Η δημοφιλής οικογένεια των Kymco People επανέρχεται πιο δυναμικά από ποτέ, παρουσιάζοντας ένα νέο μέλος που διαθέτει υψηλές αξίες και εφόδια, έτοιμο να μπει στη μάχη της δύσκολης κατηγορίας των πολυτάλαντων scooter πόλης. Παράλληλα, κομίζει τον αέρα της ιταλικής κομψότητας και τη συνδυάζει με έναν ζωντανό και οικονομικό κινητήρα Ε4.

Δεν είναι μυστικό ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές, όταν σκέφτονται ότι πρέπει να δημιουργήσουν ένα 150άρι πόλης με μεγάλους τροχούς, αυτόματα το μυαλό τους γέρνει προς την πλευρά του Honda SH 150, μιας και πρόκειται για το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της κατηγορίας στην Ευρώπη. Αυτός είναι ο βασικός «αντίπαλος», εκεί πρέπει να χτυπήσει καίρια μια εταιρεία για να μπορέσει να φτιάξει ένα scooter που θα προσφέρει καλύτερες ή παραπλήσιες επιδόσεις και -γιατί όχι- καλύτερη τιμή. Eκεί το νέο People S 150i ABS τα έχει καταφέρει, αφού κοστίζει σχεδόν 1.000 ευρώ χαμηλότερα από το SH. Για αρχή τα πηγαίνει καλά, άρα αυτό που μένει να δούμε είναι όλα τα υπόλοιπα. Κατ’ αρχάς είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο, μέσα από έναν πολύ έξυπνο συνολικό -ιταλικό- σχεδιασμό που αποδεικνύεται σοφός: χωρίς να πρωτοτυπεί, χωρίς να διαφοροποιείται έντονα από τα κλασικά υπάρχοντα scooter της κατηγορίας βάζει μικρές πινελιές που του προσδίδουν χαρακτήρα, χωρίς να προκαλεί το μάτι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, στο εμφανές «S» που δημιουργείται από την ουρά μέχρι το δάπεδο, ο σχεδιαστής έχει τοποθετήσει ένα νεύρο που κάνει το σύνολο μυώδες. Ο προβολέας πάνω στο τιμόνι είναι επιθετικός, με ​Ο σχεδιασμός έγινε στην Ιταλία και αποπνέει εξαιρετική αίσθηση φινέτσας και πολυτέλειαςπολλή λεπτομέρεια, καλαίσθητα LED και παιχνιδιάρικα λεντάκια. Πολλές ώρες έχουν σπαταληθεί και στο ρύγχος-ποδιά του 150, με ένα μαύρο «κούτελο», κοψίματα, εισαγωγές, σιρίτια και ενσωματωμένα φλας/φώτα πορείας σχήματος μπούμερανγκ. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν βαμμένο σε ένα καλαίσθητο καφέ ματ σατινέ με μαύρες ζάντες και ανοιχτόχρωμο καφέ κάλυμμα σέλας, το οποίο μάλλον θα προτιμούσαμε μαύρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλή μέχρι πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής και μεγάλη προσοχή έχει δοθεί σε πλήθος σημείων πάνω στο scooter. H εργονομία έχει στηριχτεί σε αυτήν του Honda SH, θα λέγαμε ότι είναι σχεδόν ίδια, δηλαδή ό,τι το καλύτερο υπάρχει (στην κατηγορία πάντα). Άνετες γωνίες ποδιών, επαρκέστατο δάπεδο από πλευράς διαστάσεων και καλοσχεδιασμένη μαλακή σέλα ύψους 790mm. Τα επίπεδα δάπεδα είναι βολικά, προσφέρουν ευκολία στο ανέβα-κατέβα και στη μεταφορά ακόμα και μεγάλων αποσκευών, ενώ με τη χρήση γάντζου (που επίσης υπάρχει στο 150) μπορούμε να κουβαλήσουμε εύκολα τσάντες ή σακούλες. Σημειώστε: αν ξέρεις να τις στηρίξεις, μέχρι και τρεις παραφορτωμένες. 

Ψωμωμένος κινητήρας

Σημαντική είναι η δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι του τεχνολογίας G5-Eco κινητήρα, ο οποίος είναι τελείως νέος και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4. Αν προσέξετε κάτω από το μπροστινό μέρος της σέλας -λίγο πριν από το δάπεδο- υπάρχουν γρίλιες. Αυτό έγινε έτσι ώστε ο κινητήρας να ψύχεται λίγο παραπάνω. Γιατί είναι αερόψυκτος! Και αν αυτό ακουστεί σαν υποχώρηση μπροστά στην υγρόψυξη που έχει κατακτήσει την πλειοψηφία των μοντέρνων κινητήρων, ας αναλογιστούμε τα εξής: αερόψυξη σημαίνει μικρότερος όγκος, μικρότερο βάρος, απλούστερη κατασκευή, απλούστερη και φθηνότερη συντήρηση. Επίσης, ας μας επιτραπεί να πούμε ότι στο μποτιλιάρισμα της κίνησης και στο βασανιστικά αργό «σταμάτα-ξεκίνα» της πόλης από φανάρι σε φανάρι, ένας αερόψυκτος κινητήρας (με τις αντίστοιχες ανοχές στα κινούμενά του μέρη) αντιμετωπίζει μέχρι και μικρότερο πρόβλημα ψύξης από έναν υγρόψυκτο.

Υπεύθυνη για αυτό το καλό είναι η βεβιασμένη ψύξη του αέρα, που γίνεται μέσω φτερωτής και η οποία εγγυάται σταθερή θερμοκρασία λειτουργίας. Παράλληλα, η απόδοση του αερόψυκτου 4βάλβιδου κινητήρα νέας γενιάς αποδεικνύεται εξίσου καλή με αυτή του ανταγωνισμού (δύναμη, κατανάλωση) και ακόμα καλύτερη στις επιταχύνσεις. Η Kymco δηλώνει μέγιστη ισχύ 14 ίππων στις 8.500 rpm, ροπή​Τεχνολογία κινητήρα G5-Eco για υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση 1,2kgm στις 7.000rpm και τελική στα 95 km/h. Αυτό που λέγαμε παραπάνω για τη μείωση του βάρους μέσω του αερόψυκτου κινητήρα, το People S είναι κατά 5-7 κιλά ελαφρύτερο από τον ανταγωνισμό! Στο άνοιγμα του γκαζιού, η κοντή μετάδοση επιτρέπει στο scooter να βγει μπροστά στα φανάρια, εμφανίζοντας ένα ιταλικό μπρίο που λείπει από τον ανταγωνισμό. Ανεβάζει χιλιόμετρα γρήγορα μέχρι τα 80km/h και από εκεί και πάνω «πάει για τελικές». Με επιμονή βλέπει κάποιος 110 στο όμορφο ψηφιακό κοντέρ και με πολλή επιμονή 115 km/h, εκ των οποίων τα 106 είναι τα πραγματικά. Πάντως, μια τελική της τάξεως των 105-110 κοντερίσιων χιλιομέτρων είναι εύκολα επιτεύξιμη. Η κατανάλωση του αερόψυκτου κινητήρα ανταγωνίζεται αυτές των υγρόψυκτων, αφού πετυχαίνει κατά μέσο όρο τα 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, καθόλου άσχημα -το αντίθετο- δηλαδή.

Το ζωντανό μοτεράκι σε συνδυασμό με το τιμόνι που κόβει δεξιά-αριστερά εντυπωσιακά (για scooter με 16άρη τροχό μπροστά), αποδεικνύεται σωτήριο σε σκληρές αστικές συνθήκες κίνησης, με το  S 150 να «καθαρίζει» με ευκολία τα δύσκολα εμπόδια. Όπως είπαμε παραπάνω, καλά κάθεται ο αναβάτης και να σημειώσουμε ότι και από την πλευρά του συνεπιβάτη ο μηχανισμός γκρίνιας δεν ενεργοποιήθηκε, άρα να θεωρήσουμε ότι πήγαμε καλά. Αυτό που είναι ενοχλητικό -ειδικά αν φοράει ο αναβάτης σκληρό μπλουτζίν– είναι το κάλυμμα της σέλας που γλιστράει, αφήνοντάς τον να τσουλήσει προς τα μπροστά στα δυνατά φρένα. Γιατί τα φρένα είναι δυνατά, το πίσω είναι εξαιρετικό με δύναμη και αίσθηση (δίσκος 240 mm), ενώ το μπροστινό (δίσκος 260 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων) αργεί ελαφρώς να ξυπνήσει αλλά όταν αυτό συμβεί προσφέρει δυνατή επιβράδυνση, εξ ου και το γλίστρημα στη σέλα.

Για τις περιπτώσεις που η άσφαλτος δεν έχει όρεξη να συνεργαστεί με τα (καλά σε γενικές γραμμές) λάστιχα, ​Full LED φωτιστικά αλλά και δύο θύρες USB!υπάρχει και ένα δικάναλο ABS που βοηθά όπως πρέπει και όταν πρέπει. Τo υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι έχει καλάμια 37mm και διαδρομή 110mm, η πίσω ανάρτηση αποτελείται από δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτισή τους και με αρκετή διαδρομή στα 100mm. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές στη λειτουργία τους αλλά με σωστές αποσβέσεις και έτσι κρατούν το σύνολο σε σταθερότητα παντού, από τα αργά στα γρήγορα, από τις αργές μέχρι τις γρήγορες στροφές. Είναι βελτιωμένο πολύ το πλαίσιο του 150 και λόγω της ακαμψίας του το κράτημα είναι σούπερ, χαρακτηριζόμενο από τη φράση «μπαίνει όπως έρχεται», κάτι που υπαινίσσεται υψηλή απόδοση.

Τελικά

Απόλυτα θετική κρίνεται συνολικά η προσπάθεια που έκανε η Kymco, επαναφέροντας το όνομα των People σε μορφή που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και παίζει δυνατά στην κατηγορία. Μια κατηγορία που δεν αστειεύεται και έχει πολλές απαιτήσεις, ειδικά από scooter που θέλουν να διεισδύσουν σε αυτή με αξιώσεις. Η σειρά People S ξεκίνησε την πορεία της πριν από 19 χρόνια και όλον αυτόν τον καιρό φροντίζει να τροφοδοτεί τους Ευρωπαίους οδηγούς με ιδιαίτερα αξιόλογα scooter πόλης. Κάτι που θα συνεχίσει να κάνει με άριστο τρόπο και το ολόφρεσκο People S 150i ABS.

Σημασία στη λεπτομέρεια

• Στάνταρ είναι το κεντρικό σταντ, κομψό κατασκευαστικά και άριστο… υποστηρικτικά.
• Μεταβλητής πυκνότητας είναι τα ελατήρια των αμορτισέρ για να προσδίδουν προοδευτικότητα στη λειτουργία τους ανάλογα με την πρόκληση του δρόμου.
• Μια όμορφη χρωμιωμένη πινελιά υπάρχει στο σώμα του People S και βρίσκεται στην περιοχή του μεντεσέ της σέλας.
• Παροχή ρεύματος υπάρχει στο ντουλαπάκι που βρίσκεται στην ποδιά αλλά και στον χώρο κάτω από τη σέλα!
• Η αλουμινένια σχάρα είναι και χειρολαβές για τον συνεπιβάτη.
• Το φως του προβολέα έχει ικανοποιητική ένταση με πλατιά δέσμη. 
• Υπάρχουν μικρά χρωμιωμένα αντίβαρα στα άκρα του τιμονιού.
• Το όργανο πάνω στο τιμόνι είναι όμορφο και ευανάγνωστο με όλες τις βασικές πληροφορίες και καλό φωτισμό το βράδυ.
• Πολύ χρήσιμο αποδείχθηκε το ξεχωριστό τμήμα στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, όπου μπορείς να τοποθετείς μικροπράγματα χύμα και να τα βρίσκεις εύκολα.
• Πανέμορφος και πλήρης ο πίνακας των οργάνων με τη διπλή οθόνη LCD. Ψηφιακή μπάρα για το στροφόμετρο, αναλογική ένδειξη για την ταχύτητα, διαθέτει μέχρι και ένδειξη φόρτισης των ηλεκτρονικών συσκευών!

Πηγή: motorbike.gr 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ: Kymco People S 150i ABS
ΤΙΜΗ: 2.990 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος, 1EEK, 4 βαλβίδες, 150cc, ηλεκτρονικός ψεκασμός
IΣΧΥΣ: 14Ηp στις 8.500rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΑ: Δίσκος 226mm / Δίσκος 220mm, δικάναλο ΑΒS
ΤΡΟΧΟΙ: 16 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 100/80 μπροστά, 120/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.340 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 790 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 6,2 lt
ΒΑΡΟΣ: 125 kg
ΑΝΤ/ΠΕΙΑ: Μοto Trend, 210-2585991/2, www.kymco.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης