του Νίκου Βιτσιλάκη

Είναι δύσκολο να βελτιώσεις ένα best seller αλλά η Piaggio έχει αποδείξει πως ξέρει να κάνει το καλό καλύτερο στην ουσία και όχι στα λόγια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σειρά Medley εμφανίστηκε στο προσκήνιο μόλις πριν 4 χρόνια και άμεσα πέτυχε να κερδίσει την εκτίμηση του κοινού με τους υγρόψυκτους κινητήρες των 125/150cc, τους άπλετους αποθηκευτικούς χώρους και τη γνήσια ιταλική φινέτσα. Γρήγορα στρογγυλοκάθησε σε περίοπτη θέση στους πίνακες των πωλήσεων και χρόνο με το χρόνο φρόντιζε να σκαρφαλώνει όλο και πιο ψηλά. Στην Ελλάδα κατέκτησε την πρωτιά ανάμεσα στα scooter με κινητήρα κάτω των 200cc, καθώς πέτυχε να κάνει 1.248 πωλήσεις μέσα στο 2019! Τα 223 εξ αυτών αφορούσαν στην έκδοση των 125cc και τα υπόλοιπα 1.025 την αντίστοιχη των 150cc, οπότε και εμείς φροντίσαμε κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, που έγινε στη Γένοβα πριν λίγες μέρες, να οδηγήσουμε το μοντέλο με τα περισσότερα κυβικά και στη special έκδοσή του (S). 

Οι αλλαγές με μια ματιά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

•    Nέος δυνατότερος κινητήρας i-get
•    Νέος σχεδιασμός 
•    Φωτιστικά σώματα full LED
•    Προβολέας DRL
•    Ψηφιακή οθόνη LCD
•    Πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio MIA 
•    Νέες Ζάντες
•    Φαρδύτερο πίσω ελαστικό
•    Νέα σέλα 
•    Νέα μαρσπιέ συνεπιβάτη

Η οπτική διαφοροποίηση είναι αισθητή, με τη σχεδίαση στο μπροστινό μέρος να έχει αλλάξει, ειδικότερα στο κεντρικό πλαστικό της ποδιάς κάτω από τον προβολέα. Η “γραβάτα” από φουσκωτή έχει γίνει χωνευτή σαν αεραγωγός, ενώ πάνω από αυτή ο προβολέας εκμοντερνίστηκε, έχασε τη ρετρό νότα “α λα Beverly” και απέκτησε πιο ορθογώνια διάταξη και τεχνολογία LED-DRL. Επίσης, χάθηκαν οι γωνίες στα πλαϊνά πλαστικά τμήματα της ποδιάς, ήρθαν νέας σχεδίασης ζάντες και διαφορετικό κάλυμμα εξάτμισης. Τύπου LED έγιναν και όλα τα υπόλοιπα φωτιστικά σώματα, ενώ καταργήθηκαν τα αναλογικά όργανα και τη θέση τους πήρε μια πλήρως ψηφιακή οθόνη LCD. Αλλαγμένη ελαφρώς είναι και η σέλα -που συνεχίζει να ανοίγει και με κουμπί ηλεκτρικά– όπως και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Τέλος, νέα σχεδίαση έχουν αποκτήσει τόσο το μπροστινό φτερό όσο και το τιμόνι. Όσον αφορά στην έκδοση S, αυτή -εμφανισιακά- χαρακτηρίζεται από τις κόκκινες λεπτομέρειες, τα φρένα με τους κυματιστούς δίσκους (τύπου “μαργαρίτα”), τις βαμένες χρυσές δαγκάνες και τις μαύρες ζάντες. Η απτή ποιότητα κατασκευής εξακολουθεί να κυμαίνεται σε υψηλά για την κατηγορία επίπεδα, τόσο όσον αφορά σε συναρμογή πλαστικών και βαφή όσο και στο συνολικό φινίρισμα. 

Βήμα στην επικοινωνία

Με τις πλατφόρμες πολυμέσων να εφαρμόζονται σε όλο και περισσότερα μοντέλα μοτοσυκλετών και scooter, η Piaggio έκανε το αναμενόμενο βήμα και στο εξής εξοπλίζει το νέο Medley με το δικό της σύστημα συνδεσιμότητας ονόματι ΜΙΑ. Αυτό έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύεται την τεχνολογία bluetooth και να συνδέεται με κινητό τηλέφωνο, προσφέροντας μια σειρά χρήσιμων εφαρμογών και δίνοντας πληροφορίες ποικίλου περιεχομένου. O αναβάτης μπορεί δηλαδή να βλέπει μέσα στην οθόνη του ειδοποιήσεις κλήσεων και μηνυμάτων, όπως επίσης και να απολαμβάνει τη μουσική που επιλέγει. Η Piaggio μάλιστα κατασκεύασε και ένα κράνος με ενσωματωμένα ακουστικά και συνδεσιμότητα Bluetooth, το οποίο διαθέτει σε κάθε ενδιαφερόμενο σαν εξτρά. Το ΜΙΑ ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης S, πλην όμως με ένα επιπρόσθετο κόστος 193 ευρώ μπορεί να τοποθετηθεί και στην απλή.  

Ο κινητήρας 

Πρόκειται για την τελευταία έκδοση του γνωστού υγρόψυκτου i-Get (155,2cc) της Piaggio και έχει αποκτήσει νέα κυλινδροκεφαλή, μεγαλύτερες βαλβίδες και αυλούς, νέο εκκεντροφόρο, πιστόνι, σώμα ψεκασμού, φίλτρο αέρα και εξάτμιση. Παράλληλα έχει δυναμώσει και πλέον αποδίδει 16,2 ίππους στις 8.750rpm και ροπή 1,6kgm στις 6.500rpm, με την αύξηση της ισχύος να έχει επιτευχθεί χάρη στη δυνατότητα που έχει πλέον ο κινητήρας να ανεβάζει 1.000 στροφές παραπάνω από τον προηγούμενο. Εννοείται πως συνεχίζει να χρησιμοποιεί το σύστημα Start&Stop, με το διάστημα αλλαγής λαδιού και φίλτρου να ορίζεται στα 10.000 χιλιόμετρα (!) και τη ρύθμιση των βαλβίδων κάθε 20.000 χιλιόμετρα. Η Piaggio δηλώνει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η νέα ρύθμιση που έχει γίνει στη μετάδοση CVT. Η κατανάλωση που ανακοινώνεται από τον κατασκευαστή έχει να κάνει με μόλις 2,44lt/100Km, κάτι που συνεπάγεται με αυτονομία που κάλλιστα μπορεί να ξεπεράσει τα 250 ολόκληρα χιλιόμετρα. 

Οδηγώντας στη Γένοβα (και στα πέριξ αυτής)

Ζεσταίνοντας τον κινητήρα του 150 S σκαλίζω τα χειριστήρια της ψηφιακής οθόνης και ανακαλύπτω πως διαχειρίζονται πολλή πληροφόρηση. Από θερμοκρασία περιβάλλοντος και κινητήρα μέχρι στάθμη καυσίμου, υπολειπόμενα χιλιόμετρα, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, ρολόϊ και πάει λέγοντας. Ο χρωματισμός της LCD είναι μπλε/θαλασσί, οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες ακόμα και κόντρα στον ήλιο, ενώ ο έλεγχός τους γίνεται εύκολα μέσω μπουτόν στο δεξί γκριπ. Η διαδρομή που είχαμε να κάνουμε δεν ήταν μεγάλη, ίσα που ξεπερνούσε τα 80 χιλιόμετρα, πλην όμως άκρως ενδιαφέρουσα καθόσον θα διασχίζαμε ονειρικά μέρη (Genova, Rapallo, Santa Margherita). Σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης είχα συνεπιβάτη, αλλά αυτό δεν στάθηκε ικανό να με κάνει να χάσω επαφή με την υπόλοιπη ομάδα, που απαρτιζόταν από Γάλλους και Ολλανδούς δημοσιογράφους. Όλοι τους είχαν επιλέξει να οδηγήσουν την έκδοση με τα 125cc, καθώς λόγω της σχετικής νομοθεσίας στις χώρες τους αυτά είναι που επιτρέπεται να οδηγηθούν με δίπλωμα αυτοκινήτου, παράλληλα όλοι τους απορούσαν που με είχαν συνέχεια στους καθρέφτες τους. Οι 16 και κάτι ίπποι δεν κρύβονται και έτσι η βόλτα συνεχίστηκε χωρίς νικητές και ηττημένους. 

 

Η απόδοση του i-get είναι μεστή και απόλυτα γραμμική, χωρίς να ζορίζεται μπορεί και προσφέρει πολύ καλές μουαγιέν. Σε συνεργασία με το πολύ καλό πλαίσιο και τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις δημιουργείται ένα αξιόμαχο σύνολο, που εντυπωσιάζει με τη σταθερότητα και το άψογο ζύγισμα που προσφέρει. Όσο περνάει η ώρα τόσο συνειδητοποιώ πως η νέα σέλα κάνει καλή δουλειά, όντας πιο εργονομική και άνετη από την προηγούμενη. Συνειδητοποιώ επίσης πως το δικάναλο ABS, τουλάχιστον επί ιταλικής ασφάλτου, κάνει με τη σειρά του εξαιρετική δουλειά, συνεργαζόμενο έτσι όπως πρέπει με τα δύο δισκόφρενα. Η αίσθηση στις μανέτες δεν είναι αντίστοιχου επιπέδου, αλλά το Medley επιβραδύνει και ακινητοποιείται παίρνοντας άριστα δέκα. Παράλληλα αλλάζει κατευθυντικότητα με τη σκέψη και πλαγιάζει όσο δεν φαντάζεστε παραμένοντας σταθερό και ακλόνητο στην πορεία του. Ακόμα και με δύο άτομα, σε “βίαιες” επιταχύνσεις και φρεναρίσματα εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά. Εννοείται ότι θα το οδηγήσουμε και επί πάτριου εδάφους και πως θα επανέρθουμε με πλήρεις εντυπώσεις. Και που ξέρετε, μπορεί και να το πάρουμε για δοκιμή μακράς διαρκείας, όπως δηλαδή είχαμε κάνει και με τον προκάτοχό του (δείτε εδώ)

Στο δια ταύτα

Παραδίδοντας το Medley S στον άνθρωπο της οργάνωσης, αυτός με ρώτησε πως μου φάνηκε μετά την οδήγηση. Η πρώτη λέξη που ήρθε στο μυαλό μου είναι “ήσυχο” και η δεύτερη “πολιτισμένο”. Εξαιρετικά ευχάριστο στη χρήση, σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι σβέλτα χωρίς κόπο και αυτό είναι που μετράει περισσότερο για ένα όχημα που σκοπός της ύπαρξής του είναι η καθημερινή αστική -ως επί το πλείστον- μετακίνηση. Σύγχρονο, μοντέρνο, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο, βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και διατίθεται μέσα από το δίκτυο της Piaggio σε λευκό, γκρί και μαύρο χρώμα στην τιμή των 3.290€, που είναι κατά μόλις 100 περισσότερα από αυτά της απλής έκδοσης (που είναι διαθέσιμη σε λευκό, μπλέ και μαύρο). Αντίστοιχα οι εκδόσεις των 125cc κοστίζουν 3.150 και 3.050 ευρώ. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης