του Νίκου Βιτσιλάκη

Ακριβώς πέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που γνωρίσαμε τη σειρά NC της Honda με το αυτόματο κιβώτιο και τον αποθηκευτικό χώρο στη θέση του… δοχείου καυσίμου. H ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού απρόσμενα μεγάλη!

Με το πρόγραμμα New Concept (NC), η Honda φαίνεται πως σωστά ρίσκαρε, καθώς εδραίωσε ουσιαστικά τα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, κάτι που μέχρι πρότινος αποτελούσε… ταμπού για τους απανταχού μοτοσυκλετιστές. Η περσινή ανανέωση του NC750X έφερε στο προσκήνιο ένα εξελιγμένο κιβώτιο DCT, με πιο «έξυπνη» λειτουργία αλλά και κάποιες αλλαγές -όχι μόνο στη σχεδίαση- που κρίθηκαν απαραίτητες. ​Κινητήρας με έμφαση σε ροπή και οικονομία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα νέα χαρακτηριστικά του NC750X βασίζονται στο τρίπτυχο χρηστικότητα – εργονομία – ευχάριστη οδήγηση και είναι γεγονός πως τις εντυπώσεις κερδίζει η νέα χαρτογράφηση στο DCT. Εντούτοις, το μπροστινό πιρούνι 41mm με την τεχνολογία Dual Bending Valves, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα της Honda, το νέο τελικό της εξάτμισης και ο μεγαλύτερος ανεμοθώρακας στοιχειοθετούν σημαντικές αλλαγές που δεν περνούν απαρατήρητες. Μαζί με τη νέα σχεδίαση, τα φώτα LED και τον πίνακα οργάνων με τον παραμετροποιημένο φωτισμό νύχτας, η σειρά NC750X ανανεώνει επαρκώς το συμβόλαιο με τον χρόνο.

Στον τομέα της εμφάνισης έχουμε μικρές αλλαγές στο φέρινγκ και ανασχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων, που πλέον είναι τεχνολογίας LED. Ο ανεμοθώρακας ψήλωσε κατά 7mm, εξασφαλίζοντας καλύτερη προστασία για τον αναβάτη σε συνθήκες ταξιδιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο χρηστικό, πιο σύγχρονο

Τα καλά νέα συνεχίζονται και για τον αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται στη θέση του κλασικού -σε άλλες μοτοσυκλέτες- ρεζερβουάρ καυσίμου. Παρουσιάζεται διευρυμένος κατά 1 λίτρο, συνολικά στα 22, που μεταφράζεται σε χώρο ικανό να χωρέσει ένα κράνος full face μαζί με γάντια και πορτοφόλι. Εσωτερικά έχουν προστεθεί άγκιστρα με ελαστικούς ιμάντες, ενώ πάνω στο καπάκι έχουν τοποθετηθεί ράγες έδρασης για καλύτερη στήριξη ενός tank bag.

Ο πίνακας οργάνων παραμένει digital (LCD με αρνητική αντίθεση) και με μάλλον μικρές ενδείξεις για όσους… έχουν γεράσει. Προσφέρει πληροφορίες συνολικού χιλιομετρητή, χιλιομετρητή ταξιδιού, δείκτη καυσίμου και κατανάλωσης καθώς και πληροφορίες για τη σχέση αλλά και το πρόγραμμα που χρησιμοποιείται στο αυτόματο κιβώτιο DCT. Το χρώμα της μπάρας στροφόμετρου αλλάζει από τον οδηγό μέσα από συνολικά εννέα χρωματικές επιλογές φωτισμού. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα αλλαγής χρωμάτων ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση, το εύρος στροφών ή του προγράμματος οδήγησης (πάντα για την έκδοση DCT).

Αλλαγμένο και βελτιωμένο DCT

Η μεγαλύτερη είδηση στα μοντέλα Honda NC εσοδείας 2016-2017 προέρχεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission, που περιλαμβάνει ένα πιο έξυπνο λογισμικό διαχείρισης των σχέσεων – το γνωρίσαμε προσφάτως και στη νέα Africa Twin. Μολονότι παραμένουν τα προγράμματα MT (manual) και AT (αυτόματο στη θέση D), το πρόγραμμα S (Sport) ​Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι αυτό που κάνει τη διαφοράπροσφέρει πλέον τρία mode προεπιλεγμένης λειτουργίας. Μας φάνηκε πιο «βολικό» το S3, καθώς πρόκειται για ένα πρόγραμμα που είναι πιο κοντά στη «μοτοσυκλετιστική λογική». Με το κλείσιμο του γκαζιού κατεβάζει άμεσα και γρήγορα μια σχέση, ενώ σε διαδικασία πέδησης κατεβάζει διαδοχικά σχέσεις ανάλογα με την ένταση του φρεναρίσματος. Αντίστοιχα, σε φουλ γκάζι κρατά τις σχέσεις μέχρι τα κόκκινα όρια περιστροφής του κινητήρα αναγνωρίζοντας πως ο χρήστης βρίσκεται σε διαδικασία προσπεράσματος ή γενικώς θέλει να κινηθεί με πιο σπορ διάθεση.

Ουσιαστικά με αυτήν τη λειτουργία του κιβωτίου ο χρήστης δεν θα χρειαστεί να καταφύγει στο χειροκίνητο mode MT σχεδόν ποτέ! Επιπρόσθετα, η Honda έχει ενισχύσει το DCT του NC750X με το σύστημα «Adaptive Clutch Capability Control», για ομαλότερη μετάβαση από τη μια σχέση στην άλλη στο απότομο άνοιγμα ή κλείσιμο του γκαζιού. Τέλος, υπάρχει και το σύστημα «Incline detection», που αναγνωρίζει αν η μοτοσυκλέτα κινείται σε ανωφέρεια ή κατωφέρεια προσαρμόζοντας ανάλογα τη λειτουργία του DCT στο πλήρως αυτοματοποιημένο mode AT. Κατά τα λοιπά, η συνεργασία του κιβωτίου με τον 2κύλινδρο, 8βάλβιδο κινητήραΠρογράμματα οδήγησης για κάθε γούστο των 55 ίππων και των 6,9 Kgm ροπής παραμένει ιδιαίτερα καλή, με την εργοστασιακή κατανάλωση να βρίσκεται στα 28,6 χλμ. ανά λίτρο. Με δεδομένη τη χωρητικότητα των 14,1 λίτρων του ρεζερβουάρ, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χλμ. με ένα γέμισμα! Ανασχεδιασμένο είναι επίσης και το σύστημα εξαγωγής. Υπάρχει καινούργιος καταλύτης, με τις προδιαγραφές ρύπων να πληρούν το πρότυπο Euro4, ενώ το νέο τελικό πενταγωνικού σχήματος είναι κατά 7mm μικρότερο και κατά μισό κιλό ελαφρύτερο, βγάζοντας παράλληλα και ένα πιο σπορ ηχόχρωμα. 

Καλύτερο στον δρόμο

Η νέα τεχνολογία Showa Dual Bending Valves στο μπροστινό πιρούνι και η πίσω ανάρτηση με μηχανισμό ρύθμισης για την προφόρτιση του ελατηρίου, πάνω στη γνώριμη διάταξη με μοχλικό Pro-Link της Honda, έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης της νέας NC750X. Γενικώς, το μπροστινό σύστημα έχει πιο προοδευτική λειτουργία με αυξημένη απόσβεση συμπίεσης, ενώ στα έντονα φρεναρίσματα φαίνεται πως εξισορροπεί επαρκέστερα το φαινόμενο της βύθισης. Το σύστημα πέδησης με δίσκο 320mm και δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και δίσκο 240mm πίσω με δαγκάνα μονού εμβόλου, μαζί με το δικάναλο ABS, δεν έχουν κάτι εξαιρετικό να επιδείξουν, όμως κάνουν τη δουλειά τους αρκετά καλά. Το NC750X δεν έχει σχεδιαστεί για off road χρήση, όμως για μικρές αποστάσεις δεν θα αρνηθεί τις υπηρεσίες του και στο χώμα. Κυρίως το προδίδει ο μικρός μπροστινός τροχός και τα ασφάλτινα ελαστικά που διαθέτει. Για καθημερινή χρήση αποδεικνύεται άκρως πρακτικό, ένεκα και του κιβωτίου DCT, όσο και ευκίνητο, λόγω γεωμετρίας, ενώ στο ταξίδι προκύπτει απρόσμενα αποτελεσματικό, καθώς δεν κουράζει τον αναβάτη του (πολιτισμένη λειτουργία – πλήρης προστασία από ανεμοθώρακα), προσφέρει καλή αυτονομία και είναι αρκετά συνετό σε κατανάλωση.

Ακριβό, φθηνό; Εσείς αποφασίζετε!

Η τιμή του μοντέλου δοκιμής (DCT) έχει καθοριστεί στα 9.290€, ενώ για το αντίστοιχο με μηχανικό κιβώτιο στα 8.390€. Υπάρχουν και special εκδόσεις Adventure Pack (10.500 και 9.600€ αντίστοιχα), που επιπρόσθετα των «απλών» διαθέτουν κεντρικό σταντ, ψηλότερη ζελατίνα, κεντρική βαλίτσα 45lt, φώτα ομίχλης LED και κάγκελα προστασίας. Σημειωτέον πως στα μοντέλα του 2018, που αναμένονται στη χώρα μας την ερχόμενη άνοιξη, έχει προστεθεί traction control (HSTC) και έχουν γίνει νέες ρυθμίσεις στη λειτουργία του DCT. Περισσότερα για το υπάρχον μοντέλο μπορείτε να δείτε εδώ και στα βίντεο που ακολουθούν.


σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης