Tο απόλυτο streetfighter της Aprilia ονομάζεται Tuono, έχει κινητήρα V-4 1.100cc με 175 άλογα και το νέο μοντέλο 2017 μόλις ήρθε και στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις. Αμφότερες είναι ετοιμοπαράδοτες και οι τιμές τους είναι 16.280€ (RR) και 18.340€ (Factory). Διαθέτουν πλέον νέα μονάδα κεντρικής διαχείρισης (ECU) αλλά και διαφορετικής σχεδίασης τελικά της εξάτμισης, προκειμένου να καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro4.


​Αλλαγές χωρίς συμπλέκτη και προς τα κάτω!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο πακέτο ηλεκτρονικών APRC, που πλέον πλησιάζει ακόμα περισσότερο στα αγωνιστικά πρότυπα. Η τέταρτη γενιά του συστήματος διατηρεί το ηλεκτρονικό γκάζι, το σύστημα του οποίου είναι επανασχεδιασμένο, μειώνοντας το βάρος της μονάδας κατά 590 γραμμάρια. Η πλατφόρμα του αδρανειακού επιταχυνσιόμετρου έχει αλλάξει σημείο, για να μπορεί να λαμβάνει με μεγαλύτερη ακρίβεια δεδομένα της θέσης αλλά και των κινήσεων της μοτοσυκλέτας.

Το Traction Control παραμένει και στο εξής ρυθμίζεται σε οκτώ στάδια (από 5), αλλαγή που πλέον -όπως και οι υπόλοιπες- μπορούν να γίνουν εν κινήσει και χωρίς να χρειαστεί να κλείσουμε το γκάζι. Το Wheelie control (σύστημα αποφυγής σούζας) διατηρεί τις τρεις διαβαθμίσεις του, ενώ το Launch Control (σύστημα για σωστές εκκινήσεις) έχει νέες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη ακρίβεια στις επιταχύνσεις από στάση. Αλλαγή έχει δεχτεί και το quick shifter, στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο πλέον είναι και blipper, δηλαδή μπορεί και να κατεβάσει ταχύτητα δίχως τη χρήση του συμπλέκτη. Νέο gadget αποτελεί και το cruise control, που όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.


​Σύστημα υποβοήθησης ακόμα και για τις εκκινήσεις!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακόμη μία ενδιαφέρουσα και σημαντική αλλαγή είναι η τοποθέτηση του Bosch 9.1 cornering ABS, που επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιήσει τα φρένα βαθιά μέσα στη στροφή δίχως τον φόβο να μπλοκάρει το μπροστινό.

Τα όργανα, όπως προστάζει η εποχή, αναβαθμίστηκαν με οθόνη υγρών κρυστάλλων και είναι έγχρωμα.

Τέλος Ιουλίου θα παραλάβουμε το νέο Tuono 1100 για μια εβδομαδιαία δοκιμή και θα επανέρθουμε με πλήρεις εντυπώσεις μέσα στον Αύγουστο. Μέχρι τότε, περισσότερα για τις δύο εκδόσεις του μπορείτε να δείτε εδώ

Στο φιλμάκι που ακολουθεί θα μάθετε (και θα γελάσετε) γιατί ο Aleix Espargaro, αναβάτης motoGP της Aprilia, το βλέπει στον… ύπνο του

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης