Του Περικλή Χαλάτση

Πίσω από τα ηλεκτρικά scooter Noos, βρίσκεται η εταιρία Ecoshift που είναι μέλος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος. Για όσους δεν γνωρίζουν ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος αντιπροσωπεύει μεταξύ των άλλων τις εταιρίες JLR, Isuzu, τα ελαφρά επαγγελματικά BYD, Μaxus, Evinrude και Tohatsu μηχανές θαλάσσης, Kubota γεωργικά μηχανήματα κ.ά.

Το καλό είναι ότι το ηλεκτρικό scooter Noos , σχεδιάστηκε αποκλειστικά από Έλληνες και αναπτύχθηκε 100% στην Ελλάδα. Σήμερα η εταιρία, απασχολεί 23 ανθρώπους. Οι περισσότεροι ανήκουν στην ομάδα σχεδίασης των προϊόντων της Noos. Έξι άτομα βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής-συναρμολόγησης, με ημερήσια δυναμικότητα παραγωγής 2-3 scooters. Αν η ζήτηση αυξηθεί, οι βάρδιες μπορεί να γίνουν δύο, με 12 άτομα με προορισμό τα 5.000 scooter ετησίως.

Το κακό είναι ότι δεν το γνωρίζουμε πως το νέο scooter συμπεριφέρεται οδηγικά και ότι είναι ακριβό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πάντα όταν έρχεται στη ζωή μας κάτι νέο οφείλουμε να περιμένουμε και με την πάροδο του χρόνου να το αξιολογήσουμε. Οπότε προς το παρόν πρέπει να κάνουμε υπομονή τουλάχιστον ένα χρόνο.

Η ECOSHIFT ξεκίνησε το 2023 ως μία ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία και σήμερα αποτελεί στρατηγικό πυλώνα του Ομίλου για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων μικροκινητικότητας, ηλεκτροκίνησης και αποθήκευσης ενέργειας. Μία επένδυση που αποτελεί ορόσημο για τη βιομηχανική παραγωγή στην Ελλάδα, η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ίδια Κεφάλαια.

Η ECOSHIFT σηματοδοτεί την δέσμευση του Ομίλου για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον, με όχημα την τεχνολογική καινοτομία και την ενίσχυση της πράσινης ανάπτυξης. Αναπτύσσει λύσεις βιώσιμης κινητικότητας και ενέργειας με βάση τη φιλοσοφία Sustainability+, που εστιάζει στη δημιουργία ενός ολιστικού οικοσυστήματος λύσεων για το αστικό περιβάλλον, συνδυάζοντας τεχνολογική καινοτομία, ποιότητα και υπευθυνότητα.

Ποιο είναι το NOOS

Το NOOS χρησιμοποιεί κινητήρα max 5kW με δυνατότητα τοποθέτησης δύο αποσπώμενων μπαταριών. Η αυτονομία του είναι έως 131 χλμ. Στόχος της εταιρίας που αντιπροσωπεύει το NOOS είναι να προσφέρει λύσεις σε δημόσιους οργανισμούς και σε ελληνικές επιχειρήσεις που διαθέτουν στόλους, καθώς φυσικά και σε ιδιώτες. Όμως η τιμή των 5.642 ευρώ είναι υψηλή. Δεν ξέρουμε βέβαια οι άλλες εταιρίες που φέρνουν στη χώρα μας ηλεκτρικά scooter με τι τιμή θα τα προσφέρουν στους δημόσιους οργανισμούς. Γιατί εδώ η απόφαση ενός δημόσιου οργανισμού θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική όταν κλείνει μια συμφωνία με μια ιταλική η γαλλική η ελληνική εταιρία.

Οι πρώτοι που ενδιαφέρθηκαν για το ελληνικό ηλεκτρικό scooter και έκλεισαν συμφωνία είναι τα ελληνικά ταχυδρομεία. Ήδη παρήγγειλαν 250 scooter. Η συμφωνία ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες.

Φυσικά έχουμε μια απορία. Πώς τα ελληνικά ταχυδρομεία που διαχειρίζονται χρήματα του δημοσίου, δηλαδή χρήματα που πληρώνει ο ελληνικός λαός, χωρίς να έχουν κάποια στοιχεία από την πορεία του ηλεκτρικού scooter ( δεν έχουν δεδομένα από την αποτελεσματικότητά του, από την οδική του συμπεριφορά και την αντοχή του στο χρόνο) παρήγγειλαν τόσα πολλά scooter. Ελπίζουμε το «φιλί ζωής» να μην κοστίσει ακριβά.

Τι είναι η BES 1.0

Είναι ένα έξυπνο και πλήρως modular σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με διακριτικό σχεδιασμό για κατοικίες, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και ως UPS (Uninterruptible Power Supply), καλύπτοντας κάθε ανάγκη για ενεργειακή αυτονομία, ευελιξία και αξιοπιστία.

Η BES 1.0 διαθέτει τη δυνατότητα σύνδεσης με φωτοβολταϊκά, το δίκτυο, είτε με άλλη πηγή ενέργειας (π.χ. γεννήτρια) και αποτελεί μια έξυπνη λύση για κατοικίες, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, κ. Μιχάλης Η. Οικονομάκης, καθώς και μέλη της Διοίκησης, υποδέχθηκαν τους  εκπροσώπους της Πολιτείας, του επιχειρηματικού κόσμου και του Τύπου στα εγκαίνια των νέων υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων της ECOSHIFT, της επιχειρηματικής μονάδας του Ομίλου που εστιάζει στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα.

Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, καθώς και σημαντικές προσωπικότητες του επιχειρηματικού κόσμου.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων, τα πρώτα δύο προϊόντα, NOOS και BES 1.0, που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στις νέες εγκαταστάσεις της ECOSHIFT.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανέφερε: «Αν πριν από λίγα χρόνια λέγαμε σε έναν νέο Έλληνα του εξωτερικού ότι το 2025 θα υπάρχει ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα, το οποίο φτιάχνει δίκυκλα νέας τεχνολογίας από Έλληνες μηχανικούς, που έχουν επαναπατριστεί με καλές θέσεις εργασίας εδώ στην Αθήνα, σε ένα εργοστάσιο state-of-the-art, με ρομποτικά και αυτοματοποιήσεις, σε έναν χώρο που εκπέμπει καινοτομία, δεν θα μας πίστευε. Σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια, και νιώθω περηφάνια για την πατρίδα μας και για την νέα γενιά που επιστρέφει και δημιουργεί κάτι πραγματικά μοναδικό και ξεχωριστό».

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου, κ. Μιχάλης Η. Οικονομάκης, δήλωσε: «Η σημερινή ημέρα αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος και για το όραμά μας για μια βιώσιμη, τεχνολογικά προηγμένη Ελλάδα. Τα πρώτα προϊόντα της Επιχειρηματικής Μονάδας ECOSHIFT, NOOS και BES 1.0 είναι η επιβεβαίωση ότι η καινοτομία μπορεί να έχει ελληνική ταυτότητα. Η επένδυση αυτή ενισχύει την εγχώρια παραγωγή, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και ενδυναμώνει τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου πράσινης ανάπτυξης και τεχνολογίας, που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ηλεκτροκίνηση και τις βιώσιμες ενεργειακές λύσεις στην Ελλάδα, παράγοντας παράλληλα προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία».

Το Nοοs διατίθεται στην έκδοση L3-e (κάτι αντίστοιχο με scooter 125 κ.εκ.), το οποίο διατίθεται και ως cargo με μονή σέλα, ώστε πίσω από τον αναβάτη να τοποθετηθεί box, για τους ταχυδιανομείς, και τους delivery.

O ηλεκτροκινητήρας είναι της Bosch με ισχύ 5KW. Ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη υπάρχει μια ή δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 2,2 KW έκαστη. Με μια μπαταρία η αυτονομία αγγίζει τα 61 χλμ. ενώ με δύο μπαταρίες, έως και τα 132 χλμ., σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ κάθε μπαταρία ζυγίζει 12,5 κιλά. Οι τροχοί είναι 14 ιντσών με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα.

Στη διάθεσή του ο αναβάτης έχει τη μεγάλη οθόνη 8 ιντσών που παρέχει πολλές πληροφορίες και σε ο,τι αφορά κατανάλωση και συνδεσιμότητα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός.

Οι μπαταρίες αποτελούνται από στοιχεία της Samsung και επαναφορτίζονται έως το 80% σε περίπου 1,5 ώρα.

Η όλη επένδυση μέχρι σήμερα έχει καλυφθεί κατά 80% με κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης και 20% με ίδια κεφάλαια του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, χωρίς το συνολικό ύψος της επένδυσης να έχει ανακοινωθεί.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 5.642 ευρώ για την έκδοση με τη διπλή σέλα και 5.617 ευρώ για την cargo έκδοση χωρίς φυσικά να περιλαμβάνεται το box. Η εγγύηση είναι στα 2 έτη για το δίκυκλο και στα 4 έτη ή 40.000 χλμ. για τις μπαταρίες.

Σίγουρα όταν το δοκιμάσουμε (μας το υποσχέθηκαν) θα έχουμε να σας πούμε περισσότερα. Θα μάθουμε ακόμη και ποιο είναι το εύρος του δικτύου αλλά θα σας πούμε και τις τιμές του ανταγωνισμού.