Nέα μοντέλα 2018 - Μέρος Α: Σας παρουσιάζουμε αυτά που ξεχωρίζουν!

Nέα μοντέλα 2018 - Μέρος Α: Σας παρουσιάζουμε αυτά που ξεχωρίζουν!
Των Ν. Βιτσιλάκη και Ν. Τσαμάνδουρα

Μαζί με τον καιρό ανοίγει και η διάθεση για μοτοσυκλέτα, η αγορά είναι στα πάνω της, οπότε τι το καλύτερο από μια ολόφρεσκη δίτροχη καλλονή που θα μας συνοδεύει στο διάβα μας; 



Τα νέα μοντέλα μοτοσυκλετών για το 2018 είναι πολλά και ικανά να καλύψουν κάθε γούστο, εμείς μέσα από τέσσερα συνεχόμενα αφιερώματα θα σας δείξουμε αυτά που ξεχωρίζουν γιατί απλά έχουν ήδη συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ανάμεσα στους μοτοσυκλετιστές. Ξεκινάμε με το πρώτο μέρος, πάντα σε αλφαβητική τάξη και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. 

BMW F 750/850 GS: Πλήρης ανανέωση

Πλήρως επανασχεδιασμένα τα μεσαία GS, έχουν σαν στόχο τη σπορ οδήγηση στην άσφαλτο, τα ταξίδια με φορτίο και τις εξορμήσεις εκτός δρόμου. Αρχής γενομένης από έναν τελείως νέο κινητήρα και ένα επίσης νέο μονοκόκ ατσάλινο πλαίσιο, έμφαση δόθηκε και στην εμφάνιση, όπου η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα την επίτευξη της καλύτερης δυνατής αεροδυναμικής. Ο σκελετός είναι φτιαγμένος από μορφοποιημένα, συγκολλημένα εξαρτήματα και χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν δομικό στοιχείο στήριξης, ενώ το δοχείο καυσίμου έχει πλέον μεταφερθεί στην κλασική θέση ανάμεσα σε σέλα και τιμόνι. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες και χρονισμό ανάφλεξης που αποφέρει πιο αθόρυβη λειτουργία και πλέον εθιστικό ήχο.



Με κυβισμό 853cc, ο κινητήρας της F 750 GS αποδίδει 77 hp στις 7.500rpm και της F 850 GS 95hp στις 8.250rpm. Ο μονόδρομος συμπλέκτης διαθέτει υποβοήθηση και περιορίζει τη ροπή του κινητήρα στην επιβράδυνση, με αποτέλεσμα καλύτερο έλεγχο στα βίαια κατεβάσματα των ταχυτήτων. Η τελική μετάδοση έχει κλασσική μορφή (αλυσίδα/γρανάζια) και πλέον βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της μοτοσικλέτας. Θέση όμως άλλαξε και το τελικό της εξάτμισης, μετακομίζοντας με τη σειρά του στη δεξιά πλευρά των F-GS. Τα προγράμματα οδήγησης Road και Rain, καθώς και το ABS με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, με τα αντίστοιχα προγράμματα Dynamic, Enduro και Enduro Pro –με το τελευταίο αποκλειστικά για την 850 GS- να παραμένουν στον προαιρετικό. Ο κατάλογος των αξεσουάρ  περιλαμβάνει από σέλες και ζελατίνες μέχρι προβολέα full LED και εξοπλισμό συνδεσιμότητας με οθόνη TFT και λειτουργία eCall. 

Τιμές: 9.700€ (750) – 12.400€ (850)



Ducati Multistrada 1260: Όταν μιλούν κυβικά και ηλεκτρονικά

Η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε την κατηγορία Adventure Sport αναβαθμίζεται σε κινητήρα και ηλεκτρονικά, έχοντας σαν πρώτες προτεραιότητες την οδηγική ευχαρίστηση και την ασφάλεια. Ο απόδοσης 158Hp κινητήρας βασίζεται στον Testastretta DVT του απερχόμενου μοντέλου, πλην όμως με αυξημένη χωρητικότητα χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων, άρα είναι τελείως νέος. Το κέρδος είναι η αύξηση στης ροπής, όχι τόσο στη μέγιστη απόδοση όσο στις χαμηλομεσαίες στροφές, ενώ εντυπωσιάζει το γεγονός ότι το 85% αυτής αποδίδεται σε λιγότερες από 3.500rpm! Σημαντική αναβάθμιση έχει δεχθεί το γκάζι Ride-by-Wire, ενώ στις εκδόσεις S και D-Air υπάρχει σύστημα Quickshifter για αλλαγή ταχυτήτων σε κάθε κατεύθυνση χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, κάτι που στην απλή έκδοση τοποθετείται προαιρετικά.



Τα οδηγικά προγράμματα παραμένουν τέσσερα (Sport, Touring, Urban, Enduro), ενώ στα ηλεκτρονικά βοηθήματα συμπεριλαμβάνονται Cornering ABS, ρυθμιζόμενα συστήματα traction και wheelie control, περιστρεφόμενα φώτα (στο S), όλα ελεγχόμενα από τη μονάδα αδρανειακής μέτρησης Bosch IMU (Inertial Measurement Unit). Αυτή με τη σειρά της συνεργάζεται με την ηλεκτρονική ημι-ενεργητική ανάρτηση DSS Evolution (στο S). Ολες οι εκδόσεις διαθέτουν στο στάνταρ εξοπλισμό cruise control, κεντρική κλειδαριά keyless, ενώ η έκδοση S διαθέτει επιπρόσθετα Bluetooth για να συνδεθεί μέσω του Ducati Multimedia System (DMS) με smartphone. Στην απλή έκδοση υπάρχει πίνακας οργάνων LCD, ενώ στις δύο ακριβότερες έχει χρησιμοποιηθεί μια TFT 5 ιντσών. Το πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι καινούργιο, με νέο μπροστινό τμήμα με δύο πλευρικά υποπλαίσια και χυτό μονόμπρατσο (και μακρύτερο από πριν) ψαλίδι. Παράλληλα έχουν αυξηθεί τόσο το μεταξόνιο όσο και η γωνία κάστερ, όπως διαπιστώσαμε στην οδηγική επαφή η “γρηγορότερη” γεωμετρία εξασφαλίζει ταχύτερη και σταθερότερη είσοδο στη στροφή. Το σετάρισμα των πλήρως ρυθμιζόμενων αναρτήσεων είναι επίσης αναθεωρημένο, ακόμα και στη βασική έκδοση, όπου υπάρχει αντεστραμμένο Kayaba 48mm και μονό αμορτισέρ Sachs. 

Τιμή: από 19.300€



Harley-Davidson Sport Glide: Το ένατο μέλος

H οικογένεια Softail καλωσορίζει ένα μοντέλο που της έλειπε σχεδόν ..30 χρόνια! Το Sport Glide του 2018 είναι η 7η γενιά ενός μοντέλου που εμφανίστηκε το 1982, που έκτοτε ανανεωνόταν -κυριολεκτικά- κάθε χρόνο και που εξαφανίστηκε ως δια μαγείας το 1989! Βέβαια, όλα εκείνα ήταν μοντέλα που είχαν σαν βάση τη σειρά Dyna, ενώ το νέο ξεφεύγει από τον κανόνα και στηρίζεται πάνω στα Softail. Αποτελώντας το ένατο μέλος της πλέον δημοφιλούς σειράς του αμερικάνικου εργοστασίου, μας έρχεται με ένα τελείως νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο, το ζύγισμα του οποίου, σύμφωνα με τη Harley και παρά τα 304 κιλά που ζυγίζει η μοτοσυκλέτα κενή υγρών, προσφέρει μια ανάλαφρη αίσθηση σε οδήγηση και χειρισμούς. Η εταιρεία ανακοινώνει με περισσή υπερηφάνεια πως αποτελεί το πλέον προηγμένο πλαίσιο που έχει κατασκευάσει στην ιστορία της!



Νέα όμως είναι και η ανάρτηση, με ένα τελείως ανασχεδιασμένο ανεστραμμένο πιρούνι και ένα πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ, ενώ παρατηρείται και ύπαρξη πληθώρας ηλεκτρονικών χαρακτηριστικών. Όπως για παράδειγμα θύρα USB, προβολέας τεχνολογίας LED, σύστημα εκκίνησης και λειτουργίας keyless, ακόμα και αντικλεπτική προστασία ονόματι smart security system. Επίσης, η μοτοσυκλέτα διαθέτει σαν στάνταρ τόσο το σύστημα cruise control όσο και το δικάναλο ABS. Στην καρδιά του νέου Sport Glide βρίσκεται ο κινητήρας Milwaukee-Eight 107, χωρητικότητας 1.745cc και απόδοσης 80+ ίππων, με τη ροπή των 14,5Kgm να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 3.250 στροφές! Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας είναι η δυνατότητα να αλλάζει χαρακτήρα και από τελείως τουριστική να μετατρέπεται σε καθημερινής χρήσης. Πως; Απλά βάζοντας (ή βγάζοντας) εύκολα και χωρίς εργαλεία τόσο τις πλαϊνές βαλίτσες όσο και το μίνι φέρινγκ του προβολέα! 

Τιμή: 20.890€



Honda Africa Adventure Sports: Πιο κοντά στον προορισμό της..

Τριάντα χρόνια πέρασαν από τότε που παρουσιάστηκε η θρυλική -πλέον- XRV 650 βαμμένη στα πολεμικά χρώματα του HRC, δηλαδή του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας. Και τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται με τον ερχομό της νέας Africa Adventure Sports, που είναι στα ίδια χρώματα και με αυξημένη διάθεση για ταξίδια και περιπέτεια. Καλή, χρυσή και άγια η Africa Twin 1000 που μας ήρθε το 2016, αλλά οι απανταχού “αφρικανοί” περίμεναν κάτι πιο adventure. Στη βασική της έκδοση αναβαθμίστηκε αρκετά για το 2018, αποκτώντας διαχείριση κινητήρα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι (Throttle By Wire), τέσσερα προγράμματα οδήγησης, traction control με διευρυμένες παραμέτρους, νέα σχεδίαση σε εισαγωγή και εξαγωγή για καλύτερη απόκριση στις μεσαίες στροφές, ρυθμιζόμενο πιρούνι και αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων κατακόρυφης διάταξης.



Δίπλα της θα έχει στο εξής και την έκδοση Adventure Sports, αυτή για την οποία σας μιλήσαμε στην εισαγωγή του άρθρου, η οποία επιπρόσθετα των παραπάνω αλλαγών φέρει ρεζερβουάρ αυξημένης χωρητικότητας κατά 5,4 λίτρα, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, ψηλότερη θέση οδήγησης, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, θερμαινόμενα γκριπ, παροχή 12V, τεράστια αλουμινένια ποδιά κινητήρα, ψηλότερη ζελατίνα, μεγαλύτερης επιφάνειας μαρσπιέ και μια περιμετρική σιδεριά που προστατεύει τα πλαστικά του φέρινγκ και τον διπλό προβολέα. Η σέλα έχει αλλάξει, προκειμένου να προσφέρει στον οδηγό μια πιο όρθια θέση σώματος και με γνώμονα την ξεκούραστη πολύωρη οδήγηση, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει πλέον και σύστημα αλλαγής ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Από πλευράς κινητήρα, απλό και περιπετειώδες μοντέλο έχουν αποκτήσει νέα εξάτμιση και φιλτροκούτι, που σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες αλλαγές προσφέρουν μεν την ίδια με πριν ιπποδύναμη (95Hp), πλην όμως με πιο γεμάτη λειτουργία στις μεσαίες στροφές. Θα μπορούσαν κάλλιστα να δώσουν μερικά άλογα παραπάνω οι ιάπωνες μηχανικοί, περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους. Βλέπετε ο ανταγωνισμός έχει ξεφύγει αρκετά προς τα πάνω και αυτό είναι κάτι που ευτυχώς ή δυστυχώς λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές. 

Τιμή: 16.290€



Husqvarna Vitpilen 701: Ασφάλτινη πραγματικότητα

Όταν η Husqvarna παρουσίασε το πρωτότυπο Vitpilen προ διετίας, όλοι ξέραμε ότι ήταν θέμα χρόνου να το βγάλει στην παραγωγή. Πέρασαν δύο χρόνια δοκιμών πριν ριφθεί ο κύβος και η εταιρεία θρύλος επιστρέφει μετά από πολύ καιρό στις μοτοσυκλέτες δρόμου. Το όνομα Vitpilen είναι σουηδικό και σημαίνει λευκό βέλος, ο αριθμός 701 είναι παραπλανητικός και 8 κυβικά παραπάνω από τα πραγματικά του μονοκύλινδρου κινητήρα. Σημασία όμως έχει πως η πρώην σουηδική φίρμα επιστρέφει εκεί που ξεκίνησε πριν 114 χρόνια, δηλαδή στις μοτοσυκλέτες για χρήση αποκλειστικά στην άσφαλτο. Ταλαιπωρήθηκε αρκετά τα τελευταία χρόνια όσον αφορά στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, αλλά στα σίγουρα χέρια της ΚΤΜ εδώ και περίπου πέντε χρόνια δείχνει να έχει ξαναβρεί την ταυτότητά της. Το Vitpilen είναι το πιο εξεζητημένο Café racer της αγοράς, μάλλον θα είναι από τον Μάρτιο του 2018 που θα διατίθεται στην αγορά, καθώς η σχεδίασή του ξεφεύγει από ότι ξέραμε μέχρι τώρα.



Το έλεγε και ο Maxime Thouvenin, επικεφαλής του project μοτοσυκλετών δρόμου της Husqvarna, όταν τον ρωτούσαν τι ακριβώς είναι το Vitpilen: “Ένας ισχυρός μονοκύλινδρος κινητήρας με ένα ρεζερβουάρ, μια ουρά και ένα μικρό κάθισμα”!  O κινητήρας των 693cc διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι, προέρχεται από το ΚΤΜ 690 και με απόδοση ..75Hp(!) σίγουρα είναι ο δυνατότερος μονοκύλινδρος σε μοντέλο παραγωγής στις μέρες μας. Η ανάρτηση κλασσικά ανήκει στη μαιτρέσα WP και είναι ρυθμιζόμενη, τα φρένα έχουν την υπογραφή της Brembo και το απενεργοποιούμενο ABS προέρχεται από τη Bosch (9Μ+) και είναι ότι το πιο σύγχρονο υπάρχει από άποψη τεχνολογίας. Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει κάτι παραπάνω από 165 κιλά πλήρης υγρών και διαθέτει ύψος σέλας στα 830mm. Στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει συμπλέκτης ολίσθησης και ρυθμιζόμενο traction control, ενώ η Husqvarna έχει ήδη ετοιμάσει ένα μακρύ κατάλογο με αξεσουάρ, τόσο για τη μοτοσυκλέτα όσο και για τον αναβάτη, που στόχο και σκοπό έχουν να δημιουργήσουν μια σχέση λίαν ερωτική μεταξύ τους. 

Τιμή: 10.980€

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 5 Μαΐου 2018, 20:11