Αισίως βρισκόμαστε στα μισά της σεζόν και αυτό το σαββατοκύριακο το ενδιαφέρον των φίλων του συναρπαστικότερου αθλήματος ταχύτητας στον πλανήτη επικεντρώνεται στον αγώνα GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland και στο σιρκουί του Sachsenring.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα των 3.671 μέτρων με τις 10 αριστερές και 3 δεξιές στροφές αποτελεί μια μοναδική πρόκληση. Ο φετινός αγώνας θα είναι ακόμα πιο δύσκολος για τη Michelin και τις ομάδες λόγω της νέας ασφάλτου που τοποθετήθηκε νωρίτερα μέσα στη φετινή χρονιά. Δυστυχώς, λόγω των περιορισμών θορύβου(!) που υπάρχουν στην πίστα, ήταν αδύνατο να διεξαχθούν δοκιμές με τις μοτοσυκλέτες του MotoGP πριν τον αγώνα, συνεπώς οι ομάδες και η Michelin πηγαίνουν στη Γερμανία με ελάχιστα δεδομένα όσον αφορά στην ποιότητα του οδοστρώματος. Από τεχνικής πλευράς, η σχεδίασή της έχει γρήγορες αριστερές στροφές, που σημαίνει ότι χρειάζεται ένα κατάλληλο ελαστικό ειδικά για τη συγκεκριμένη απαιτητική πίστα. Η Michelin θα προσφέρει ένα ασύμμετρο εμπρός και πίσω slick σε μαλακή, μεσαία και σκληρή γόμα, που θα είναι πιο σκληρή στην αριστερή πλευρά του πέλματος για να ανταπεξέλθει στη πίεση και στη φθορά, ενώ η δεξιά πλευρά θα έχει πιο μαλακή (γόμα) για να ανεβάζει θερμοκρασία πιο εύκολα. Η πίστα βρίσκεται στο Hohenstein-Ernstthal κοντά στο Chemnitz της Σαξωνίας και φιλοξένησε τον πρώτο της αγώνα το 1927. Τότε, η διαδρομή της ήταν αποκλειστικά σε δημόσιους δρόμους! Το 1937, η εκδήλωση πήρε το όνομα “Sachsenring”. Οι μάχες συνεχίστηκαν στους δημόσιους δρόμους, παρά τις διεθνείς διαμάχες για να σταματήσουν και τις ακυρώσεις που έλαβαν χώρα λόγω θεμάτων ασφάλειας μέχρι τις αρχές του 1990, όταν και πραγματοποιήθηκε ο τελευταίος αγώνας κάτω από αυτές τις συνθήκες. Η τελευταία έκδοση της πίστας είναι αυτή που φιλοξενεί τους αγώνες του motoGP από το 1998, με τον φετινό να είναι ο 20στος στη σειρά. Οι θεατές του Σαββατοκύριακου συνήθως ξεπερνούν τους 200.000, κάτι που σημαίνει πως παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλείς αγώνες του θεσμού. Βέβαια, δεν μπορεί να αγγίξει τα νούμερα της δεκαετίας του ’50, όταν και περί τους 480.000 θεατές έδιναν ένα εντυπωσιακό παρόν!

H βροχή παίζει πάντα το ρόλο της

Ο περσινός αγώνες διεξήχθη σε μικτές συνθήκες και δυσκόλεψε πολύ ομάδες και αναβάτες. Ξεκίνησε με  βροχή, προοδευτικά σταμάτησε και η άσφαλτος άρχισε να στεγνώνει, αναγκάζοντας τους οδηγούς να μπουν σε γρίφο για το πότε θα αποφασίσουν να αλλάξουν σε “slick”. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο -και σαν “ασφαλιστική δικλείδα”- θα υπάρχουν και φέτος διαθέσιμα τα Michelin Power Rain, τόσο σε μαλακή όσο και σε μεσαία γόμα. Οι προετοιμασίες για τον αγώνα των 30 γύρων της Κυριακής ξεκίνησαν με τα δύο σκέλη των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής και ακόμα δύο το Σάββατο, όπου και αμέσως μετά ακολουθούν οι κρίσιμες κατατακτήριες. Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος να ξεκινήσει στις 15:00 το μεσημέρι της Κυριακής και θα σημάνει το “τέλος” μιας ιδιαίτερα εντατικής και κουραστικής περιόδου με τέσσερις γύρους σε πέντε εβδομάδες! Ας ευχηθούμε να παρακολουθήσουμε ακόμα πιο συναρπαστικές μάχες ανεξαρτήτως καιρού, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η παρέα του Rossi, του Dovizioso και του Μarquez.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επειδή όμως ο παράγοντας “ελαστικά” είναι ο πιο κρίσμος, ας δούμε τι έχει να μας πει ο Piero Taramasso από τη Michelin Motorsport: Το Sachsenring ήταν πάντα μια απαιτητική πίστα λόγω της σχεδίασής της και αυτή τη χρονιά έχουμε άλλη μια πρόκληση, μιας και έχει τοποθετηθεί νέα άσφαλτος. Δεν έχουμε καθόλου δεδομένα σχετικά με αυτή, καθώς δεν ήταν δυνατό να κάνουμε δοκιμές, συνεπώς θα πάμε ελαφρώς στα τυφλά. Είμαστε σίγουροι ότι διαθέτουμε τα ελαστικά που θα δουλέψουν καλά στη νέα άσφαλτο και έχουμε ετοιμάσει γόμες σύμφωνα με τις πληροφορίες που συλλέξαμε. Το Sachsenring χρειάζεται ένα πολύ εξειδικευμένο ελαστικό με μια δεξιά πλευρά που θα θερμαίνεται γρήγορα, για να διασφαλίζει ότι οι οδηγοί θα έχουν καλή πρόσφυση σε όλο της το μήκος. Επίσης, είναι δεδομένο ότι μπορεί να υπάρξουν ασταθείς καιρικές συνθήκες όπως πέρυσι, αλλά είμαστε έτοιμοι να τις αντιμετωπίσουμε, όποιες κι αν είναι αυτές!”

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης