του Νίκου Βιτσιλάκη

Στο αφιέρωμα αυτό θα δείτε τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε το 2018 και οι οποίες -πάνω από κάθε τι- προσφέρουν την απαιτούμενη από έναν αναβάτη οδηγική ευχαρίστηση. Πρόκειται για δέκα μοντέλα που σχηματίζουν μια ομάδα έτοιμη να κατακτήσει τις καρδιές όλων. Υπάρχουν βέβαια και άλλες προτάσεις να συμπληρώσουν τις επιλογές μας, αλλά είτε δεν καταφέραμε να τις οδηγήσουμε είτε έχασαν στα σημεία. Το ότι επιλέξαμε τις συγκεκριμένες δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλες κορυφαίες επιλογές προηγούμενων ετών, όμως το συγκεκριμένο αφιέρωμα που θα διαβάσετε στη συνέχεια αφορά μοτοσυκλέτες που παρουσιάστηκαν τη χρονιά που μας πέρασε και που ξεχώρισαν, η κάθε μία για τους δικούς της λόγους. Και για ευνόητους λόγους, η παρουσίασή της χρυσής δεκάδας γίνεται με αλφαβητική σειρά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

BMW F 850 GS

Μετά από μία δεκαετία εξέλιξης η BMW επανασχεδίασε εξαρχής τα μεσαία της μοντέλα F-GS, δηλώνοντας πως αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό σε σπορ οδήγηση στην άσφαλτο, ταξίδια με πλήρες φορτίο και εξορμήσεις εκτός δρόμου. Αρχής γενομένης από έναν τελείως νέο κινητήρα και ένα επίσης νέο μονοκόκ ατσάλινο πλαίσιο, έμφαση δόθηκε και στην εμφάνιση, όπου η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα τον εκσυγχρονισμό και σε αυτόν τον τομέα. Ο σκελετός είναι φτιαγμένος από μορφοποιημένα, συγκολλημένα εξαρτήματα και χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν δομικό στοιχείο στήριξης, ενώ το δοχείο καυσίμου έχει πλέον μεταφερθεί στην κλασική θέση ανάμεσα σε σέλα και τιμόνι (ήταν κάτω από τη σέλα).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το F850GS έχει αποκτήσει μια εντελώς νέα εμφάνιση, με τη σχεδίαση να έχει γίνει ακόμα πιο αεροδυναμική προκειμένου αφενός να παρέχει καλύτερη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα και αφετέρου μικρότερη μετωπική επιφάνεια, άρα και χαμηλότερη κατανάλωση. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες και χρονισμό ανάφλεξης στις 270/450 μοίρες, κάτι που αποφέρει πιο αθόρυβη λειτουργία και πλέον εθιστικό ήχο. Η εξέλιξή του επικεντρώθηκε στην αύξηση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Με κυβισμό 853cc αποδίδει 95hp στις 8.250rpm και το πέρασμα της δύναμής του στο έδαφος ελέγχεται από έναν μονόδρομο συμπλέκτη, ο οποίος διαθέτει υποβοήθηση και περιορίζει τη ροπή του κινητήρα στην επιβράδυνση, με αποτέλεσμα καλύτερο έλεγχο στα βίαια κατεβάσματα των ταχυτήτων.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω 6-τάχυτου κιβωτίου, με την τελική μετάδοση να έχει κλασσική μορφή (αλυσίδα/γρανάζια) και να βρίσκεται πλέον στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας. Θέση όμως άλλαξε και το τελικό της εξάτμισης, μετακομίζοντας με τη σειρά του στη δεξιά πλευρά του F-GS. Τα προγράμματα οδήγησης Road και Rain, καθώς και το ABS με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, με τα αντίστοιχα προγράμματα Dynamic, Enduro και Enduro Pro να παραμένουν στον προαιρετικό. Ο κατάλογος των after market αξεσουάρ είναι μεγάλος και περιλαμβάνει από σέλες και ζελατίνες διαφορετικού ύψους μέχρι ένα νέο προβολέα full LED και εξοπλισμό συνδεσιμότητας με οθόνη TFT και λειτουργία eCall για κλήσεις έκτακτης ανάγκης.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: ON-OFF

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2K/ΥΨ – 853cc – 95Hp

ΤΙΜΗ: 12.700€


Ducati
Multistrada 1260 S

Η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε την κατηγορία Adventure Sport αναβαθμίστηκε σε κινητήρα και ηλεκτρονικά, έχοντας σαν πρώτες προτεραιότητες την οδηγική ευχαρίστηση και την ασφάλεια. Ο χωρητικότητας 1.262cc (από 1.198) και απόδοσης 158Hp (από 152) κινητήρας, βασίζεται στον Testastretta DVT του απερχόμενου μοντέλου, πλην όμως με αυξημένη χωρητικότητα χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων, άρα στην ουσία είναι σχεδόν νέος. Το κέρδος είναι η αύξηση της ροπής (13,2Kgm στις 7.500rpm), όχι τόσο στη μέγιστη απόδοση όσο στις χαμηλομεσαίες στροφές, ενώ εντυπωσιάζει το γεγονός ότι το 85% αυτής αποδίδεται σε λιγότερες από 3.500rpm! Σημαντική αναβάθμιση έχει δεχθεί το γκάζι Ride-by-Wire, ενώ στις εκδόσεις S και D-Air υπάρχει σύστημα Quickshifter για αλλαγή ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, κάτι που στη στάνταρ έκδοση μπορεί να τοποθετηθεί προαιρετικά.

Τα οδηγικά προγράμματα παραμένουν τέσσερα (Sport, Touring, Urban, Enduro), ενώ στα ηλεκτρονικά βοηθήματα συμπεριλαμβάνονται Cornering ABS, ρυθμιζόμενα συστήματα traction και wheelie control, περιστρεφόμενα φώτα (στο S), όλα ελεγχόμενα από τη μονάδα αδρανειακής μέτρησης Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), που με τη σειρά της συνεργάζεται με την ηλεκτρονική ημι-ενεργητική ανάρτηση DSS Evolution (στο S). Ολες οι εκδόσεις διαθέτουν στο στάνταρ εξοπλισμό cruise control, κεντρική κλειδαριά keyless, ενώ η έκδοση S διαθέτει επιπρόσθετα Bluetooth για να συνδεθεί μέσω του Ducati Multimedia System (DMS) με smartphone. Στην απλή έκδοση υπάρχει πίνακας οργάνων LCD, ενώ στις ακριβότερες έχει χρησιμοποιηθεί μια TFT 5 ιντσών. Το πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι καινούργιο, με νέο μπροστινό τμήμα με δύο πλευρικά υποπλαίσια και χυτό μονόμπρατσο (και μακρύτερο από πριν) ψαλίδι. Παράλληλα έχουν αυξηθεί τόσο το μεταξόνιο όσο και η γωνία κάστερ (κατά μία μοίρα).

Το σετάρισμα των πλήρως ρυθμιζόμενων αναρτήσεων είναι επίσης αναθεωρημένο, ακόμα και στη βασική έκδοση. Η θέση οδήγησης, αν και παραμένει επιθετικής μορφής, έχει γίνει πλέον καλύτερη από κάθε άλλη φορά, τιμόνι, μαρσπιέ και ποδωστήρια βρίσκονται εκεί που πρέπει, είτε οδηγείς στο όριο είτε απολαμβάνεις τη βόλτα σου τα πάντα δουλεύουν άψογα και μένεις απρόσκοπτος στην αναζήτηση των δικών σου ορίων. Τα ηλεκτρονικά δουλεύουν στο κόκκινο και ο αναβάτης απολαμβάνει τα καλά που προσφέρουν σε κάθε περίπτωση. Είναι μοναδική η αίσθηση που προσφέρει το cornering ABS, επιτρέποντάς σου να φρενάρεις μέσα στη στροφή και υπό κλίση χωρίς πρόβλημα και με απόλυτη σιγουριά για το τελικό αποτέλεσμα.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: SPORT ADVENTURE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V2/ΥΨ – 1.262cc – 158Hp

ΤΙΜΗ: 21.800€

Honda Africa Adventure Sports DCT

Τριάντα χρόνια πέρασαν από τότε που δημιουργήθηκε η σειρά Africa της Honda, όταν το 1988 παρουσιάστηκε η θρυλική -πλέον- XRV 650 βαμμένη στα πολεμικά χρώματα του HRC, δηλαδή του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας. Και το 2018 η ιστορία επαναλήφθηκε με τον ερχομό της νέας Africa Adventure Sports, που είναι στα ίδια χρώματα και με αυξημένη διάθεση για ταξίδια και περιπέτεια. Καλή, χρυσή και άγια η Africa Twin 1000 που μας ήρθε το 2016, αλλά η εμπορική πορεία της δεν ήταν αυτή που αναμενόταν και κάτι έπρεπε να γίνει. Στη βασική της έκδοση αναβαθμίστηκε αρκετά για το 2018, αποκτώντας διαχείριση κινητήρα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι (Throttle By Wire), τέσσερα προγράμματα οδήγησης, traction control με διευρυμένες παραμέτρους, νέα σχεδίαση σε εισαγωγή και εξαγωγή για καλύτερη απόκριση στις μεσαίες στροφές, ρυθμιζόμενο πιρούνι και αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων κατακόρυφης διάταξης.

Δίπλα της έχει πλέον και την έκδοση Adventure Sports, η οποία επιπρόσθετα των παραπάνω αλλαγών φέρει ρεζερβουάρ αυξημένης χωρητικότητας κατά 5,4 λίτρα, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, ψηλότερη θέση οδήγησης, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, θερμαινόμενα γκριπ, παροχή 12V, τεράστια αλουμινένια ποδιά κινητήρα, ψηλότερη ζελατίνα, μεγαλύτερης επιφάνειας μαρσπιέ και μια περιμετρική σιδεριά που προστατεύει τα πλαστικά του φέρινγκ και τον διπλό προβολέα. Η σέλα έχει αλλάξει, προκειμένου να προσφέρει στον οδηγό μια πιο όρθια θέση σώματος και με γνώμονα την ξεκούραστη πολύωρη οδήγηση, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει πλέον και σύστημα αλλαγής ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη (quickshifter). Από πλευράς κινητήρα έχει αποκτήσει νέα εξάτμιση και φιλτροκούτι, που σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες αλλαγές προσφέρουν μεν την ίδια με πριν ιπποδύναμη (95Hp), πλην όμως με πιο γεμάτη λειτουργία στις μεσαίες στροφές, άρα και καλύτερες ρεπρίζ.

Όπως είχαμε σημειώσει στην παρουσίαση του μοντέλου, θα μπορούσαν κάλλιστα να του δώσουν μερικά άλογα παραπάνω οι ιάπωνες μηχανικοί, περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους. Καθώς ο ανταγωνισμός έχει ξεφύγει αρκετά προς τα πάνω και αυτό είναι κάτι που ευτυχώς ή δυστυχώς λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές. Όταν όμως το οδηγήσαμε, καταλάβαμε ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε την άποψή μας, οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει έχουν μεταμορφώσει τη λειτουργία του δικύλινδρου κινητήρα και οι 95 ίπποι δείχνουν πολύ περισσότεροι κάτω από κάθε συνθήκη, ειδικά στις επιταχύνσεις εν κινήσει.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: ADVENTURE ON-OFF

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V2/ΥΨ – 95Hp

ΤΙΜΗ: 17.590€


Honda CB1000R NSC

Δέκα χρόνια πέρασαν από την παρουσίαση του τελευταίου CB1000R και ο αντικαταστάτης του κινείται πάνω κάτω στα ίδια βήματα, πλην όμως με νέα πρότυπα και φιλοσοφία. Το CB1000R του 2018 έχει σχεδιαστική ταυτότητα που βασίζεται στη φιλοσοφία του concept NSC (Neo Sports Café) και αποτελεί προπομπό μιας  νέας σχεδιαστικής ταυτότητας για τη Honda, απόλυτα σύγχρονης και λίαν μινιμαλιστικής, αναμειγνύοντας στοιχεία από διάφορες κατηγορίες. O Ιάπωνας κατασκευαστής κάνει λόγο για κουλτούρες sports naked και café racer, θα συμφωνήσουμε με τον πρώτο όρο αλλά όχι και με το δεύτερο. Εμείς θα χαρακτηρίζαμε τη σχεδίαση του NSC σαν μεταμοντέρνα, καθώς έχει πετύχει να αναβλύζει ρετρό στοιχεία και να τα συνδυάζει με αντίστοιχα φουτουριστικά. Κανείς δεν πρόκειται να τη μπερδέψει με κάτι άλλο, είναι ξεκάθαρη και εξατομικευμένη.

Σίγουρα κάθε εξάρτημά της έχει επιλεγεί με αισθητικά κριτήρια, ακόμα πιο σίγουρα αυτά τα ίδια είναι που την ανάγουν σε μοτοσυκλέτα με σπορ καταβολές. Το περίτεχνο μονόμπρατσο ψαλίδι, το αφαιρούμενο υποπλαίσιο, το τεράστιο ανεστραμμένο πιρούνι, οι επιβλητικές ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, το ογκώδες τελικό με τη διπλή απόληξη, όλα μα όλα εντυπωσιάζουν ουσιαστικά στην πράξη και όχι στη θεωρία. O τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του νέου CB προέρχεται από τη σειρά supersport Fireblade, έχει χωρητικότητα 998cc και σε σχέση με τον προηγούμενο διαθέτει 16% περισσότερη συνολική δύναμη και 5% αυξημένη ροπή στις μεσαίες στροφές. Οι 145 ίπποι δεν διεκδικούν πρωτεία στην κατηγορία των streetfighters, όπου ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός υπερτερεί σημαντικά, σίγουρα όμως είναι ικανοί να προσφέρουν συγκινήσεις και να μετακινούν σβέλτα τα 212 κιλά της μοτοσυκλέτας (12 λιγότερα από πριν, που σημαίνει 20% βελτιωμένη αναλογία κιλών ανά ίππο). Όπως διαπιστώσαμε, η αυξημένη διαδρομή των εμβόλων του τετρακύλινδρου και η πιο κοντή κλιμάκωση του κιβώτιου ταχυτήτων, πάντα σε σχέση με τον κινητήρα του Fireblade, είναι παράγοντες που προσφέρουν καλύτερη απόκριση του γκαζιού και καλύτερες επιδόσεις σε ταχύτητες έως τα 130 χλμ/ώρα.

Τα πολλαπλά προγράμματα οδήγησης με διαφορετικούς συνδυασμούς ισχύος, φρένου κινητήρα και συστήματος επιλογής ροπής (Selectable Torque Control) τρέχουν σε ένα νέο, προηγμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα, μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire). Ο συμπλέκτης είναι πλέον τύπου slipper (ολίσθησης), ενώ η Honda προσφέρει και την έκδοση CB1000R+ με quickshifter (για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη) και θερμαινόμενα γκριπ τιμονιού.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: STREETFIGHTER

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4K/ΥΨ – 998cc – 145Hp

ΤΙΜΗ: 14.500€

 

Husqvarna Vitpilen 701

Όταν η Husqvarna παρουσίασε το πρωτότυπο Vitpilen προ διετίας, όλοι ξέραμε ότι ήταν θέμα χρόνου να το βγάλει στην παραγωγή. Πέρασαν δύο χρόνια δοκιμών πριν ριφθεί ο κύβος και η εταιρεία θρύλος επιστρέφει μετά από πολύ καιρό στις μοτοσυκλέτες δρόμου.


Το όνομα Vitpilen είναι σουηδικό και σημαίνει λευκό βέλος, ο αριθμός 701 είναι παραπλανητικός και 8 κυβικά παραπάνω από τα πραγματικά του μονοκύλινδρου κινητήρα. Σημασία όμως έχει πως η πρώην σουηδική φίρμα επιστρέφει εκεί που ξεκίνησε πριν 114 χρόνια, δηλαδή στις μοτοσυκλέτες για χρήση αποκλειστικά στην άσφαλτο. Ταλαιπωρήθηκε αρκετά τα τελευταία χρόνια όσον αφορά στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, αλλά στα σίγουρα χέρια της ΚΤΜ εδώ και περίπου πέντε χρόνια δείχνει να έχει ξαναβρεί την ταυτότητά της. Το Vitpilen είναι το πιο εξεζητημένο Café racer της αγοράς, καθώς η σχεδίασή του ξεφεύγει από ότι ξέραμε μέχρι τώρα. Το έλεγε και ο Maxime Thouvenin, επικεφαλής του project μοτοσυκλετών δρόμου της Husqvarna, όταν τον ρωτούσαν τι ακριβώς είναι το Vitpilen: “Ένας ισχυρός μονοκύλινδρος κινητήρας με ένα ρεζερβουάρ, μια ουρά και ένα μικρό κάθισμα”!


Ο κινητήρας των 693cc διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι, προέρχεται από το ΚΤΜ 690 και με απόδοση ..75Hp(!) σίγουρα είναι ο δυνατότερος μονοκύλινδρος σε μοντέλο παραγωγής στις μέρες μας. Η ανάρτηση κλασσικά ανήκει στη μαιτρέσα WP και είναι ρυθμιζόμενη, τα φρένα έχουν την υπογραφή της Brembo και το απενεργοποιούμενο ABS προέρχεται από τη Bosch (9Μ+) και είναι ότι το πιο σύγχρονο υπάρχει από άποψη τεχνολογίας. Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει κάτι παραπάνω από 165 κιλά πλήρης υγρών και διαθέτει ύψος σέλας στα 830mm. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει συμπλέκτης ολίσθησης και ρυθμιζόμενο traction control, ενώ η Husqvarna έχει ήδη ετοιμάσει ένα μακρύ κατάλογο με αξεσουάρ, τόσο για τη μοτοσυκλέτα όσο και για τον αναβάτη, που στόχο και σκοπό έχουν να δημιουργήσουν μια σχέση λίαν ερωτική μεταξύ τους. Και όπως μας εξομολογείται στο video που ακολουθεί, η τελειότητα κρύβεται πίσω από την απλότητα..

ΚΑΤΗΓΟΡIA: CAFÉ RACER

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1K/ΥΨ – 693cc – 75Hp

ΤΙΜΗ: 11.390€

KTM 790 Duke

Μόλις ένας χρόνος πέρασε για να μετατραπεί το πρωτότυπο σε μοντέλο παραγωγής και το 790 Duke είναι μια πραγματικότητα που φέρει τον πρώτο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα της αυστριακής φίρμας, οι διαστάσεις του οποίου δεν ξεφεύγουν από αυτές ενός μονοκύλινδρου! Η ίδια η KTM δήλωσε ξεκάθαρα πως επιθυμία και στόχος της είναι ο νέος Δούκας να κυριαρχήσει ανάμεσα στα streetfighters με κινητήρα από 600 έως 1000cc, ποντάροντας στη χρυσή τομή που λέγεται αναλογία κιλών ανά ίππο.

Ο 8βάλβιδος LC8c κινητήρας με τους 2 ΕΕΚ διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες, τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού DKK Dell’Orto 42mm και αποδίδει 105 ίππους, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν μόλις 169 κιλά στεγνού βάρους, άρα δεν βρίσκονται μακριά από το στόχο που έχουν βάλει σε πρώτη προτεραιότητα. Οι υπόλοιπες (προτεραιότητες) είναι δεδομένες και έχουν να κάνουν με αγωνιστικό DNA, επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση που ανεβάζουν τον πήχη πολύ ψηλά. Ο νέος Δούκας είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό γκάζι (Ride By Wire), traction control τριών σταδίων, quickshifter για ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη, τέσσερα οδηγικά προγράμματα με το ένα εξ αυτών (Track) να επιτρέπει παρέμβαση στην «ευαισθησία» των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, αλλά και cornering ABS με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης και λειτουργία Supermoto mode (επεμβαίνει μόνο στο μπροστινό τροχό).

Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 825mm, η χωρητικότητα του δοχείου καυσίμου στα 14Lt, το μεταξόνιο στα 1.475mm και η απόσταση από το έδαφος στα 186mm. H ανάρτηση της WP περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και μονό αμορτισέρ άνευ μοχλικού και με ρυθμιζόμενη την προφόριση του ελατηρίου του, ενώ τα τρία δισκόφρενα της ισπανικής JJuan (με ακτινικές δαγκάνες στα μπροστινά) και το ABS Bosch 9.1 MP είναι υπεράνω κάθε κριτικής στη συνολική τους λειτουργία.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: STREETFIGHTER

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2K/ΥΨ – 799cc – 105Hp

ΤΙΜΗ: 11.690€

Suzuki SV 650X

Το SV 650X είναι μια σημαντική μοτοσυκλέτα και ο λόγος είναι απλός: πρόκειται για το πρώτο modern classic της φίρμας από το Χαμαμάτσου. Οι ιάπωνες εν γένει αργούν στις αποφάσεις τους, αλλά τελικά –και κάποια στιγμή- ακολουθούν το πνεύμα της εκάστοτε εποχής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μια κατηγορία που αναπτύσσεται σε ρυθμούς που δυσκολεύεσαι να ακολουθήσεις, με επώνυμους κατασκευαστές να δίνουν τα ρέστα τους στον τομέα. Η Suzuki κινήθηκε παραδοσιακά για τη δημιουργία του «Χ», παίρνοντας δηλαδή σαν βάση ένα μοντέλο της και προχωρώντας στις απαραίτητες τροποποιήσεις. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερος κόπος για να καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα SV 650 με στοιχεία που το ανάγουν στην κατηγορία των café racers.

Του έχουν τοποθετήσει ένα –ομολογουμένως αριστοτεχνικό- μίνι φέρινγκ προβολέα, στη θέση του τιμονιού έχουν μπει κλιπονς, ενώ το αυξημένης κατά 0,7 λίτρα χωρητικότητας δοχείο καυσίμου είναι βαμμένο σε διχρωμία μαύρου – ασημί και με ένα κόκκινο σιρίτι ανάμεσά τους να θυμίζει κατασκευές άλλων εποχών. Πάντα σε σχέση με το SV 650, έχει δεχθεί ρυθμιστή προφόρτισης στο πιρούνι, νέα «καπιτονέ» (και συνάμα πανέμορφη) δίχρωμη σέλα, η θέση οδήγησης έχει ψηλώσει κατά 5mm και, τέλος, έχουν βαφτεί μαύρα τα μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη. Και αν κάποιος θέλει το κάτι παραπάνω, στον έξτρα εργοστασιακό εξοπλισμό υπάρχει –μεταξύ άλλων- και ένα σετάκι από στρογγυλά προβολάκια ομίχλης τεχνολογίας LED, που τονίζουν ακόμα περισσότερο τον ρετρό χαρακτήρα του. Εξαιρετικά στημένο στο δρόμο και με έναν κινητήρα απολαυστικό, το «Χ» προσφέρει στον αναβάτη του τη δυνατότητα να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς χωρίς κόπο, απλά θυσιάζοντας λίγη άνεση και χρηστικότητα σε αστικό περιβάλλον.

Η σκυφτή θέση οδήγησης σε συνεργασία με τη λειτουργία του V-2 αποδεικνύονται ιδανικοί σύμμαχοι σε δρόμους με απανωτές στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα ακόμα και σε έναν όχι και τόσο πεπειραμένο αναβάτη να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Οι εναλλαγές στην κατευθυντικότητα της μοτοσυκλέτας είναι αστραπιαίες, το κιβώτιο δουλεύει υπερωρίες χωρίς κανένα πρόβλημα και η απόκριση στο γκάζι χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και ακρίβεια. Πρόκειται για μία εξαιρετικά ποιοτική μοτοσυκλέτα, με άριστη ποιότητα βαφής και συναρμογής υλικών, προσεγμένη στη λεπτομέρεια και κατασκευασμένη για αντοχή στο χρόνο. Από την άλλη, έχει ξεχωριστό χαρακτήρα και εμφάνιση, στο δρόμο θα σας κοιτάζουν και στα φανάρια θα σας ρωτούν. Αυτοί που «δεν ξέρουν» θα νομίζουν ότι είναι ιδιοκατασκευή και όσοι αναρωτιούνται θα μένουν με την απορία.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: CAFÉ RACER

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V2/ΥΨ – 645cc – 75Hp

ΤΙΜΗ: 7.495€

Triumph Tiger 800

O μικρός Τίγρης έκανε ένα γενναίο face lift και ρίχτηκε στη μάχη με ακονισμένα νύχια. Έχει δεχθεί πάνω από 200 αλλαγές σε πλαίσιο/κινητήρα και έχει αποκτήσει πολλές εκδόσεις και πολλά ηλεκτρονικά, που όλα μαζί κάνουν την επιλογή σπαζοκεφαλιά. Ήξεραν εδώ και καιρό οι ιθύνοντες της Triumph πως ο κύριος ανταγωνισμός θα ανανεωνόταν, έμαθε στην πορεία πως και άλλοι επίδοξοι εραστές της κατηγορίας θα εμφανιστούν λίαν συντόμως, οπότε το πήραν απόφαση και προχώρησαν σε μια γενναία αναβάθμιση του Tiger 800. Τέσσερις εκδόσεις με προσανατολισμό την οδήγηση κυρίως στην άσφαλτο (XR, XRx, XRx low, XRT) και ακόμα δύο με περισσότερο χωμάτινο χαρακτήρα (Xcx, XCA) είναι μια απάντηση που εμπεριέχει τάσεις κυριαρχίας.

Στην πορεία του στο χρόνο και από το 2010 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Tiger 800 αποδείχθηκε λίρα εκατό για την Triumph, αποκτώντας πολλούς φίλους και παράλληλα τη φήμη μιας ισορροπημένης μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης, με πολύ φιλικό χαρακτήρα και αξιόπιστο κινητήρα. To 2015 δέχθηκε έναν αναβαθμισμένο κινητήρα δεύτερης γενιάς παράλληλα με ηλεκτρονικό εξοπλισμό κάθε μορφής, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του προς τα πάνω και κάνοντας τους υπεύθυνους της Triumph να τρίβουν τα χέρια τους από χαρά. Το πλήρωμα του χρόνου όμως είναι αμείλικτο και με τον ανταγωνισμό να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, κοινώς να αναβαθμίζεται σημαντικά με τη σειρά του, πάρθηκε η απόφαση για έναν Τίγρη ακόμα πιο σύγχρονο και εξελιγμένο στη λεπτομέρεια. Τώρα πια η εκκίνηση δεν απαιτεί κλειδί (keyless ignition), όποιος θέλει μπορεί να πάρει στο πακέτο ακόμα και ηλεκτρονική (ημι-ενεργητική) ανάρτηση, αλλά και cornering lights, τελικό από τιτάνιο της Arrow, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, traction control, αδρανειακή μονάδα μέτρησης σε 6 άξονες και cornering ABS. Από το 2018 το μικρό Tiger απέκτησε πιο αιχμηρή σχεδίαση, φώτα LED, οθόνη TFT 5” με φωτιζόμενα μπουτόν, ψηλότερη ζελατίνα φέρινγκ που ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις, νέο υλικό στη σέλα και εργονομικές βελτιώσεις στη θέση οδήγησης.

Τα προγράμματα οδήγησης έχουν γίνει 6(!) και σε αυτά περιλαμβάνεται και το ΟffRoad Pro, που απενεργοποιεί την επέμβαση του ABS στον πίσω τροχό. Τα φρένα της Brembo είναι πλέον υψηλότερων προδιαγραφών, όπως και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Showa, ενώ ένα νέο και ελαφρύτερο τελικό εξάτμισης φροντίζει να βγάζει έναν ακόμα πιο εθιστικό ήχο. Η απόδοση του κινητήρα παραμένει στους 95 ίππους, πλην όμως ο τρικύλινδρος έχει σεταριστεί με τρόπο που να βγάζει περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: ON-OFF

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3K/ΥΨ – 800cc – 95Hp

ΤΙΜΗ: Από 11.290€

Yamaha Niken

Προφέρεται Νάϊκεν και με τη διαστημική εμφάνιση ακροβατεί ανάμεσα στην τεχνολογία και τη χρηστικότητα. Ένα ολότελα νέο concept που αλλάζει τους κανόνες σε τομείς όπου οι δύο τροχοί υστερούν. Παράλληλα δε, χωρίς να περιορίζει τις ορέξεις ενός πραγματικού μοτοσυκλετιστή. Η λέξη Niken είναι φυσικά Ιαπωνικής προέλευσης και σημαίνει “δύο σπαθιά”. Έχει ρίζες στα βάθη του 17ου αιώνα, όταν και επινοήθηκε για πρώτη φορά η ξιφομαχία με τους μονομάχους να κρατάνε από δύο σπαθιά (ή μήπως σπάθες) έκαστος. Τα διπλά πιρούνια στο μπροστινό σύστημα είναι προφανώς και ο λόγος για την όλη ονομασία του project. Η Yamaha το λέει LMS από τα αρχικά των λέξεων Leaning Multiwheel System, που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει σύστημα πλαγιάσματος πολλαπλών τροχών. Ο όλος μηχανισμός επιτρέπει στους τροχούς κλίσεις της τάξης των 45(!) μοιρών, διατηρώντας τους σε βίους παράλληλους ακόμα και μέσα στις στροφές. Η απόσταση των τροχών παραμένει σταθερή στα 410mm και σε όλες ανεξαρτήτως τις συνθήκες.

Συμπληρωματικά, στο LMS λειτουργεί και η διπλή ανάρτηση σε κάθε μπροστινό τροχό. Υπάρχουν διπλά καλάμια, όπου τα μπροστινά λειτουργούν επικουρικά στην κατευθυντικότητα της μοτοσυκλέτας και τα πίσω επιφορτίζονται με το έργο της απόσβεσης των κραδασμών. Στην προσπάθεια να επιτευχθούν υψηλά επίπεδα ευστάθειας, η φίρμα του Iwata ανέπτυξε ένα νέο είδος υβριδικού πλαισίου. Η περιοχή του σωλήνα της εξάτμισης έχει κατασκευαστεί από χυτό χάλυβα, ενώ η αντίστοιχη στην άρθρωση του ψαλιδιού είναι από χυτό αλουμίνιο και ο κύριος σκελετός που συνδέει αυτά τα δύο συγκροτήματα από χαλύβδινο σωλήνα. Παρέχοντας τα απαιτούμενα επίπεδα ανθεκτικότητας, ακαμψίας και ευελιξίας ακριβώς εκεί όπου είναι απαραίτητα, αυτή η υβριδική σχεδίαση -όπως είδαμε και στην πράξη- βελτιώνει τη σταθερή και φυσική αίσθηση του μπροστινού τμήματος και προσφέρει ευελιξία και χειρισμό μίας sport μοτοσυκλέτας. Η θέση οδήγησης παρέχει την ιδανική κατανομή βάρους 50:50, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 847cc προέρχεται από τα υπάρχοντα μοντέλα ΜΤ-09/XSR/Tracer 900 και προκειμένου να μπορεί να αντεπεξέλθει στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της περίστασης έχει δεχθεί νέο βαρύτερο στρόφαλο και ειδικές ρυθμίσεις στον ψεκασμό του καυσίμου. Η μέγιστη ιπποδύναμη παραμένει σταθερή στους 115 ίππους και η ροπή στα 87,5Nm, ενώ παρόντα είναι και όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια όπως  το YCC-T, το D-MODE, το Traction Control και το Cruise Control. Καλοδεχούμενος όμως είναι τόσο ο συμπλέκτης A&S (υποβοηθούμενος περιορισμένης ολίσθησης) όσο και το σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων, που δίνει τη δυνατότητα να ανεβάζουμε σχέση στο κιβώτιο χωρίς να κλείνουμε το γκάζι και χωρίς να χρησιμοποιούμε το συμπλέκτη.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: STREET

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3K/ΥΨ – 847cc – 115Hp

ΤΙΜΗ: 15.900

Yamaha Tracer 900GT

Όταν έχεις ένα best seller στα χέρια σου προσέχεις πολύ τι θα του αλλάξεις και σε ποιά σημεία θα επέμβεις. Με το νέο GT η Yamaha απέδειξε πως μέλημά της ήταν η ουσία και όχι ο εντυπωσιασμός. Αρχικά φρόντισε να του δώσει καλύτερη αεροδυναμική προστασία τοποθετώντας μεγαλύτερο ανεμοθώρακα, ο οποίος μάλιστα ρυθμίζεται χειροκίνητα. Φρόντισε επίσης για την άνεση του συνεπιβάτη με νέα σέλα και ανασχεδιασμένα μαρσπιέ και χειρολαβές, ενώ αύξησε και τις τουριστικές δυνατότητες τοποθετώντας σκληρές πλαϊνές βαλίτσες 22 λίτρων. Σχεδιαστικά, αναθεώρησε την περιοχή εισαγωγής αέρα στο φέρινγκ, όπως επίσης και τα πλευρικά πτερύγια και καλύμματα του ρεζερβουάρ.

Για να ταξιδεύει με μεγαλύτερη σταθερότητα οι μηχανικοί μεγάλωσαν κατά 60mm το μεταξόνιο αλλάζοντας το ψαλίδι με ένα μακρύτερο και σετάρισαν τις ρυθμίσεις του αμορτισέρ. Και για να μην κουράζεται ο οδηγός στην οδήγηση σε αστικό κύκλο μίκρυναν το πλάτος του τιμονιού κατά 10 εκατοστά και επανασχεδίασαν και τη δική του σέλα, που εξακολουθεί να ρυθμίζεται εύκολα και σε δύο θέσεις. Ο πίνακας των οργάνων διαθέτει μια μεγάλη οθόνη TFT, που παρέχει ένα ολοκληρωμένο σύνολο πληροφοριών, όπως ένδειξη σχέσης κιβωτίου, θερμοκρασία περιβάλλοντος και ψυκτικού υγρού, τρέχουσα χαρτογράφηση, μετρητή στάθμης καυσίμου και καταναλώσεις. Παράλληλα, έχει τοποθετηθεί νέο πιρούνι σε χρυσή απόχρωση και με πλήρεις ρυθμίσεις, ένας τηλεχειριζόμενος ρυθμιστής προφόρτισης για το ελατήριο του αμορτισέρ αλλά και σύστημα quickshifter στο κιβώτιο για να ανεβάζει ταχύτητες χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Οι προσθήκες συνεχίζονται με την ύπαρξη cruise control και θερμαινόμενων γκριπ. Όσον αφορά στις επιδόσεις, ο τρικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 847cc και 115Hp συνεχίζει να κάνει αυτό που έκανε, δηλαδή να εντυπωσιάζει. Δεν έχει καθόλου υστέρηση στην απόκριση χαμηλά και ψηλά στροφάρει ακαριαία. Ο συμπλέκτης είναι ακριβής, το κιβώτιο λίγο σκληρό αλλά χωρίς ασάφεια και ήδη από τα πρώτα μέτρα νιώθεις “ένα” με τη μοτοσυκλέτα.

Η ύπαρξη ABS και traction control αφήνουν τον αναβάτη να παραμείνει χαλαρός, στις μικρές ταχύτητες το χαμηλό κέντρο βάρους έχει ιδιαίτερα ευεργετικά αποτελέσματα στην ευελιξία, επιτρέποντας εύκολους ελιγμούς χωρίς τη βαριά αίσθηση που χαρακτηρίζει τις περισσότερες «ψηλοτίμονες» μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού. Συνδυάζοντας μια σύγχρονη θέση οδήγησης με κορυφαίο κινητήρα και πολύ καλά περιφερειακά, η Yamaha καταφέρνει και προσφέρει μια μοτοσυκλέτα ικανή να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία. Εξάλλου, δεν υπάρχουν σε αυτή την κατηγορία τιμής πολλές μοτοσυκλέτες που να ξεπερνούν τους 115hp, να ζυγίζουν λιγότερα από 215kg (γεμάτες) και να μπορούν να ικανοποιούν τις ανάγκες του αναβάτη τους επτά μέρες τη βδομάδα.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: SPORT TOURING

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3K/ΥΨ – 847cc – 115Hp

ΤΙΜΗ: 12.900

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης