του Νίκου Βιτσιλάκη

Tεχνολογική έξαρση στα 125αρια από την Aprilia, που επαναφέρει στο προσκήνιο μια έκδοση supermoto και μια enduro, αμφότερες ικανές να προσελκύσουν το ενδιαφέρον νέων σε ηλικία αναβατών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2017 η Aprilia έφερε στο φως δύο μοντέλα 125 που δημιούργησαν αίσθηση με την τεχνολογία τους, ένα supersport και ένα streetfighter, ενώ για το 2018 επεκτείνει τη γκάμα και την κάνει -κυριολεκτικά- υπερπλήρη. Το SX (Supermoto) και το RX (Enduro) συμπληρώνουν τα RS και Tuono, χρησιμοποιώντας με τη σειρά τους τον τετράχρονο, υγρόψυκτο και ψεκαστό κινητήρα Euro4 με την τετραβάλβιδη κεφαλή και τους 2 ΕΕΚ(!), με απόδοση που δεν ανακοινώνεται και με τον κατασκευαστή να ισχυρίζεται ότι είναι η κορυφαία στην ευρύτερη κατηγορία των 125cc. ​Ο κινητήρας κλέβει τις εντυπώσειςΠέραν του κινητήρα, τα ευχάριστα συνεχίζονται και στα υπόλοιπα συστατικά στοιχεία των νέων μοντέλων, που διαθέτουν ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο, αλουμινένιους ακτινωτούς τροχούς, ανεστραμένο πιρούνι 41mm, μοχλικό σύστημα στο μονο-αμορτισέρ, θύρα USB, ψηφιακή οθόνη LCD και στάνταρ ABS της Bosch με τεχνολογία anti roll-over, για φρενάρισμα που δεν επιτρέπει στον πίσω τροχό να χάνει την επαφή του με το έδαφος (μια πρωτιά στα 125). Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο νέα μοντέλα εντοπίζονται στη διάμετρο των τροχών, στον τύπο των ελαστικών, στους δίσκους των φρένων και στα χρώματα. Το SX χρησιμοποιεί ζάντες 17” με ασφάλτινα ελαστικά και δίσκο διαμέτρου 300mm μπροστά, ενώ το RX αντίστοιχα ζάντες 18 και 21” με τρακτερωτά ελαστικά και κυματιστούς δίσκους μπροστά και πίσω, με τον μπροστινό να βρίσκεται στα 240mm διάμετρο. Η διαδρομή των αναρτήσεων δεν αλλάζει, αλλάζουν όμως τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά λόγω χρήσης διαφορετικής διαμέτρου τροχών. Κοινές είναι και οι έξη σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, αλλάζει μόνο αυτή της τελικής μετάδοσης, πιο μακριά στο SX, πιο κοντή στο RX.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tα νέα 125αρια της Aprilia σίγουρα έχουν τη δυνατότητα να αναβιώσουν μια κατηγορία που πάσχει από μαρασμό τα τελευταία χρόνια. Στη χώρα μας θα έχουν καλύτερο μέλλον αν και εφόσον επιτραπεί η οδήγηση δικύκλων έως 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης