Του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Kawasaki παρουσίασε τη νέα γκάμα των motocross μοντέλων της για το 2020 και από αυτά ξεχωρίζει το τετράχρονο ΚΧ250 λόγω της τεχνολογίας “Ninja” που έχει δεχθεί στον κινητήρα του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάποτε τα τετράχρονα motocross μοντέλα της Kawasaki είχαν στον τίτλο τους το γράμμα “F” (π.χ. ΚΧ450F), που σήμαινε πως χρησιμοποιούσαν τετράχρονους κινητήρες (από το Four stroke). Τώρα αυτό δεν υπάρχει, όλα τα μοντέλα (συνολικά τέσσερα στον αριθμό) ονομάζονται σκέτο ΚΧ, τόσο τα δίχρονα των 65 και 85cc όσο και τα μεγαλύτερα τετράχρονα των 250 και 450cc. Δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει χρονιά και να μη δεχθούν αλλαγές ή/και βελτιώσεις, πρόκειται για μοτοσυκλέτες ξεκάθαρα αγωνιστικές και εκεί ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και πολλές φορές τη διαφορά την κάνει η λεπτομέρεια.

Όπως στην περίπτωση του νέου ΚΧ250, όπου οι μηχανικοί του Akashi βάλθηκαν να του δώσουν περισσότερη δύναμη εφαρμόζοντας στην κίνηση των βαλβίδων του υγρόψυκτου κινητήρα του μια τεχνική που προέρχεται από το supersport ZX-10RR των 200+ ίππων. Το όνομα αυτής της “πατέντας” είναι “finger follower valve actuation” και δουλειά της είναι να κάνει τον κινητήρα ακόμα πιο πολύστροφο. Αυτό, σε συνδυασμό με νέους εκκεντροφόρους με πιο “άγριο” προφίλ, νέα μπιέλα, νέο έμβολο, νέο φιλτροκούτι και μια νέα κατεργασία σκλήρυνσης των εσωτερικών μερών του κινητήρα, απέφερε αύξηση της ιπποδύναμης κατά 3,3 ίππους σε σχέση με το μοντέλο 2019. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι διαστάσεις έχουν αλλάξει, έχει αυξηθεί η διάμετρος και έχει μειωθεί η διαδρομή του εμβόλου, κάτι που έκανε απαραίτητη τη χρήση μεγαλύτερων βαλβίδων, ενώ ένας νέος κόφτης επιτρέπει στο μικρό μοτέρ να στροφάρει ακόμα ψηλότερα. Κατά τα λοιπά, έχουν αλλάξει αμορτισέρ και πιρούνι, έχοντας δεχθεί πιο σκληρά ελατήρια και νέες ρυθμίσεις. Αλλαγές παρατηρούμε και στα φρένα, τακάκια με νέα υλικά μπροστά και δίσκος μεγαλύτερης διαμέτρου και νέα ελαφρύτερη τρόμπα πίσω.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης