Επιδοτούμενη ηλεκτροκίνηση: Η μοτοσικλέτα και πάλι στον ρόλο του φτωχού συγγενή; 

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020, 07:53
Επιδοτούμενη ηλεκτροκίνηση: Η μοτοσικλέτα και πάλι στον ρόλο του φτωχού συγγενή; 

των Ν. Βιτσιλάκη και Ν. Τσαμάνδουρα 

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση νέα μέτρα τα οποία έχουν ως στόχο τη στήριξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Όμως, με μια πρώτη ματιά, φαίνεται πως η μοτοσικλέτα -ακόμα και ηλεκτρική- παραμένει ο τελευταίος τροχός της αμάξης. 

Αρχικά, τα μέτρα αναφέρουν επιδότηση σε ηλεκτρικά ποδήλατα και scooter αλλά όχι σε μοτοσικλέτες. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της αγοράς scooter ισχύει επιδότηση της τάξης του 20% της λιανικής τιμής προ φόρων και με όριο τα 800€, ενώ για τα ποδήλατα αντίστοιχα το 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800€, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας. Και κάπου εδώ ξαναλέμε: Για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες; Δεν γίνεται λόγος; Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα οι ιθύνοντες να αγνοούν το γεγονός πως εκεί έξω υπάρχουν ήδη ισχυρές και επώνυμες μοτοσικλέτες, όπως το Livewire της Harley-Davidson. Εντάξει, ένα παράδειγμα ίσως προς αποφυγή με την τροπή που έχει πάρει η οικονομική κατάσταση της εταιρείας από το Milwaukee, αλλά και πάλι όμως, η μοτοσικλέτα παραμένει απαγορευμένος καρπός. 

Και μιλάμε για έναν καρπό που στο σύντομο μέλλον θα ευοδωθεί, καθώς και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Kawasaki και η Kymco (με τα Supernex και Revonex), ετοιμάζουν τις ηλεκτρικές τους προτάσεις. Η τρέχουσα κατάσταση στην Ελλάδα μάλιστα κάνει απαγορευτική και την εισαγωγή μοτοσικλετών από αμιγώς «ηλεκτρικές» εταιρείες, όπως οι Energica και Zero, καθώς οι μοτοσικλέτες τους μάλλον θα έμεναν στα αζήτητα της γραφειοκρατίας. Θα έμεναν όμως και στα αζήτητα της αγοράς, καθώς οι τιμές τους -στις χώρες που διατίθενται- είναι αρκετά αλμυρές.  

Ας περάσουμε όμως στην ελληνική πραγματικότητα και ας στρέψουμε το βλέμμα στις αντιπροσωπείες. Εκεί τα πράγματα είναι επίσης στάσιμα. Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις, όπως, π.χ., μικρά μοντέλα των εταιρειών Daytona, Gemini και Vespa, ωστόσο, παραφράζοντας τη γνωστή παροιμία, δυο τρεις κούκοι δεν φέρνουν την άνοιξη. Αυτό που θα θέλαμε είναι η τόλμη από τις εταιρείες ώστε να δει ο κόσμος τις επιλογές που έχει. Επιλογές που δεν περιορίζονται μόνο σε -κακά τα ψέματα- χαμηλής ποιότητας ηλεκτρικά scooter από τα βάθη της Κίνας. Τολμήστε και πιέστε, λοιπόν, ώστε μέσω της αλυσίδας της προσφοράς και της ζήτησης να καταλάβει η (εκάστοτε) κυβέρνηση πως πρέπει να κινηθεί. Και εσείς οι καταναλωτές, να είστε πολύ προσεκτικοί σε αμφιβόλου ποιότητας και ανύπαρκτων προδιαγραφών σκουτεροειδή πατίνια με ή χωρίς πετάλια, μη βιαστείτε να ξοδέψετε προκειμένου να καρπωθείτε την όποια κρατική επιδότηση.  

Τέλος, τολμήστε (οι αντιπρόσωποι) και ενημερώστε και τον χώρο των δημοσιογράφων για το τι μπορεί να έχετε στις εκθέσεις σας, καθώς -και πάλι κακά τα ψέματα- η οργανωμένη μετάδοση πληροφορίας προς τον ειδικό τύπο εκλείπει από πλευράς σας. 

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020, 09:37