Ένα πρωτότυπο δίτροχο κατασκεύασμα, που για πολλούς ας θεωρηθεί μοτοσυκλέτα, μας φανέρωσε πρόσφατα η Honda. Σε τι ξεχωρίζει; Δεν πέφτει, σχεδόν όσο και αν προσπαθήσετε! Είναι βασισμένο στη μοτοσυκλέτα που με τη σειρά της βασίστηκε στο πλαίσιο του NC700 (παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο) και η καρδιά του είναι ηλεκτρική ενώ το μυαλό του από τον ..Asimo, το γνωστό ρομπότ της Honda.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι κάνει όμως; Βασικά τη δουλειά του αναβάτη, δηλαδή κρατάει ισορροπία στις αργές ταχύτητες, τις πολύ αργές κάτω από τα 5 Km/h, όπου ο αναβάτης που «δεν το έχει» θα αρχίσει τις «βαρκάδες» και ενδεχομένως θα δει το έδαφος από κοντά. Πως λειτουργεί; Σχετικά απλά, χωρίς καν γυροσκόπια, αλλά με μοτέρ που κάνουν αυτό που δε μπορούν(;) τα χέρια του αναβάτη. Απλά στρίβουν το τιμόνι ώστε να διατηρηθεί η ισορροπία μεταβάλλοντας παράλληλα τη γεωμετρία του μπροστινού συστήματος. Τώρα, αν κάποιος συνειδητοποιημένος αναβάτης θα προτιμούσε το steer-by-wire σύστημα ή πιο απλά Riding Assist έναντι των χεριών του, είναι ένα ζήτημα που χρήζει φιλοσοφικής συζήτησης και σίγουρα δεν είναι της παρούσης.

Η πρωτότυπη ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα με τις ηλεκτρονικές «βοηθητικές ρόδες» θα έχει τη δυνατότητα να στέκεται όρθια ακόμα και χωρίς κανέναν επάνω της, ενώ θα μπορεί και απλά να ακολουθεί τον κάτοχο της σαν πιστό σκυλί. Βέβαια μη γελιόμαστε, αυτό είναι ένα ρομπότ με περιτύλιγμα μοτοσυκλέτας που απλά αποσκοπεί στην παράφραση της γνωστής παροιμίας, ώστε όποιος φοβάται να μην πέφτει και να κοιμάται. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας θυμηθούμε ωστόσο τι είδαμε τον περασμένο Ιανουάριο στο βίντεο που ακολουθεί :

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης