικά θα τους καθιστούσαν ανίκανους να χειριστούν τα πηδάλια στο ποδήλατο σε αυτές τις συνθήκες. Επίσης κρίνοντας από τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί η νέα μονάδα υποβοήθησης με το αυτόματο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων, φαίνεται ότι είναι έτοιμη να τοποθετηθεί σε σχεδόν οποιοδήποτε ποδήλατο.

Σύμφωνα με την Financial Express, το σύστημα Q’Auto, είναι ένα σύστημα της Shimano που φαίνεται να αποτελεί εξέλιξη του συστήματος Auto Shift της μάρκας. Είναι ουσιαστικά μια πλήμνη τροχού που περιέχει ένα τσιπ που είναι σε θέση να ανιχνεύει μεταβλητές όπως η ταχύτητα και η προσπάθεια του ποδηλάτη στα πεντάλ και είναι υπεύθυνο για την ενεργοποίηση ενός μηχανισμού αλλαγής ταχυτήτων. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης 11 ταχυτήτων που επιλέγει τη σωστή σχέση ανάλογα με τα δεδομένα και τον αλγόριθμο του αισθητήρα. Αλλά ακόμα πιο ενδιαφέρον, το Q’Auto είναι σε θέση να μάθει από τις συνήθειες του αναβάτη (εδώ είναι που η τεχνητή νοημοσύνη AI μπαίνει σε λειτουργία). Με βάση τον τρόπο οδήγησης του ποδηλάτη, το Q’Auto θα προσαρμόσει αυτόματα τις σχέσεις μετάδοσης για να προσφέρει μέγιστη απόδοση, παρέχοντάς του τελικά ακριβώς τη σωστή ταχύτητα για να διατηρήσει έναν άνετο ρυθμό.

Και ενώ όλα αυτά είναι ωραία, ειδικά για όσους θαυμάζουν τις νέες τεχνολογίες και που θέλουν την πιο πρόσφατη και κορυφαία τεχνολογία που προσφέρεται, η παραπάνω λειτουργία είναι κάτι που μπορούν να κάνουν οι παραδοσιακοί μηχανισμοί ταχυτήτων που ενεργοποιούνται με μοχλό κυριολεκτικά δεκαετίες τώρα, αλλά πάντα με την εντολή του ποδηλάτη. Σίγουρα θα χρειάζεται τη σωστή φόρτιση και δεν είναι γνωστό αν λειτουργεί και με την επιλογή από τον ποδηλάτη όταν το επιθυμεί ή με κάποιο μηχανικό τρόπο. Το σύστημα συνδυάζεται είτε με υποβοηθούμενα πηδάλια ή και χωρίς υποβοήθηση, ενώ θα είναι διαθέσιμο στην αγορά από το 2025.

Και επειδή πολλές φορές στο χώρο της μοτοσυκλέτας εφαρμόζονται – κε τις κατάλληλες τροποποιήσεις – ιδέες που προς΄έρχονται από το χώρο του ποδηλάτου, να υποθέσουμε ότι ήδη κάποιοι κατασκευαστές εργάζονται σε κάτι ανάλογο;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης