Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Η ιστορία του Romano Fenati θα μπορούσε να έχει τίτλο «Πώς να καταστρέψετε την καριέρα σας στο MotoGP» ή γενικότερα «Από το κακό στο χειρότερο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σοβαρά μιλώντας τώρα, το πιο πρόσφατο περιστατικό της Moto2 στο Misano μπορεί να μας δείξει δύο πράγματα: Την εξέλιξη ενός χαρακτήρα και την αλλαγή ενός ολόκληρου ηθικού κώδικα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας ορίσουμε ως αρχή τη Moto3.  Εκεί άλλωστε πέρασε ο μικρός Fenati 5 χρόνια από τη ζωή του, ξεκινώντας δυναμικά στα 16 του το μακρινό πλέον 2012. Οι δύο πρώτοι αγώνες είχαν και δύο βάθρα, άκρως θεαματικά. Όχι όμως και για το υπόλοιπο 2012, κάτι που ήταν η πρώτη ένδειξη αστάθειας του Romano.

Το 2013 δεν έφερε βάθρα για το νεαρό Ιταλό παρά μόνο την 5η θέση στο πρωτάθλημα της Moto3.  Όμως ο καλός Θεός του scouting της SKY Racing VR46 –ναι, λέμε για την ομάδα «φυτώριο» του Valentino Rossi- έκανε το θαύμα του. Οι περγαμηνές ξεκίνησαν ξανά να γράφονται με τις ευλογίες του «Γιατρού» και τα 4 βάθρα σε 6 αγώνες σκιαγραφούσαν ένα λαμπρό μέλλον. Και πάλι όχι για πολύ όμως. Αστάθεια στην απόδοση. Αυτό ήταν το βασικό πρόβλημα και ίσως η αρχή του τέλους. Μια «αρχή» που κράτησε ως το 2015 που επίσης δεν έφερε αποτελέσματα. Ας δούμε και τι «ομορφιές» έκανε τότε ο Fenati στο βίντεο που ακολουθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2016 ήταν ένα κρεσέντο στην καριέρα του. Άνοδος στη Moto2 με τις ευλογίες πλέον της VR46 και επιτέλους καλά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα όμως δεν είναι το παν σε ένα ομαδικό sport που εν τέλει είναι το MotoGP.  Grand Prix της Αυστρίας, ο τελευταίος σταθμός στο τρένο της SKY Racing VR46 και ένας «διωγμός» από την ομάδα λόγω συμπεριφοράς. Όταν φτάνεις στο σημείο να σε «διώχνει» ο ίδιος ο Valentino Rossi κάτι αχνοφαίνεται πως δενπάει καλά..

Πισωγύρισμα στη  Moto3 με την ομάδα Marinelli Rivacold Snipers και μια 2η θέση στο πρωτάθλημα, ήταν ο προάγγελος της επανόδου στη Moto2. Όπερ και εγένετο με την ομάδα της Marinelli Snipers. Μάλιστα, το μέλλον είχε και πάλι λάμψη και συγκεκριμένα της MV Agusta που διάλεξε τον Fenati σαν πρώτο αναβάτη της στη Moto2 για το 2019.

Και φτάνουμε στην περασμένη Κυριακή..

Ότι και να σου έχει κάνει κάποιος αντίπαλος αναβάτης, το να του πατήσεις το μπροστινό φρένο στα 200+χλμ/ώρα είναι απόπειρα ανθρωποκτονίας, όσο βαρύ και αν ακούγεται. Η άμεση ποινή ήταν η μαύρη σημαία που σήμανε την απομάκρυνση του από τον αγώνα. Η μετέπειτα τιμωρία ήταν αποκλεισμός από δυο αγώνες με την κατακραυγή να είναι μεγάλη. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό για τον Fenati. Η Marinelli Snipers έσπασε το συμβόλαιο του, ενώ παράλληλα εξέφρασε την οργή του και ο Giovanni Castiglioni της MV Agusta δηλώνοντας πως δεν τον θέλει στην ομάδα του. Το τέλος και της επόμενης σεζόν ήταν γεγονός για τον επιπόλαιο Ιταλό. Ένα τέλος που αυτή τη φορά δεν θα έχει τρίτη ευκαιρία.

Και φτάνουμε στον επίλογο που τείνει στα ρητορικά ερωτήματα. Που αρχίζει και που τελειώνει το ταλέντο; Πότε «καβαλάς» το καλάμι; Τι επιτρέπεται και τι όχι μες την πίστα; Προφανώς μιλάμε για αγώνες μοτοσυκλέτας και ο κίνδυνος είναι συνειδητά δεδομένος. Απαραίτητα υπερβατικά συστατικά είναι η τρέλα και –συγνώμη για τη λέξη- ο «κωλοπαιδαρισμός». Τι συμβαίνει όμως όταν στη συνταγή παραπέσουν τα υλικά αυτά; Μάλλον ο Romano Fenati έμαθε με τον δύσκολο τρόπο και καμιά δήλωση μαρκετινγκίστικης μετάνοιας δεν θα πάει το χρόνο και τις πράξεις πίσω. Στην ουσία των πραγμάτων είναι ο σεβασμός και κάτι που πιθανότατα μες τον ενθουσιασμό ξέχασε ο Fenati. Πως «ουδείς αναντικατάστατος»…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης