Με μια αποφασιστική κίνηση η Yamaha βγάζει στην ασιατική αγορά ένα υβριδικό scooter με ηλεκτρική υποβοήθηση και το ονομάζει ..Grand Filano Hybrid.

Αιφνιδιαστική κίνηση από τη φίρμα του Iwata, που πρόλαβε στη στροφή τη Honda λανσάροντας πρώτη υβριδικό scooter. Ως γνωστόν ο μεγάλος “αντίπαλος” έχει ανακοινώσει πολύ πρόσφατα το PCX Hybrid (δείτε εδώ και εδώ) για το Σεπτέμβριο, τη στιγμή που το Grand Filano 125 Hybrid βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της εταιρίας στη μακρινή Ταϊλάνδη. Με δεδομένη την τακτική των εταιριών να “δοκιμάζουν” πρώτα τα μοντέλα τους στις ασιατικές αγορές και μετά να τα εισάγουν στην Ευρώπη, θα θεωρήσουμε αυθαίρετα ότι το υβριδικό μοντέλο της Yamaha -κάποια στιγμή- θα έρθει και στα δικά μας μέρη. Το “αυθαίρετο” πάντως δικαιολογείται, ειδικά όταν οι Ευρωπαίοι παραδοσιακά δείχνουν ενδιαφέρον για νέες τεχνολογίες και δη για αυτές που μειώνουν τους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Σημαδιακό είναι μάλιστα ότι το Grand Filano 125 Hybrid, που δεν είναι άλλο από το γνωστό D’elight 125, παρουσιάστηκε σε δύο εκδόσεις, μία με ABS και μία χωρίς, άρα υπάρχει ενδιαφέρον για κυκλοφορία του και σε χώρες που επιβάλλουν το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (λέγε με Ευρώπη).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κινητήρας είναι ένας τελευταίας τεχνολογίας Blue Core 125 κυβικών εκατοστών και πάνω στο στρόφαλό του υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας ονόματι Smart Motor Generator λειτουργώντας βοηθητικά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ώθηση στον κινητήρα δίνεται ηλεκτρικά για τρία δευτερόλεπτα κάθε φορά που ανοίγει το γκάζι στο τέρμα του, είτε στις εκκινήσεις από στάση είτε στις επιταχύνσεις. Όταν ο ηλεκτροκινητήρας δεν λειτουργεί (δηλαδή το scooter κινείται μόνο από το βενζινοκινητήρα) ανακτά ηλεκτρική ενέργεια στέλνοντάς την στη μπαταρία. Το Grand Filano όμως διαθέτει και σύστημα Start&Stop πέρα από την ηλεκτρική υποβοήθηση, προσφέροντας έστω και λίγο στην περαιτέρω οικονομία καυσίμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρα από τα συστήματα στον κινητήρα το υβριδικό Yamaha διαθέτει τροχούς 12 ιντσών -οι διαστάσεις του γενικά είναι μικρές- σύστημα keyless, φωτιστικά σώματα full LED, θύρα USB και έγχρωμη οθόνη TFT στα όργανα. Το βάρος του 125 είναι μικρό στα 102 κιλά, όπως μικρό είναι και το ρεζερβουάρ των 4,4 λίτρων, όπως χαμηλή είναι και η τιμή του στην Ταϊλάνδη στα 1.600 ευρώ. Αν -και όταν- το scooter φτάσει στην Ευρώπη η τιμή του σίγουρα θα είναι υψηλότερη, ευχόμαστε όχι ιδιαίτερα πολύ.

Πηγή scooternet.gr 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης