του Νίκου Βιτσιλάκη

Όταν είχαμε δει τα αρχικά σχέδια του X-ADV πριν περίπου δύο χρόνια, όλοι σκεφτήκαμε πως “πάει η Honda, το ‘καψε”! Μέσα σε ένα χρόνο τα σκίτσα έγιναν πραγματικότητα και οδηγώντας το επί ελληνικού εδάφους καταλάβαμε πως η Honda έχει “σώας τας φρένας”. Ας ξεκινήσουμε από το όνομά του, όπου το “Χ” παραδοσιακά συμβολίζει κατασκευή εκτός δρόμου, ενώ το “ADV” προέρχεται από δύο λέξεις, τις “Adventure” (περιπέτεια) και “Advanced” (προηγμένο). Σε κάθε περίπτωση έτσι έχουν τα πράγματα, γιατί αυτή η περίεργη σε εμφάνιση κατασκευή συνδυάζει οδήγηση εκτός δρόμου, περιπετειώδη χαρακτήρα και προηγμένη τεχνολογία. Στην ουσία, η Honda πήρε το mega scooter της Integra 750 και του ..άλλαξε τα φώτα. Το ψήλωσε από πλευράς ανάρτησης και του έβαλε νέο ενισχυμένο πλαίσιο, ακτινικές ζάντες (17” μπροστά), χωμάτινα ελαστικά, ανάλογο τιμόνι (μεταβλητής διατομής) με προστατευτικές χούφτες, αλουμινένια ποδιά κινητήρα και όργανα τύπου Rally! Παράλληλα το έκανε και πιο χρηστικό, αφού -επιτέλους- υπάρχει χώρος 21 λιτρων, έστω και για ένα μόνο κράνος, κάτω από τη σέλα.

Όλα ξεκίνησαν σε ένα Ελληνικό νησί

Οι σχεδιαστές του X-ADV είναι Ιταλοί (το κέντρο R&D της Honda βρίσκεται στη Ρώμη) και κάποια στιγμή είχαν πάει στην Ίο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Εκεί νοίκιασαν scooter και με αυτά αποπειράθηκαν να πάνε στις πιο απομακρυσμένες παραλίες μέσω δυσπρόσιτων και κακοτράχαλων δρόμων. Όπως ήταν αναμενόμενο δεν τα κατάφεραν και τότε ήταν που μπήκε η ιδέα στο μυαλό των κ.κ. Carbonara και Lucchesi να κατασκευάσουν ένα scooter με προσόντα μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης. Βλέπουμε λοιπόν πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια απρόσμενη κίνηση της κόκκινης εταιρίας, που βγάζει στην παραγωγή ένα προϊόν που δεν βασίστηκε σε μελέτη του τμήματος marketing αλλά σε επιθυμία δύο μηχανικών της! Oι εν λόγω  Ιταλοί εκπροσωπούν ένα ευρύ μοτοσυκλετιστικό κοινό, αυτό το διαρκώς αναπτυσσόμενο και εκ του αυτοκινήτου προερχόμενο, που επιζητεί αυτόματο κιβώτιο και χρηστικά χαρακτηριστικά, κοινώς δεν τον συγκινεί αυτό που λέμε μοτοσυκλέτα. Το X-ADV πλασάρεται έξυπνα από τη Honda σαν ένα δίτροχο SUV, που αποτελεί πάντρεμα δύο διαφορετικών κόσμων. Ένα υβριδικό δίτροχο θα λέγαμε εμείς, που προσπαθεί -και καταφέρνει- να καλύψει εκτός δρόμου απαιτήσεις και καθημερινή χρήση ταυτόχρονα.

Όλο προσόντα

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission) είναι, σύμφωνα με τη Ηonda, το κεντρικό σημείο έλξης πελατών σήμερα. Ξέρετε, αυτό που από μόνο του αλλάζει ταχύτητες, αλλά και που μετατρέπεται σε σειριακό όταν το επιθυμήσει ο αναβάτης, αλλάζοντας τις σχέσεις με μπουτόν στην αριστερή μεριά του τιμονιού. Στην απέναντι πλευρά του -ομολογουμένως πανέμορφου- εν λόγω τιμονιού υπάρχει ένας διακόπτης με τις ενδείξεις N, D και S. Στην  πρώτη περίπτωση σημαίνει πως το κιβώτιο είναι στη “νεκρά”, στη δεύτερη πως είναι στην αυτόματη λειτουργία και στην τρίτη πως εξακολουθεί να είναι στην αυτόματη λειτουργία αλλά με πιο “κοντές” τις συνολικά 6 σχέσεις του. Κοινώς αλλάζει την κάθε ταχύτητα σε μεγαλύτερο αριθμό στροφών του κινητήρα, προσδίδοντας καλύτερες επιταχύνσεις και περισσότερο σπορτίβ αίσθηση. Για να επιλέξουμε τη χειροκίνητη διαδικασία αλλαγών, απλά πατάμε ένα από τα δύο μπουτόν που λέγαμε και όλα πλέον είναι θέμα αναβάτη. Με τον αντίχειρα κατεβάζει, με τον δείκτη ανεβάζει, τόσο απλά. Η όλη λειτουργία έχει εξομαλυνθεί -ουσιαστικά και ..ηχητικά- σε σχέση με το παρελθόν, δεν παύει όμως να είναι αισθητή και σε ορισμένες περιπτώσεις ενοχλητική. Γρήγορα τη συνηθίζεις όμως και όλα καλά. Ένα στο είδος του και με την υπογραφή της Honda

Συνεχίζοντας με τα προσόντα του X-ADV, ανακαλύπτουμε έναν σκληροτράχηλο χαρακτήρα που δηλώνει έτοιμος για όλα. Στα μακρινά ταξίδια η νέα ζελατίνα είναι αυτή που κάνει τη διαφορά, όντας πολύ αποτελεσματική σε κάθε περίπτωση (ύψος αναβάτη 1.78). Ρυθμίζεται χωρίς χρήση εργαλείων σε πέντε θέσεις, με συνολική υψομετρική διαφορά που αγίζει τα 14 εκατοστά, καλύπτοντας αεροδυναμικά έτσι όπως πρέπει και χωρίς να δημιουργεί ανεπιθύμητους στροβιλισμούς γύρω από το κράνος του οδηγού. Το “έξυπνο” κλειδί (Smart Key) έχει διπλό ρόλο, με λειτουργία on/off και “εντοπισμού” (αναβοσβήνει τα φλας για να βρείτε το X–ADV από απόσταση). Μεταφέρεται στην τσέπη του οδηγού και όλα γίνονται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη μπροστά από την εντυπωσιακή οθόνη TFT με τις άπλετες ενδείξεις.   Μικρή παραφωνία ο ξεχωριστός διακόπτης για το άνοιγμα σέλας και τάπας ρεζερβουάρ, που είναι αναπάντεχα μέτριας έως κακής ποιότητας, σε πλήρη αντίθεση με τα υπόλοιπα συστατικά του X-ADV. Oι διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο είναι όλα τεχνολογίας LED, ενώ η ύπαρξη χειρόφρενου και διπλού σταντ είναι στοιχεία που θα εκτιμηθούν από όλους. Το μεγάλο “μειονέκτημα” της σειράς Integra, δλδ ο χώρος κάτω από τη σέλα, έχει ευτυχώς εξαλειφθεί, ενώ είναι φωτιζόμενος και με πρίζα 12V. Κάτι που χρηστικά μας έλειψε είναι η πλήρης απουσία μικρών αποθηκευτικών χώρων κάτω από το τιμόνι, τα λεγόμενα “ντουλαπάκια”, αλλά είπαμε, έχουμε να κάνουμε με SUV και όχι με scooter. Eυτυχώς που για να βάλουμε βενζίνη δεν απαιτείται ξεκαβάλημα από τη σέλα, αφού η τάπα είναι έξω από αυτή στο μπροστινό της μέρος.

Aπό τον κόσμο των μοτοσυκλετών

Το X-ADV διαθέτει κορυφαία περιφερειακά που θυμίζουν μοτοσυκλέτα προδιαγραφών, όπως για παράδειγμα σε ανάρτηση και φρένα. Η πρώτη είναι ρυθμιζόμενη και απαρτίζεται από ανεστραμένο πιρούνι 41mm και μονό αμορτισέρ με μοχλικό (pro-Link), ενώ η δεύτερη από τρεις ευμεγέθεις δίσκους (310mm μπροστά με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες) και στάνταρ δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς. Οι περίτεχνες αλουμινένιες ζάντες διαθέτουν ατσάλινες ακτίνες με τοποθέτηση που να επιτρέπει τη χρήση ελαστικών “tubeless”, χωρίς σαμπρέλα δηλαδή, ενώ το ατσάλινο τύπου “διαμάντι” πλαίσιο είναι σωστά μελετημένο προκειμένου να συνδυάζει ακαμψία με ελεγχόμενη ελαστικότητα. Μην ξεχνάμε ότι το X-ADV απευθύνεται και σε αναβάτες με μικρή δίτροχη εμπειρία, ένα τελείως άκαμπτο πλαίσιο σίγουρα δεν είναι κάτι που θα τους βοηθήσει, τόσο στην καθημερινότητά τους όσο και στις χωμάτινες διαδρομές τους. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 745 κ.εκ. και 55 ίππων είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται στα μοντέλα Integra/NC750X/NC750S και διακρίνεται από τη φιλική λειτουργία και την τεράστια οικονομία του. Κάναμε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα την εβδομάδα που είχαμε το X-ADV στη διάθεσή μας και ενδείξεις άνω των 5 λίτρων ανά 100 χλμ είδαμε μόνο στην εθνική και με τέρμα γκάζι. Μια μέση κατανάλωσ στα 4 με 4,5 λίτρα είναι απόλυτα εφικτή, ακόμα και για όσους έχουν νευρικό δεξί καρπό. Η ροπή είναι απόλυτα ικανοποιητική, καθώς και η απόκριση στο γκάζι σε ταχύτητες έως 120 χλμ/ώρα, από εκεί και πέρα επέρχεται μια λειτουργία με έμφαση στην οικονομία, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορεί να κινείται για ώρες πολλές με δύο άτομα και μουαγιέν άνω των 140 χλμ/ώρα.

Οι οδηγικές μας εντυπώσεις

Στη σέλα του X-ADV αισθάνεσαι άνετα από την πρώτη στιγμή. Η θέση οδήγησης θυμίζει μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης και με το που ξεκινάς “χάνεται” το βάρος των σχεδόν 240 κιλών (τόσο ζυγίζει γεμάτο υγρά και βενζίνη). Ο κινητήρας συμμαχεί μαζί σου και με την πολιτισμένη του λειτουργία σε κρατά ξεκούραστο ακόμα και μετά από απαιτητικές διαδρομές. Συμβάλλει και η σέλα στην όλη υπόθεση, όντας απόλυτα εργονομική από κάθε άποψη. Mέσα στην πόλη είναι περισσότερο εύκολο σε σχέση με αυτό που δείχνει (λέγε με όγκο και βάρος), ενώ έξω από αυτή είναι απρόσμενα καλό και δεν θα φέρει σοβαρές αντιρήσεις ακόμα και σε μακρινά ταξίδια. Γενικώς είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση το X-ADV και σε προκαλεί να πας όλο και πιο μακριά κάθε φορά. Aκόμα και κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες, η αεροδυναμική του σχεδίαση και προστασία θυμίζουν μοτοσυκλέτα τουρισμού παρά “scooter”. Kαι βάζουμε τα εισαγωγικά στη λέξη scooter γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της Honda ..δεν είναι scooter. Όπως γράψαμε παραπάνω, το θεωρούν σαν ένα δίτροχο SUV, φτιαγμένο να σε πηγαίνει όπου θέλεις αδιαφορώντας για τη μορφή του οδοστρώματος. Στο χώμα, αν αυτό είναι βατό και η οδήγησή μας στα πλαίσια της διασκέδασης, όλα βαίνουν ομαλώς και κάτω από πλήρη έλεγχο. Για τους πλέον απαιτητικούς, η Honda διαθέτει στον έξτρα εξοπλισμό αλουμινένια χωμάτινα μαρσπιέ, διευκολύνοντας πολύ την όρθια οδήγηση. Να δείτε που θα γεμίσουν οι ερημικές παραλίες κόσμο και αφορμή και αιτία θα είναι τα X-ADV!


Διασκεδαστικό στο χώμα, ευχάριστο στην άσφαλτο, πάει και ταξίδια

Τιμή μοτοσυκλέτας

Στα 12.450€ που κοστίζει το X-ADV πολλοί θα εκφράσουν τις εύλογες απορίες τους. Πολλοί περισσότεροι όμως θα αδιαφορήσουν και θα αποφανθούν πως είναι ένα στο είδος του και πως δεν ξεφεύγει από τον ασφάλτινο ανταγωνισμό, ευρισκόμενο κάπου στη μέση (με βάση τις πωλήσεις στη χώρα μας πάντα). Και άλλοι, ακόμα περισσότεροι, θα το επιλέξουν γιατί πέραν του ότι είναι επιβλητικό και μοναδικό σε εμφάνιση, σίγουρα τους προσφέρει αυτό που έψαχναν. Ο χρόνος θα δείξει και ανεξάρτητα από αυτό, το X-ADV παίρνει άριστα δέκα για τα προσόντα του.

Περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και τρόπους απόκτησης για το X-ADV, μπορείτε να δείτε εδώ http://www.honda-motorcycles.gr/model.php?model=X-ADV

Στο video που ακολουθεί θα μάθετε το κύριο λόγο ύπαρξης του X-ADV!