του Νίκου Βιτσιλάκη

Περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για τη μετακίνηση και η Peugeot καυχιέται ότι είναι η πρώτη που το επιχείρησε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 1996 η Peugeot Motocycles ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που παρουσίασε ηλεκτρικό μοντέλο στη Γαλλία, συγκεκριμένα το Scoot’elec. Το 2011 το εργοστάσιο συνέχισε με την κυκλοφορία του eVivacity, το οποίο ήταν ένα ηλεκτρικό scooter νέας γενιάς εξοπλισμένο με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια ήρθε το 3ης γενιάς Peugeot 2.0, η συνδεσιμότητα του οποίου αποτέλεσε μία από τις πιο προηγμένες στην αγορά, με μια διαδικτυακή πύλη διαχείρισης και μια ειδική εφαρμογή. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες της Peugeot Motocycles, η ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών scooter αναμένεται το 2020 να αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των πωλήσεων ανάμεσα στα μοντέλα με κινητήρα 50cc.

Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας επιτρέπει την απελευθέρωση από τους περιορισμούς της κυκλοφορίας, όπως ισχύει για το Παρίσι σε περίπτωση μεγάλης αύξησης της ρύπανσης. Εκτός από τους οικολογικούς λόγους, υπάρχουν και οικονομικά πλεονεκτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Η εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και η πιο περιορισμένη συντήρηση συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σύγκριση με ένα που διαθέτει συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με την εισαγωγή της πλήρους ηλεκτρικής σειράς e-Ludix, η Peugeot Motocycles σκοπεύει περισσότερο από ποτέ να φέρει επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις ιδιωτών και επαγγελματιών, συμβάλλοντας παράλληλα στη μείωση της ατμοσφαιρικής και ηχητικής ρύπανσης.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

e-Ludix για όλο τον κόσμο

Η κυκλοφορία του τέταρτης γενιάς ηλεκτρικού δικύκλου της Peugeot επιτρέπει στο εργοστάσιο να επιβεβαιώσει την καινοτόμο τεχνογνωσία του, σε μια κατηγορία που έχει ήδη δημιουργηθεί. Με μια αφαιρούμενη μπαταρία που φορτίζεται παντού σαν κινητό τηλέφωνο, η ηλεκτρική οδήγηση δεν ήταν ποτέ ευκολότερη. Άμεσα εμπνευσμένο από τις εμβληματικές γραμμές του Ludix που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 2000 και ήταν ένα πολύ εμπορικό μοντέλο του εργοστασίου, το e-Ludix έχει την αξιοπιστία που προκύπτει από την εμπειρία της Peugeot στο σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και από τα ειδικά χαρακτηριστικά που έκαναν το Ludix επιτυχημένο. Η σχεδίασή του παίζει με τους αισθητικούς κώδικες του Ludix της δεκαετίας του 2000 και αποτελεί την απεικόνιση αυτής της νέας τάσης. Προσεκτικά ανασχεδιασμένο, έχει μοντέρνα σιλουέτα και διαχρονικό στυλ. Ελαφρύ, μικρών διαστάσεων και μοντέρνο, είναι διαθέσιμο σε 4 χρώματα ορατά στην ποδιά, στο μπροστινό φτερό και στις δύο πλευρές της σέλας.

Αυτές οι χρωματικές πινελιές συνδυάζονται με ματ μαύρα στοιχεία, που σίγουρα ενισχύουν τη μοντέρνα εμφάνιση της ηλεκτρικής έκδοσης του Ludix. Με αυτό τον τρόπο, το e-Ludix γίνεται ένα ιδανικό όχημα για τις πόλεις. Πρακτικό, απλό και φιλικό προς το περιβάλλον, εμπίπτει στην κατηγορία των scooter που δεν απαιτούν άδεια οδήγησης. Είναι ισοδύναμο με ένα μοντέλο 50cc και μπορεί να οδηγηθεί από την ηλικία των 14 ετών. Όπως απαιτείται από τους κανονισμούς, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 45χλμ/ώρα. Προσφέρει συνεχή ισχύ 2,5 kW (4 HP) και -σύμφωνα με την Peugeot- είναι εξαιρετικά ζωηρό κατά την εκκίνηση και την οδήγηση σε αστικό περιβάλλον. Μια πιο κοντινή ματιά στα κύρια χαρακτηριστικά του e-Ludix μας αποκαλύπτει αφαιρούμενη μπαταρία που μπορεί να φορτιστεί παντού και τεχνολογία υψηλής απόδοσης χάρη στο πλήρες σύστημα Bosch (μπαταρία, έλεγχος ηλεκτροκινητήρα, οθόνη οργάνων LCD και μετασχηματιστής 12V).  

Το βάρος ανέρχεται στα 88 κιλά (περιλαμβάνεται η μπαταρία που ζυγίζει 11 κιλά), η αυτονομία βρίσκεται στα 50 χιλιόμετρα και η μπαταρία φορτίζεται στο 80% σε 4 ώρες. Υπάρχουν τέσσερα riding modes, που καλύπτουν όλες τις οδικές και οδηγικές συνθήκες: Το “Boost” mode προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, ενώ το “Go” mode βελτιώνει την αυτονομία. Το “Cruise” mode προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό απόδοσης και αυτονομίας και, τέλος, το “Crawl” mode χρησιμοποιείται στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, ειδικά στους ελιγμούς με όπισθεν (διαθέσιμο και για την κίνηση προς τα εμπρός).  

e-Ludix Cargo για τους επαγγελματίες και τους χομπίστες

Αν και διαθέτει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με την έκδοση που απευθύνεται στους ιδιώτες καταναλωτές, η έκδοση Cargo προσφέρει ειδικά οφέλη για τους επαγγελματίες. Η σχάρα αποσκευών έχει σχεδιαστεί για βαριά φορτία μέχρι 25 κιλά, ενώ το φτερό και τα πλευρικά καπάκια έχουν κατασκευαστεί από πολυπροπένιο και είναι πολύ ανθεκτικά. Σε αντίθεση με την έκδοση που απευθύνεται στους ιδιώτες καταναλωτές, διαθέτει μονόσελο και αφαιρούμενα ή αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Για το 2020 θα είναι διαθέσιμο σε λευκό, μαύρο και κόκκινο χρώμα.  

e-Ludix Sharing

Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην EICMA είναι ένα όχημα για κοινούς φορείς εκμετάλλευσης στόλου. Θα είναι εξοπλισμένο με μια δεύτερη μπαταρία για μεγαλύτερη αυτονομία και με τηλεματική μονάδα για απομακρυσμένη διαχείριση στόλου. Θα είναι σύντομα διαθέσιμο σε εκδόσεις που ισοδυναμούν με οχήματα 50 και 125cc. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης