του Νίκου Τσαμάνδουρα 

Όπως και η Serie Oro εκδοχή του, έτσι και το Brutale 1000RR συνοψίζει την υπερβολή της εταιρείας από το Varese όσον αφορά στα σχεδιαστικά αλλά και τα μηχανικά χαρακτηριστικά. Είναι όμως πιο.. προσιτό, κάνοντας κάποιους “συμβιβασμούς”. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όντας ουσιαστικά ένα γυμνό superbike, οι δεσμοί του Brutale με το F4 είναι εμφανείς. Ξεκινώντας από μέσα προς τα έξω συναντάμε τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 998cc, που αποδίδει 208 ίππους και 116,5Nm ροπής. Όπως είναι αναμενόμενο, η τόση δύναμη απαιτεί και ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Εκεί συναντάμε τη μονάδα ελέγχου EM2.0, το ride-by-wire γκάζι με τις 4 χαρτογραφήσεις του κινητήρα (Sport, Race, Rain, Custom) και την πλατφόρμα ελέγχου αδράνειας (IMU) που απαιτείται για τον έλεγχο της πρόσφυσης. Ακόμα, συναντάμε το Front Lift Control ώστε να αποφευχθούν οι ανεπιθύμητες σούζες, ενώ όταν έρθει η ώρα της πίστας την εκκίνηση σώζει το Launch Control και έπειτα το EAS 2.1 για γρήγορα ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων άνευ συμπλέκτη. 

Τα παραπάνω φιλοξενούνται σε ένα ενισχυμένο ατσάλινο πλαίσιο-χωροδικτύωμα με το ψαλίδι να είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Αυτονόητο είναι πως τα περιφερειακά μιας μοτοσυκλέτας που έχει τελική ταχύτητα πάνω από 300χλμ/ώρα θα είναι από το ψηλότερο σημείο της ραφιέρας, με την Ohlins να υπογράφει την απόσβεση των κραδασμών και τα Stylema της Brembo το δύσκολο έργο της πέδησης, εξοπλισμένα φυσικά με αγωνιστικό ABS.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πολυμέσα δεν λείπουν από την οθόνη των 5” που επέχει θέση πολυοργάνου και η οποία, μεταξύ άλλων, επιτρέπει την επικοινωνία μοτοσυκλέτας και τηλεφώνου μέσω Bluetooth. Όλα τα δεδομένα του RR είναι προσβάσιμα στον αναβάτη μέσω της εφαρμογής MV Ride, από την οποία μπορούν να γίνουν και ρυθμίσεις σε Traction Control και ABS.  

Όμως, το πολύ δυνατό χαρτί της μοτοσυκλέτας είναι η εμφάνιση. Γυμνή και μυώδης, αποτελεί ένα επιβλητικό σύνολο με τις λεπτομέρειες να κερδίζουν συνεχώς το μάτι. Εξέχουσα θέση έχει το μονόμπρατσο ψαλίδι αλλά και το εντυπωσιακό υπερυψωμένο τετραπλό τελικό της εξάτμισης. Στα επιθετικά στοιχεία προσθέστε και τα ψαρωτικά winglets από ανθρακονήματα, τα οποία συντελούν στη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Στους φωτισμούς μην περιμένετε τίποτα άλλο πέρα από Led παντού, ενώ για να κλείσουμε με τους «συμβιβασμούς» που είπαμε στην εισαγωγή, το RR έναντι του χλιδάτου Serie Oro διαφέρει στους τροχούς (χυτοί αλουμινίου αντί ανθρανημάτινοι) και στις… βίδες (από ατσάλι αντί για τιτάνιο). Βέβαια, το Serie Oro κοστίζει 42.990€ ενώ το RR “μόλις” 29.990€, οπότε -κατά κάποιο τρόπο- «συμφέρει».. 

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης