H πίστα COTA (Circuit of The Americas) έχει χωρητικότητα 120.000 θεατών και κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2010 κοντά στο Austin, την πρωτεύουσα του Τέξας και ο πρώτος αγώνας MotoGP έγινε εκεί το 2013.

Το μήκος της είναι 5.513 μέτρα και διαθέτει 20 στροφές (9 δεξιές και 11 αριστερές), με αρκετά σημαντικές υψομετρικές αλλαγές κοντά στα 40 μ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλα αξιοσημείωτα σημεία της είναι η μεγάλη του ευθεία των 1.200 μέτρων, όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP ξεπερνούν τα 350 χλμ/ώρα, καθώς και ο πύργος παρατήρησης ύψους 49 m σε σχήμα Cobra που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος της στροφής 17.

Michelin Power Slick

Αυτή η πίστα στα νότια των Ηνωμένων Πολιτειών έχει επίσης ορισμένα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν άμεσα τα ελαστικά όπως η χαμηλή πρόσφυση και η ανώμαλη επιφάνεια της ασφάλτου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τεχνικές υπηρεσίες της πίστας γνωρίζουν καλά το πρόβλημα που προέρχεται από το είδος του εδάφους και κατά καιρούς πραγματοποιούν επισκευαστικές εργασίες.

Ευτυχώς, για όλες αυτές τις συνθήκες τα Michelin Power Slick προσαρμόζονται και μπορούν να προσφέρουν υψηλού επιπέδου πρόσφυση καθώς και αίσθημα εμπιστοσύνης στους αναβάτες..

«Γνωρίζουμε πολύ καλά την πίστα COTA, αλλά φέρνουμε τα νέα μας μείγματα γόμας φέτος και δεν γνωρίζουμε πως θα συμπεριφερθούν», δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Michelin Two Wheel Motorsport. «Από την άλλη, γνωρίζουμε ότι η πρόσφυση θα είναι χαμηλή και ότι η επιφάνειά της θα είναι ανώμαλη σε μερικά σημεία. Με βάση τα δεδομένα μας και λαμβάνοντας υπόψη τη διαμόρφωση της πίστας, επιλέξαμε συμμετρικά ελαστικά Michelin Power Slick για εμπρός, σε τρία μείγματα γόμας( μαλακό, μεσαίο σκληρό) και δύο ασύμμετρες επιλογές Michelin Power Slick για πίσω, σε μαλακό και μεσαίο. Ο δεξιός ώμος των πίσω ελαστικών θα είναι πιο σκληρός, αλλά αυτό δεν είναι για να αντισταθμίσει τον αριθμό των στροφών, αλλά μάλλον για τη σειρά των τριπλών δεξιών στροφών (στροφές 16, 17 και 18) που δημιουργεί πολύ μεγάλες καταπονήσεις στα ελαστικά . Σκοπεύουμε να προσφέρουμε το τέλειο τεχνικό πακέτο στους συνεργάτες μας, οι οποίοι έσπασαν πολλά ρεκόρ σε αυτή την πίστα πέρυσι και που φυσικά σκοπεύουν να προσπαθήσουν να τα πάνε καλύτερα φέτος, εν μέρει χάρη στα ελαστικά μας».

Στο Austin, ο καιρός είναι γενικά ξηρός και η θερμοκρασία φτάνει κατά μέσο όρο τους 25°C κατά τη διάρκεια της ημέρας ωστόσο η Michelin θα φέρει και βρόχινα ελαστικά.

Τα ειδικά για την βροχή MICHELIN Power Rain είναι διαθέσιμα σε μαλακά ή μεσαία μείγματα γόμας για τον μπροστινό τροχό και ασύμμετρα μαλακά ή μεσαία μείγματα γόμας για τον πίσω τροχό, με σκληρό μείγμα γόμας στο δεξί τμήμα του πέλματος.

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή κατά τη διάρκεια ενός session 45 λεπτών αργά το πρωί.

Στη συνέχεια, το δεύτερο session, αυτή τη φορά μιας ώρας, που θα γίνει το απόγευμα θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να έχουν άμεση πρόσβαση στη δεύτερη φάση των προκριματικών, την επόμενη μέρα.

Το Σάββατο θα πραγματοποιηθεί ελεύθερη δοκιμή διαρκείας 30 λεπτών για το MotoGP και στη συνέχεια Q1 (διάρκειας 15 λεπτών) με τους δύο ταχύτερους να ανεβαίνουν με τους 10 αναβάτες που έχουν ήδη προκριθεί στο Q2.

Αυτό το τελευταίο session (επίσης διάρκειας 15 λεπτών) θα καθορίσει τις θέσεις των αναβατών στη σχάρα εκκίνησης για το Σαββατοκύριακο.

Η εκκίνηση του αγώνα Sprint 10 γύρων θα πραγματοποιηθεί στις 3 μ.μ. το Σάββατο και η έναρξη του Grand Prix των 20 γύρων έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή, στις 2 μ.μ. τοπική ώρα.

Τα ρεκόρ το 2023

  • Ρεκόρ πίστας όλων των εποχών: 2’01.892, από τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team).
  • Ρεκόρ αγώνα: 2’03.126, από τον Alex Rins (LCR Honda), νικητή του Grand Prix 2023.
  • Ρεκόρ διάρκειας αγώνα: 41’14.649.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης