Είναι η πρώτη τρίκυκλη μοτοσυκλέτα στον κόσμο, τουλάχιστον αυτής της μορφής και αυτών των κυβικών. Ωστόσο πως μπορεί να στρίβει τόσο σταθερά και ..οριακά;

Η Yamaha το λέει LMS, δηλαδή Leaning Multiwheel System, ή σε ελεύθερη απόδοση σύστημα πλαγιάσματος πολλαπλών τροχών. Το εν λόγω σύστημα αποτελείται από ένα διπλό άξονα κατεύθυνσης τύπου Ackermann και καταλήγει μέσω των αναρτήσεων σε δύο τροχούς 15 ιντσών. Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά και πως εφαρμόζονται στην πράξη;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ουσιαστικά, ο μηχανισμός που έχει το όνομα του εφευρέτη του, Ackermann δηλαδή, επιτρέπει στους τροχούς κλίσεις της τάξης των 45 μοιρών, διατηρώντας τους σε βίους παράλληλους. Και αυτό χάρη στη μεταβλητή γεωμετρία του μπροστινού συστήματος, που διατηρείται σε παράλληλο σχηματισμό ακόμα και μέσα στις στροφές. Η απόσταση των τροχών παραμένει σταθερή στα 410 χιλιοστά σε όλες τις συνθήκες. Συμπληρωματικά στο LMS λειτουργεί και η διπλή ανάρτηση σε κάθε μπροστινό τροχό. Αν δείτε την εικόνα θα καταλάβετε, υπάρχουν διπλά καλάμια, όπου τα μπροστινά λειτουργούν επικουρικά στην κατευθυντικότητα της μοτοσυκλέτας και τα πίσω επιφορτίζονται με το έργο της απόσβεσης των κραδασμών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δε μένει παρά να δούμε αν το LMS θα βρει το δρόμο του και σε ένα ακόμα επερχόμενο τρίτροχο, που έρχεται να γεφυρώσει το κενό μεταξύ Tricity και Niken, δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ μεταξύ 155 και 847 κυβικών. Κάτι που έχει υπονοηθεί από τα λεγόμενα του διευθύνοντα συμβούλου της Yamaha Yoshihiro Hidaka και σύμφωνα με τις εξ Ιαπωνίας φήμες ο κινητήρας θα έρχεται από τη μικρομεσαία κατηγορία (ΜΤ-03/YZF-R3). Μέχρι τότε ας δούμε και το βίντεο της Yamaha που εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο το πώς δουλεύει το LMS.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης