Του Νίκου Βιτσιλάκη

O Ινδός κατασκευαστής επαναφέρει στο προσκήνιο ένα δικό του όνομα, το οποίο αυτή τη φορά δεν αφορά σε κάποιο μοντέλο αλλά σε ένα ολόκληρο brand.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Bajaj είχε στη γκάμα της πριν πολλά χρόνια ένα scooter ονόματι Chetak, το οποίο κράτησε στην παραγωγή από το 1972 έως το 2005. Έμοιαζε πολύ με τη Vespa Sprint της δεκαετίας του ’70, τι έμοιαζε δηλαδή που ήταν πανομοιότυπο, και μάλιστα με την έγκριση του Ιταλού κατασκευαστή, που είχε παραχωρήσει τα σχεδιαστικά δικαιώματα στον Ινδό συνάδερφό του. Και τώρα, μέσα από μια παρουσίαση που είδε όλος ο κόσμος σε μορφή live streaming (δείτε εδώ τη σχετική δημοσίευση  https://www.zougla.gr/automoto/moto/nea/article/bajaj-parousiasis-me-live-streaming-entos-ligon-oron ), το δεύτερο σε μέγεθος εργοστάσιο της Ινδίας επανέρχεται στον κόσμο των scooter και πάλι με σχεδιαστικές επιρροές από Vespa, πλην όμως αυτή τη φορά αποκλειστικά με ηλεκτρικό κινητήρα. Παράλληλα, κάτω από το όνομα Chetak δημιουργεί ένα νέο Brand, χωρίς όμως να μας αποκαλύψει αν αυτό θα περιλαμβάνει στο μέλλον και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.    

Χαρακτηριστικά του μοντέλου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Chetak κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 5,36 ίππων της Bosch, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο μονόμπρατσο ψαλίδι του scooter. Αντίστοιχης φιλοσοφίας (δηλαδή μονόμπρατσο) είναι και το πιρούνι, ενώ το πλήρως ατσάλινο πλαίσιο μετακινείται πάνω σε αλουμινένιους τροχούς διαμέτρου 12 ιντσών. Η Bajaj δεν έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής τη χωρητικότητα της συστοιχίας των μπαταριών λιθίου, αλλά ισχυρίζεται ότι το Chetak προσφέρει αυτονομία 95km στη λειτουργία Eco και 85km στην αντίστοιχη Sport.

Η μπαταρία έχει έγκριση τύπου IP67, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει έως και μισή ώρα βυθισμένη σε νερό βάθους ενός μέτρου! Επίσης, δεν έγινε καμμία ανακοίνωση σχετική με την τελική ταχύτητα του μοντέλου, την οποία -βάσει της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα- εκτιμούμε στα 65-70km/h. Το φρενάρισμα γίνεται μέσω δισκόφρενου (μπροστά) και ταμπούρου (πίσω), με τη λειτουργία του να επαναφορτίζει τη μπαταρία, όπως δηλαδή γίνεται και στα υβριδικά αυτοκίνητα (μετατροπή θερμικής ενέργειας σε κινητική). Μερικά ακόμα μοντέρνα χαρακτηριστικά του Chetak θα εντοπίσουμε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον full Led φωτισμό και στη δυνατότητα διασύνδεσης μέσω Bluetooth.

Η παραγωγή του Chetak ξεκίνησε πριν ένα μήνα (25 Σεπτεμβρίου συγκεκριμένα) στο εργοστάσιο της Bajaj στην περιοχή Chakan και οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2020 στην Ινδία και σε μια τιμή που υπολογίζεται περί τα 1.800€. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε προς το παρόν αν και πότε θα περάσει τα σύνορα της Ινδίας προς τον υπόλοιπο κόσμο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης