Aριστεία 2018: Τα καλύτερα Megascooter της χρονιάς που πέρασε

Aριστεία 2018: Τα καλύτερα Megascooter της χρονιάς που πέρασε
του Νίκου Βιτσιλάκη


Δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά τα
scooter αποτελούν το 65% της αγοράς μοτοσυκλέτας στη χώρα μας. Οι τάσεις τους είναι αυξητικές από χρόνο σε χρόνο και το ενθαρρυντικό είναι πως αυτό ισχύει και στα μοντέλα με κινητήρα άνω των 300cc!

Έτσι και εμείς σκεφτήκαμε να παρουσιάσουμε τα καλύτερα megascooter 300+ που μας έφερε το 2018, δεν ήταν πολλά για να πούμε την αλήθεια πλην όμως αποδείχθηκαν άκρως σημαντικά, καθόσον τα είδαμε να εξελίσσονται τεχνολογικά όλο και περισσότερο. Με ελάχιστες εξαιρέσεις (μόλις δύο), οι εταιρείες είδαν τις πωλήσεις τους στη συγκεκριμένη –και όχι μόνο- κατηγορία να αυξάνονται κατά μέσο όρο 20% και το ευτύχημα είναι πως κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και το 2019. Και το λέμε αυτό γιατί από τώρα και μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν έρθει μερικά ακόμα σημαντικά μοντέλα (BMW C400 GT, Kymco AK 550 55th, SYM Maxsym TL), που θα συνδράμουν στο όλο ευχάριστο γεγονός. Θα συνδράμουν όμως και μερικά σημαντικά μοντέλα του 2018 που άργησαν να έρθουν στην Ελλάδα (μετά το Σεπτέμβριο δηλαδή), όπως για παράδειγμα τα BMW C 400 X, Kymxo Xciting S 400 και Piaggio MP3 350/500. Βλέποντας συνολικά τις νέες προτάσεις των κατασκευαστών, το 2019 θα είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χρονιά και στα μοντέλα με κινητήρα 300cc, οπότε μας βλέπω του χρόνου τέτοια εποχή να μιλάμε για νούμερα που θα εντυπωσιάζουν. Μέχρι τότε πάμε να δούμε τι καλό μας έφερε το 2018, δηλαδή έξη μοντέλα που είχαμε την τύχη να τα οδηγήσουμε και να τα ξεχωρίσουμε.


BMW C 400 X

Μετά τις εκδόσεις των 600-650cc που βρίσκονται μαζί μας από το 2011, η BMW αποφάσισε να μπει και σε μια κατηγορία που γνωρίζει άνθηση, αυτή των premium scooter με κινητήρα 350-400cc. Και για να το κάνει αυτό και έχοντας να αντιμετωπίσει καταξιωμένα μοντέλα, φρόντισε έτσι ώστε το νέο “Χ” να διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα. Εκεί που έδωσε ιδιαίτερη προσοχή είναι στο συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι οι συγκεκριμένοι τομείς είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά στην κατηγορία. Αυτό δεν σημαίνει πως αμέλησε τη δουλειά σε εργονομία και χρηστικότητα, όπου και εννοείται πως το 400 Χ στέκεται σε υψηλά επίπεδα.



Είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για ένα σύγχρονο
scooter, σχεδιασμένο για να ελίσσεται στην πυκνή αστική κίνηση και να επιτρέπει γρήγορες, άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις στη ζούγκλα της πόλης. Ισχυρός μονοκύλινδρος κινητήρας, στιβαρό πλαίσιο, εξαιρετική εργονομία, βελούδινη μετάδοση (CVT) και στάνταρ τόσο το δικάναλο ABS όσο και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ASC), ενώ στον εξτρά εξοπλισμό τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ελκυστικά, ειδικά για τους απαιτητικούς. Πέρα από το σύστημα φωτισμού LED που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό, το νέο BMW C 400 X διαθέτει μία γκάμα συστημάτων συνδεσιμότητας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, για παράδειγμα, στον πίνακα οργάνων πολλαπλών λειτουργιών διατίθεται μία έγχρωμη οθόνη multimedia TFT 6,5 ιντσών. Σε συνδυασμό με ένα πολυ-διακόπτη, ο αναβάτης έχει πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες συνδεσιμότητας χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Πέρα από το ότι έχει την άνεση να χρησιμοποιεί το κινητό του και να ακούει μουσική στην οδήγηση, επωφελείται και από ένα άκρως εύχρηστο -και ορατό σε κάθε καιρική συνθήκη- σύστημα πλοήγησης. Πολλοί θα εκτιμήσουν και τη δυνατότητα τοποθέτησης θερμαινόμενων γκριπ και σέλας, όπως επίσης και σχάρας με top case. Ο κινητήρας των 350cc είναι τελείως καινούργιος και διαθέτει τετραβάλδιδη κεφαλή, έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο, υγρό κάρτερ και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού (BMS-E2). Καλύπτει τις προδιαγραφές του Euro4, είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένος από τη BMW και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Loncin στην Κίνα, εκεί δηλαδή όπου συναρμολογείται το 400 Χ.



Η απόδοσή του είναι 34 ίπποι και 35Ν
m ροπής, με τη λειτουργία του να είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να είναι μεστή σε ταχύτητες κάτω των 100 χλμ/ώρα, με την απόκριση του γκαζιού να αναδεικνύεται σαν ιδανική για μέσα στην πόλη. Το αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ASC) ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια στην επιτάχυνση, ειδικά σε ολισθηρό οδόστρωμα. Η σχεδίαση του πλαισίου επιτρέπει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με δύο εσωτερικά διαμερίσματα και σύστημα Flexcase στο πίσω, που αυξομειώνει τις διαστάσεις. Σε κάθε περίπτωση, φιλοξενεί δύο κράνη (το ένα full face) και κάποια ακόμα αντικείμενα. Η ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 35mm και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενα ελατήρια πίσω. Τα φρένα ανήκουν στη ByBre και απαρτίζονται από τρία δισκόφρενα των 265mm, με τα δύο μπροστινά να διαθέτουν πλευστές τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες. Το δικάναλο ABS ανήκει επίσης στο βασικό εξοπλισμό και προέρχεται από την Continental.

Βασικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Mονοκύλινδρος, 350cc

Ισχύς: 34Hp/7.500rpm

Ροπή: 35Nm/6.000rpm

Βάρος: 204Kg (πλήρες υγρών)

Τιμή: 6.990€


Honda
X-ADV 750

Με ζωή μόλις ενός έτους και με την εμπορική του πορεία να κρίνεται ήδη επιτυχημένη, το SUV της Honda βελτιώθηκε το 2018 από λειτουργικής άποψης. Πρώτη αλλαγή, μάλλον προσθήκη, έχει να κάνει με ένα νέο πρόγραμμα στη λειτουργία του υπάρχοντος αυτόματου κιβώτιου DCT με το διπλό συμπλέκτη. Η επιλογή G, που χρησιμοποιείται ήδη και στο Africa Twin των 1000cc, προορίζεται για την οδήγηση εκτός ασφάλτου και προσφέρει πιο άμεσες αλλαγές ταχυτήτων και καλύτερα ελεγχόμενη μεταφορά της δύναμης στην τελική μετάδοση. Η δεύτερη αλλαγή έχει να κάνει με την τοποθέτηση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης ΗSTC (Honda Selectable Torque Control), το οποίο μάλιστα διαθέτει τριπλή ρύθμιση, από τελείως ανενεργό μέχρι λίαν παρεμβατικό. Τέλος, υπάρχει και μετάθεση της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου προς τα πάνω (στις 7.500rpm από 6.600 στο μοντέλο 2017), για μεγαλύτερη διάρκεια στην απόδοση ψηλά.



Η σχεδίαση του πλαισίου προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων κάτω από τη σέλα και φανερώνει άμεσα το διαφοροποιημένο χαρακτήρα σε σχέση με το Integra (όπου είναι ανύπαρκτος). Το X-ADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5 θέσεων χωρίς εργαλεία, αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, προστατευτικές χούφτες χεριών παρόμοιες με αυτές του Africa Twin, αλουμινένια ποδιά, οθόνη οργάνων τύπου Rally, κεντρικό σταντ και σύστημα Smart Key. Οι αναρτήσεις, σε σχέση με το Integra, έχουν σκληρότερα ελατήρια και μεγαλύτερες διαδρομές, οι τροχοί είναι ακτινωτοί αλουμινένιοι, τα ελαστικά διπλής χρήσης και τα φρένα μπροστά με διπλά δισκόφρενα και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και οι διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο σίγουρα χαρίζουν μια ξεχωριστή εμφάνιση στο σύνολο. Μία μεγάλη τετράγωνη οθόνη
LCD, που παραπέμπει στo αγωνιστικό CRF450 Rally, προσφέρει μεγάλη γκάμα ενδείξεων. Συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης γύρω από ένα μεγάλο, κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο και ένα στρογγυλό στροφόμετρο. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του επιλέγει “κοντύτερες” σχέσεις στο πρόγραμμα D mode, για πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Το πρόγραμμα S mode διαθέτει 3 επίπεδα, ώστε οι εκάστοτε αλλαγές σχέσεων να προσαρμόζονται καλύτερα στη σπορ οδήγηση. Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα, συν το MT mode για μηχανικές αλλαγές σχέσεων.



O κινητήρας των 745cc και 55 ίππων αποδίδει τη ροπή του στις χαμηλομεσαίες στροφές, προσφέροντας ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις εν κινήσει. Η σχετικά υποτετράγωνη σχεδίαση και οι ειδικά σχεδιασμένοι θάλαμοι καύσης, σε συνδυασμό με στρόφαλο υψηλής αδράνειας, προσφέρουν την απαιτούμενη ροπή. Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξομαλύνουν τη λειτουργία στις υψηλές στροφές, χωρίς όμως να αλλοιώνουν το χαρακτήρα που προσφέρει η σειρά ανάφλεξης των 270 μοιρών. Την τελική μετάδοση αναλαμβάνει μια καλυμμένη αλυσίδα και η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού PGM-FI. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro4 με κατανάλωση 27,5km/l, που μεταφράζεται σε αυτονομία πάνω από 300km με το ρεζερβουάρ των 13,1 λίτρων.

Βασικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Δικύλινδρος, 745cc

Ισχύς: 54,8Hp/6.250rpm

Ροπή: 68Nm/4.750rpm

Βάρος: 238Kg (πλήρες υγρών)

Τιμή: 12.990


Kymco
Xciting S 400

Είναι ξεκάθαρο πως με το νέο Xciting S 400 η Kymco θέλει να ενισχύσει περαιτέρω τον χαρακτήρα του μοντέλου προς το Sport Touring, φροντίζοντας παράλληλα να κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα η άνεση τόσο του οδηγού όσο και του συνεπιβάτη. Η σχεδίασή του άκρως εντυπωσιακή, ειδικά η μπροστινή του όψη δείχνει πολύ δυναμική με τους δύο προβολείς και τους ισάριθμους αεραγωγούς κάτω από αυτούς. Κατά γενική ομολογία, οι γραμμές του S 400 περισσότερο θυμίζουν μια σύγχρονη supersport μοτοσυκλέτα παρά ένα σπορτίβ scooter. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη σέλα, που είναι νέου σχήματος και διαθέτει εμφανή υποστήριξη μέσης για τον αναβάτη. Έχουν επανασχεδιαστεί μασπιέ/δάπεδο για καλύτερη φιλοξενία των ποδιών και περισσότερη άνεση, ενώ η σέλα ανοίγει σε δύο τμήματα για μεγαλύτερη πρακτικότητα. Η ζελατίνα του φέρινγκ είναι πλέον ρυθμιζόμενη σε ύψος και σε 5 θέσεις, το καλό είναι πως αυτό γίνεται εύκολα και χωρίς τη χρήση εργαλείων.



Με στόχο να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά ακόμα περισσότερο χρησιμοποιήθηκε μια νέα βάση κινητήρα που αυξάνει την ακαμψία του πλαισίου και κατά συνέπεια τη συμπεριφορά του
S 400 στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, με στόχο τη συνολική ακαμψία και τη σταθερότητα/ακρίβεια του μπροστινού τροχού, το πιρούνι διαθέτει δύο πλάκες, όπως δηλαδή οι μοτοσυκλέτες. Ο κινητήρας, που είναι φυσικά Euro 4, ανήκει στη νέα γενιά G5-SC της Kymco, με τεχνολογία χαμηλών τριβών και μειωμένων κραδασμών. Η ψύξη γίνεται με υγρό, η τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ο εκκεντροφόρος είναι ένας και οι βαλβίδες τέσσερις. Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους 36,1Hp και η ροπή τα 38,4Nm, τοποθετώντας το νέο S 400 στην κορυφή των επιδόσεων ανάμεσα σε κάθε άλλο scooter κάτω των 500cc. Μόνο όταν το οδηγήσεις μπορείς να το πιστέψεις, η δύναμη είναι παντού και δείχνει τα δόντια της ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ/ώρα, με την τελική να ξεπερνά τα 160 χλμ/ώρα! Στον τομέα των φρένων υπάρχουν τρία κυματιστά δισκόφρενα (τύπου μαργαρίτα), με τις δαγκάνες μπροστά να έχουν ακτινική διάταξη. Στάνταρ και τo δικάναλο ABS 9.1 της Bosch στην πλέον εξελιγμένη έκδοσή του, παρεμβαίνει με σωστό τρόπο και συνεργάζεται ιδανικά με τη γραμμική και μεστή λειτουργία των φρένων. Κάτι ακόμα ευχάριστο είναι πως το νέο Xciting S 400i είναι συμβατό με το σύστημα infotainment Kymco Noodoe, που εκτοξεύει την έννοια της συνδεσιμότητας. Ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό και προσφέρει από πλοήγηση μέσω GPS και αναζήτηση σημείων ενδιαφέροντος μέχρι ανάγνωση μηνυμάτων και πρόβλεψη καιρικών συνθηκών! Προσφέρει επίσης τη δυνατότητα δημιουργίας προσωποποιημένων ενδείξεων, όλα γίνονται τελείως δωρεάν μέσω εφαρμογής.



Ένα νέο τιμόνι σχήματος “V” βελτιώνει την ακρίβεια οδήγησης και βελτιστοποιεί την ορατότητα του πίνακα των οργάνων, ενώ οι προβολείς LED με τα φώτα ημέρας (
DRL) αποτελούν την αισθητική υπογραφή του νέου Xciting S, θυμίζοντας μοτοσυκλέτα επιδόσεων και τονίζοντας έναν απόλυτα δυναμικό σχεδιασμό. Μιλώντας για καίριους τομείς, όπως αυτούς της ποιότητας κατασκευής και του φινιρίσματος, το S 400 συνεχίζει στα πρότυπα της Kymco Ο στάνταρ εξοπλισμός ξεφεύγει από τα τετριμμένα και πέραν όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, περιλαμβάνει Smart Lock κεντρικό διακόπτη πολλαπλών χρήσεων (άνοιγμα σέλας/ρεζερβουάρ) με αντικλεπτική προστασία, δύο αποθηκευτικούς χώρους κάτω από το τιμόνι με αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, φωτιζόμενο χώρος αποθήκευσης για Full Face κράνος, διακόπτη αλάρμ, παροχή ρεύματος 12V σε αποθηκευτικό χώρο κάτω από το τιμόνι, κεντρικό σταντ και χειρόφρενο.

Βασικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Mονοκύλινδρος, 400cc

Ισχύς: 36,1Hp/7.500rpm

Ροπή: 38,4Nm/6.000rpm

Βάρος: 212Kg (πλήρες υγρών)

Τιμή: 6.690

 

Piaggio MP3 350

Με καθυστέρηση αρκετών ετών ο 350αρης κινητήρας της Piaggio βρήκε το δρόμο του προς το τρίτροχο MP3. Σαφώς ισχυρότερος από αυτόν των 278cc, ο νέος των 330cc εκτοξεύει ιπποδύναμη και επιδόσεις προς τα πάνω. Αν και γνώριμος από το 2012, όταν και είχε πρωτο-χρησιμοποιηθεί στη σειρά Beverly, στο εξής βρίσκει θέση και στο βαρύτερο ΜΡ3, όπου τα εξτρά ψαλίδια, αναρτήσεις και το μεγαλύτερο βάρος απαιτούσαν δυνατότερο κινητήρα. Βλέπετε, ο μικρός των 278cc, που πρόσφατα δέχθηκε μείωση ιπποδύναμης λόγω Euro4, απέδιδε στον τροχό κάτι παραπάνω από 15 ίππους (21,1 ονομαστικοί) και οι υποψήφιοι αγοραστές ζητούσαν μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Καλωσόρισμα λοιπόν στον σαφώς ισχυρότερο 4βάλβιδο, υγρόψυκτο, μονοκύλινδρο με τα 330cc και τους 30+ ίππους στο στρόφαλο! Τον πρώτο στον κόσμο των scooter με υγρό πολύδισκο συμπλέκτη, που φροντίζει να κρατά απόδοση και μετάδοση αναλλοίωτες ακόμα και όταν αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες. Από την οδηγική μας επαφή, αυτό που μας έκανε εντύπωση, πέραν των καλύτερων επιδόσεων, είναι η λειτουργία της ανάρτησης, που είναι σημαντικά αναβαθμισμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.



Χαρακτηριστικά άμεσης αναγνώρισης του νέου MP3 350 είναι τα χρώματα (μαύρο, λευκό, γκρι, χακί ματ), τα αμορτισέρ που έχουν αποκτήσει δοχείο αζώτου, με τα ελατήρια των πίσω να είναι βαμμένα κόκκινα, αλλά και τα κυματιστά –για πρώτη φορά σε MP3– δισκόφρενα μπροστά. Παράλληλα, το ΜΡ3 350 του 2018 έχει ξανασχεδιασμένα τμήματα στο μπροστινό μέρος, επανασχεδιασμένη και μεγαλύτερη σε πλάτος φιμέ ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις, full LED σύστημα φωτισμού, νέα σχεδίαση του ενιαίου αποθηκευτικού χώρου, καθώς και σέλα με νέο αφρώδες υλικό και διαφοροποιημένη θέση με νέες χειρολαβές για το συνεπιβάτη. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται τόσο το ABS στα φρένα όσο και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation), το οποίο μάλιστα μπορεί να απενεργοποιηθεί αν το επιθυμεί ο αναβάτης. Στον πλούσιο προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και η πλατφόρμα πολυμέσων PMP (Piaggio Multimedia Platform), προκειμένου να είμαστε διαρκώς on line! Συνδέει το smartphone με το ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα, μετατρέποντάς το σε ένα εργαλείο πολλαπλών χρήσεων: έναν υπολογιστή που μπορεί ταυτόχρονα να εμφανίζει δεδομένα όπως ταχύτητα, στροφές, ισχύ και ροπή σε πραγματικό χρόνο, καθώς και επιτάχυνση σε ευθεία γραμμή, κλίση στις στροφές, μέση και τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου, μέση ταχύτητα και τάση μπαταρίας, όπως επίσης και πλήθος άλλων λειτουργιών.



Ένα smartphone συνδεδεμένο με την πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εμφάνιση χαρτών και διαδρομών ή για την εύρεση της θέσης, για παράδειγμα, των πρατηρίων καυσίμων ή των υπηρεσιών υποστήριξης. Η λειτουργία ελέγχου κατάστασης ελαστικών εκμεταλλεύεται τους αισθητήρες του οχήματος για την παρακολούθηση φθοράς και πίεσης, προειδοποιώντας τον οδηγό αν διαγνωστεί κάτι αφύσικο. Και μια σημαντική λεπτομέρεια, το
MP3 350 μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα αυτοκινήτου, αρκεί αυτό να έχει εκδοθεί πριν τις 19/1/2013.

Βασικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Mονοκύλινδρος, 330cc

Ισχύς: 30,6Hp/8.500rpm

Ροπή: 29Nm/6.250rpm

Βάρος: ΔΑ

Τιμή: 8.549€


Suzuki
Burgman 400

Παρουσιάστηκε το 1998 και καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού σαν ένα μεσαίο maxi scooter με έμφαση σε ποιότητα και πολυτέλεια. Ανανεώθηκε ριζικά το 2006 και από τα τέλη του 2017 δέχθηκε το απαραίτητο φρεσκάρισμα προκειμένου να σταθεί απέναντι στον ανεβασμένο ανταγωνισμό. Σxεδιαστικά δεν υπάρχουν εμφανείς αλλαγές, παρά μόνον αισθητικές παρεμβάσεις. Τα φώτα είναι πλέον τεχνολογίας LED και μικρότερα σε μέγεθος, προκειμένου να ταιριάζουν καλύτερα με τη συνολική δίαιτα που έχει γίνει στον όγκο του οχήματος. Tα μπροστινά φλας, που επίσης έγιναν LED, έχουν πλέον χωνευτεί στα πλαστικά του φέρινγκ, ενώ τα αντίστοιχα πίσω (επίσης LED) έχουν ενσωματωθεί στο φανάρι. Η σέλα είναι ενισχυμένη και με ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι για τον οδηγό, με σικάτο κόκκινο σιρίτι στις ραφές και πολυτελέστερη συνολική εικόνα. Νέα ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι αυξάνουν τη χωρητικότητα κατά σχεδόν 6,5 λίτρα, υπάρχει πλέον παροχή ρεύματος 12V αλλά και νέα ζελατίνα, που προσφέρει καλύτερη ορατότητα και αυξημένη αεροδυναμική προστασία.



Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί στα σημεία καταπόνησης, ο μπροστινός τροχός μεγάλωσε κατά μία ίντσα (15 από 14), το πιρούνι απέκτησε αυξημένη διάμετρο καλαμιών (41 από 40mm) και το νέο σύστημα ABS της Nissin εξελίχθηκε σε λειτουργία και ελάφρυνε κατά 750 γραμμάρια. Από πλευράς κινητήρα, ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος των 399cc και 31Hp έχει προσαρμοστεί στις προδιαγραφές του Euro4 και έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να αποδίδει περισσότερη ροπή και να προσφέρει καλύτερη απόκριση στις μεσαίες στροφές. Η Suzuki το έλεγε και το τόνιζε, πως δηλαδή έχουν βελτιωθεί οι επιδόσεις -ειδικά με συνεπιβάτη- και πως αυτό το πέτυχε αλλάζοντας το φιλτροκούτι με ένα μεγαλύτερων διαστάσεων, αντικαθιστώντας το μπουζί με νέο ιριδίου και επανασχεδιάζοντας τον καταλύτη. Και λέει την αλήθεια, το διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, όπως επίσης και τους ισχυρισμούς της για χαμηλότερη κατανάλωση. Το Burgman κινείται με αρχοντικό τρόπο, το άκαμπτο πλαίσιο, η σφικτή ανάρτηση και η απόκριση του κινητήρα από χαμηλά το μετατρέπουν σε αστικό εργαλείο ικανό να κοιτάξει στα μάτια οτιδήποτε το ανταγωνιστεί.



Από την άλλη, η δυνατότητα που έχει να ταξιδεύει με 120+ στο κοντέρ, ακόμα και με δύο άτομα, σε συνδυασμό με τη μελετημένη αεροδυναμική προστασία, είναι αυτή που αυξάνει τα πεδία δράσης του ιδιοκτήτη, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτές και τις τουριστικές αναζητήσεις. Ίσως για αυτό να υπάρχουν και τα θερμαινόμενα γκριπ, για να μη σταματήσουμε όταν ο καιρός κρυώσει. Η συνολική ποιότητα κατασκευής του Burgman είναι υπεράνω κριτικής, η made in Japan δημιουργία είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή. Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι το ξύλινο “dashboard”, αφού μέρος της επιφάνειάς του είναι από υλικό που μιμείται το ξύλο καρυδιάς. Εντυπωσιάζει όμως και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, που είναι μεγαλύτερος από αυτόν του Burgman 650 κατά 6 λίτρα (συνολικά 62). Εκτός από αυτόν τον τεράστιο χώρο υπάρχουν και τρία πολύ χρήσιμα ντουλαπάκια στην ποδιά και κάτω από το τιμόνι, οπότε μάλλον σε αυτόν τον τομέα το
Burgman κατακτά την κορυφή.

Βασικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Mονοκύλινδρος, 399cc

Ισχύς: 31Hp/6.500rpm

Ροπή: ΔΑ

Βάρος: 215Kg (πλήρες υγρών)

Τιμή: 7.495€

 

Yamaha X-Max 400

Από το 2013 διεκδικεί την κορυφή σε μια κατηγορία κύρους, ισχυριζόμενο παράλληλα πως είναι το μικρότερο σε διαστάσεις sport scooter στα 400 κυβικά. Ο υγρόψυκτος κινητήρας των 33,3Hp είναι προδιαγραφών Euro4, ενώ traction control και δικάναλο ABS ανήκουν οριστικά στο στάνταρ εξοπλισμό. Η σχεδίαση έχει αλλάξει και θυμίζει αυτή του μικρότερου X-Max 300, μοιάζοντας πολύ περισσότερο στη ναυαρχίδα της σειράς Max, δηλαδή στο Τ-Max 530. Μια συνολική μείωση βάρους κατά 5 κιλά ήταν αναγκαία για να δώσει στο scooter μια καλύτερη οδική συμπεριφορά, την οποία βελτιώνει ακόμα περισσότερο το νέο πιρούνι στην ανάρτηση μπροστά. Εργονομικές βελτιώσεις έχουν γίνει αρκετές στο μοντέλο του 2018-19, με κυριότερες αυτή της νέας σέλας, των φωτιστικών σωμάτων LED, των ρυθμιζόμενων σε δύο θέσεις τιμονιού και ζελατίνας φέρινγκ, της νέας σχεδίασης στα γραφικά των οργάνων, του χειρόφρενου, του μεγαλύτερου -και φωτιζόμενου- χώρου κάτω από τη σέλα, της παροχής ρεύματος 12V και της ..απουσίας κλειδιού (smart key).



Η άμεσα αναγνωρίσιμη μπροστινή όψη με τους διπλούς προβολείς είναι και πάλι εδώ, ενώ το εμβληματικό σχήμα μπούμερανγκ στην περιοχή του τούνελ, που ενώνει οπτικά το μπροστινό με το πίσω τμήμα του
scooter, αποτελεί σήμα κατατεθέν της οικογένειας MAX. Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας των 395cc έχει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες, αποδίδει 33,3 ίππους στις 7.000 rpm και ροπή 36Nm χίλιες στροφές χαμηλότερα. Είναι πλέον συμβατός με τις προδιαγραφές Euro4 και αποδείχθηκε οικονομικός σε κατανάλωση, δίνοντας έμφαση στην απόδοση στο χαμηλο-μεσαίο φάσμα των στροφών του. Η δύναμη βγαίνει «γλυκά» στο δρόμο, μετατρέποντας την οδήγηση σε απόλυτα φιλική ακόμα και για αναβάτες με μικρή δίτροχη εμπειρία. Ταυτόχρονα, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ασφαλή με την ύπαρξη συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (TCS) στο βασικό εξοπλισμό. Μέλημα αυτού είναι να εμποδίσει την απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού σε βρεγμένους δρόμους και ολισθηρές επιφάνειες. Όταν οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες του εντοπίσουν ολίσθηση στον πίσω τροχό, αυτόματα μειώνουν τη μεταφορά δύναμης και επαναφέρουν τα πράγματα σε τάξη. Τα όργανα είναι δύο κλασικά αναλογικά για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, με μία ψηφιακή οθόνη LCD στο κέντρο να προσφέρει μεγάλη γκάμα πληροφοριών.



Επίσης, υπάρχει πρίζα 12 V για την τροφοδοσία και τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, οι οποίες μπορούν να αποθηκευτούν στο μεγάλο χώρο που υπάρχει κάτω από τη σέλα. Εκεί χωρούν δύο κράνη full-face (ή ένα κράνος με μια τσάντα μεγέθους A4), αυξάνοντας τη χρηστικότητα στα ύψη. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και η νέας σχεδίασης σέλα έχει υποστήριξη για τον αναβάτη, με τη διχρωμία του καλύμματος και τις διπλές ραφές να την κάνουν ακόμα πιο κομψή. Στα θετικά του
X-Max θα συμπεριλάβουμε και τη μεγάλη ζελατίνα του φέρινγκ, η οποία ρυθμίζεται σε δύο θέσεις και παρέχει πολύ καλή προστασία από τα καιρικά φαινόμενα. Δύο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του μοντέλου είναι το ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις τιμόνι και το σύστημα Smart Key, που έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει την καθημερινή χρήση. Με αυτό μπορούμε να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, να ξεκλειδώσουμε το τιμόνι και τη σέλα, να αποκτήσουμε πρόσβαση στο μεγάλο χώρο αποθήκευσης και στο ρεζερβουάρ των 14 λίτρων, όπως επίσης και να εντοπίσουμε το όχημα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Βασικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Mονοκύλινδρος, 395cc

Ισχύς: 33,3Hp/7.000rpm

Ροπή: 36Nm/6.000rpm

Βάρος: 210Kg (πλήρες υγρών)

Τιμή: 7.300€

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2019, 11:00