του Νίκου Βιτσιλάκη

Το μυστικό της επιτυχίας για έναν κατασκευαστή είναι να μπορεί στις μέρες μας να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς και να είναι σε θέση να προσφέρει αυτό που χρειάζεται ο καταναλωτής ανά πάσα στιγμή. Τι θέλει αρκετός κόσμος σήμερα δηλαδή; Οικονομία σε κατανάλωση και συντήρηση, αξιοπιστία σε βάθος χρόνου, ευχρηστία, ποιότητα, καλή τιμή αγοράς και εύκολη μεταπώληση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά από μια εβδομάδα συμβίωσης με την ανανεωμένη CBF, κατάλαβα ότι η Honda το έχει πιάσει το νόημα για τα καλά! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με ..ιστορική σειρά. Η CB 500F παρουσιάστηκε το 2013 και τρία χρόνια μετά δέχθηκε μια σημαντική ανανέωση προκειμένου να γίνει καλύτερη στα σημεία. Εμφανισιακά σίγουρα έγινε πιο ελκυστική, αιτία η μυώδης και αιχμηρή σχεδίαση με την άκρως επιθετική μάσκα και τις μικρές πλαστικές επιφάνειες.

Μια μοτοσυκλέτα ιδανική για καθημερινή χρήση, απαλλαγμένη από πλαστικά, μια λιτή πρόταση που στοχεύει στο κοινό που θέτει σαν προτεραιότητα το χαμηλό κόστος χρήσης και την ευκολία οδήγησης, χωρίς να λέει όχι σε ένα μοντέρνο στυλ. Το σημερινό διαθέτει νέα σχεδίαση και χρωματισμούς, φώτα τεχνολογίας LED μπροστά και πίσω, μεγαλύτερο κατά ένα λίτρο δοχείο καυσίμου, ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου στο πιρούνι, νέο σετάρισμα στην ανάρτηση, ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου, ανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο τελικό εξάτμισης, ενώ προσαρμόζεται και στις προδιαγραφές euro4.

Όλα αναφέρονται στο press kit της Honda, όλα εκτός του σεταρίσματος της ανάρτησης, αλλά είμαστε σίγουροι ότι σιωπηλά και ευλαβικά ασχολήθηκαν μαζί της και το αποτέλεσμα, όπως θα δούμε παρακάτω, τους δικαίωσε απόλυτα.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


​Η οικονομία σε κάθε τομέα είναι το ατού της   

Αρχής γενομένης

Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος, με 2 ΕΕΚ και ψεκασμό PFM-F1. Η απόδοσή του βρίσκεται στους 47 ίππους, προκειμένου να προσελκύσει αγοραστικό κοινό με δίπλωμα κατηγορίας Α2. Σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, μπορεί να προσφέρει κάλυψη 29,4 χιλιομέτρων με μόλις ένα λίτρο βενζίνης (δηλαδή 3,7 lt/100Km), κάτι που στην εποχή μας κρίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον. Εγώ δεν κατάφερα να πετύχω αυτή την τιμή, καθόσον κινήθηκα κατά 60% σε ανοικτούς δρόμους με αρκετά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, παρόλα αυτά κατάφερα να κάψω μόλις 4,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που διένυσα.

Οι συμβατικές εφαρμογές και λύσεις όσον αφορά στα συστατικά δεν σημαίνει ότι έχουν γίνει περιορισμοί στην ποιότητα, δεν χρειάζεσαι ακραίες πανάκριβες εφαρμογές για να κινείσαι με ασφάλεια στην καθημερινότητά σου. Κοινώς, η Honda δεν έχει βάλει νερό στο κρασί της, η απτή ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή υλικών είναι αυτό που περιμένεις από μια μοτοσυκλέτα με το φτερό στο ρεζερβουάρ και μεταφράζεται σε χαμόγελο ικανοποίησης από την πρώτη επαφή.

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου “διαμάντι”, με σωλήνες διατομής 35mm, είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και στιβαρό, με ελεγχόμενη ακαμψία για να μεταφέρει σωστή πληροφόρηση στον αναβάτη χωρίς να τον τρομάζει με “βίαιες” αντιδράσεις. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41mm εξασφαλίζει ομαλή λειτουργία και φροντίζει να προσφέρει προβλέψιμη συμπεριφορά, ενώ η πίσω ανάρτηση με μονό αμορτισέρ και μοχλικό σύστημα Pro-Link συνεργάζεται με ένα ατσάλινο ψαλίδι τετραγωνικής διατομής. Αμφότερα ρυθμίζονται όσον αφορά στην προφόρτιση των ελατηρίων τους και οι “αόρατες” εσωτερικές αλλαγές που έχουν δεχθεί μεταμορφώνουν προς το πολύ καλύτερο τη συμπεριφορά τους.

Η βελτίωση, ειδικά μπροστά, είναι θεαματική και συνεισφέρει κατά πολύ στην οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Δεν τερματίζει με το παραμικρό, όπως στο προηγούμενο μοντέλο, αποσβένει σωστά και μόνο σε συνθήκες πίεσης θα δείξει μια σχετική αδυναμία. Τα φρένα έχουν -τι άλλο- την υπογραφή της Nissin και αφορούν σε κυματιστό δίσκο 320mm με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και έναν ίδιου τύπου 240mm με μονή πίσω. Μπορούν και προσφέρουν προοδευτικό φρενάρισμα, με το στάνταρ ABS τελευταίας γενιάς να συνδράμει τα μέγιστα στην ασφάλεια. Όταν ο δρόμος είναι καλός, δουλεύουν σωστά, όταν όμως είναι τυπικός ελληνικός, λέγε με γυαλί, τότε το ABS αποδεικνύεται αρκετά ευαίσθητο, αυξάνοντας την απόσταση ακινητοποίησης.

Από πλευράς εξοπλισμού, ο σχεδόν πλήρης πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο (σε μπάρα αυτό), ολικό και διπλό μερικό χιλιομετρητή, ρολόι, ψηφιακό δείκτη στάθμης και δείκτη κατανάλωσης καυσίμου. Αν διέθετε ενδείξεις για αυτονομία και θερμοκρασία περιβάλλοντος θα ήταν ακόμα πιο πλήρης. Η μανέτα του φρένου είναι ρυθμιζόμενη και, τέλος, κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας μικρός χώρος για κλειδαριά και ελάχιστα μικροπράγματα. Δεν υπάρχει σχάρα, τουλάχιστον στο στάνταρ εξοπλισμό, ενώ το “λουράκι” στη διώροφη σέλα -για να κρατιέται ο συνεπιβάτης- μας ταξιδεύει χρόνια πολλά πίσω. 


​Με 6.400€ παίρνεις περισσότερα από αυτά που πληρώνεις

Στο ταμείο

Η τιμή του CB 500F είναι 6.400€, καθιστώντας την αγορά του εφικτή από αναβάτες που θέλουν να ξέρουν ότι αποκτούν περισσότερα από αυτά που πληρώνουν. Προσωπικά θα το αγόραζα με κλειστά μάτια αν δεν με ενδιέφεραν τα ταξίδια και το χρησιμοποιούσα αποκλειστικά μέσα και πέριξ της πόλης. Πιο ελαφρύ, πιο φιλικό, αλλά και πιο φθηνό στη συντήρηση από μια ογκώδη on/off, όπου η απουσία των πλαστικών αφενός κατεβάζει το κόστος σε περίπτωση πτώσης και αφετέρου κάνει ευκολότερη και γρηγορότερη την πρόσβαση στα μηχανικά μέρη. Σαν εργαλείο πόλης, καθόσον εκεί κινούμαι κατά 90%, θα προσέθετα και ένα σετ μικρών πλαϊνών βαλιτσών, καθόσον απεχθάνομαι τα top cases για πρακτικούς (χειρότερη αεροδυναμική) και αισθητικούς λόγους (εμφάνιση μπαούλο). Θα του έβαζα ένα ζευγάρι καλύτερα ελαστικά, θα έσφιγγα λίγο την ανάρτηση και θα έκανα τις αποστάσεις μου οικονομικά και ευχάριστα για πολλά πολλά χρόνια. 

Περισσότερα για τη μοτοσυκλέτα μπορείτε να δείτε εδώ.

Και το επίσημο video της Honda εδώ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης