του Νίκου Βιτσιλάκη

Μικρός κινητήρας, μεγάλες προσδοκίες και το CRF250 Rally φτιάχτηκε για να κατακτά τις ειδικές της καθημερινότητας και τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πίσω από τα αεροδυναμικά βοηθήματα κρύβεται ένα απλό CRF250L, πλην όμως με αναβαθμισμένο κινητήρα και ψεκασμό (PGM-F1) προκειμένου να αποκτήσει επιπλέον 2 ίππους (25 έναντι 23) και να συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές Euro4. Ιδιαίτερα οικονομικός και, όπως λένε οι άνθρωποι της Honda, συνδυαστικά με το 10λιτρο δοχείο καυσίμου προσφέρει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων. ​Οι ασύμμετροι προβολείς είναι μια πρωτιά στην κατηγορίαΈνα νέο ανεστραμμένο πιρούνι 43mm από τη Showa, που έχει 50mm μεγαλύτερο μήκος και δίνει διαδρομή τροχού στα 250mm, συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αμορτισέρ της Showa, που προσφέρει αυξημένη κατά 25mm διαδρομή (στα 265mm συνολικά). Στο μεταξύ, κέντρα και άξονες τροχών έχουν ενισχυθεί σημαντικά προκειμένου να προσφέρουν ακόμα καλύτερη ευστάθεια και ακαμψία στο σύνολο, ειδικά σε συνθήκες οδήγησης εκτός δρόμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα φρένα έχει αλλάξει ο μπροστινός δίσκος με έναν μεγαλύτερης διαμέτρου και το στάνταρ δικάναλο ABS δίνει τη δυνατότητα -επιτέλους- στον αναβάτη να το απενεργοποιήσει μόνο στον πίσω τροχό, άρα και να οδηγήσει πολύ πιο γρήγορα στο χώμα (με τη μέθοδο του πλασαρίσματος στις στροφές μπλοκάροντας το πίσω φρένο). Το βάρος και το ύψος της σέλας βρίσκονται στα 157 κιλά (πλήρης υγρών) και στα 895mm αντίστοιχα, δηλαδή αυξημένα κατά 13kg και 20mm σε σχέση πάντα με την απλή έκδοση. Η διάμετρος των τροχών κλασσικά χωμάτινη στις 18 και 21”, ίδιας ταυτότητας και τα ελαστικά της IRC, αμφότερα χαρακτηριστικά που δίνουν μια ξεχωριστή νότα και που φέρνουν στο προσκήνιο μια κατηγορία που αναμένεται να (ξανα)μεσουρανήσει!

Το αλουμινένιο ψαλίδι είναι χυτό και μονοκόμματο, ώστε να προσφέρει την ιδανική ακαμψία, ενώ παράλληλα μειώνει τη μη αναρτώμενη μάζα. Η μοτοσυκλέτα έχει τύχει ιδιαίτερης προσοχής από τον κατασκευαστή της, με τη σημασία στη λεπτομέρεια να βρίσκεται επί ποδός. Όπως, για παράδειγμα, στο σύστημα ρύθμισης της αλυσίδας, που είναι φτιαγμένο από εξελασμένο αλουμίνιο! To ολόσωμο φέρινγκ προσφέρει προστασία σε κινητήρα, εξάτμιση και τελικό(!), ενώ οι στάνταρ προστατευτικές χούφτες χεριών και η ψηλή ζελατίνα θα εκτιμηθούν δεόντως στα δύσκολα (αέρας, πέτρες, κλαδιά, λάσπη κλπ). 

 

Που απευθύνεται, αξίζει τα χρήματά του; 

To πρώτο σκέλος της ερώτησης απαντάται σχετικά εύκολα, η μοτοσυκλέτα είναι στιλιστικά εμπνευσμένη από το αγωνιστικό CRF450 Rally HRC, αποπνέοντας ένα μινιμαλιστικό σχεδιασμό α λα MX. Από την άλλη, οι τεχνολογίας LED ασύμμετροι προβολείς βγάζουν στην επιφάνεια αγωνιστικά γονίδια απόΕμφάνιση και χαρακτηριστικά με αγωνιστικά γονίδια αγώνες αντοχής τύπου Dakar, οπότε εύκολο να υποθέσουμε πως το κοινό που ψάχνει η Honda είναι αρκούντως νεανικό. Τώρα και όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, που έχει να κάνει και με το ζουμί της ιστορίας, τα 6.490€ που στοιχίζει το μικρό Rally δεν είναι λίγα χρήματα στις μέρες μας. Δικαιολογούνται όμως από την ποιότητα κατασκευής και τον εξοπλισμό, οπότε μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος; Αρχές Μαρτίου θα έχουμε το Rally στα χέρια μας για μια πλήρη δοκιμή και θα επανέρθουμε δριμύτεροι.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης