του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Royal Enfield ξάφνιασε τους πάντες με την παρουσίαση του πρωτότυπου KX, ενός μοντέλου με κινητήρα V-2 838cc και 90Hp που επαναφέρει στο προσκήνιο μια μοτοσυκλέτα σταθμό στην ιστορία της πάλαι ποτέ αγγλικής φίρμας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H ινδική -πλέον- εταιρεία δήλωσε ότι το όλο πρότζεκτ ξεκίνησε απλά και μόνο για να βγει στην επιφάνεια το ταλέντο της ευρισκόμενης στη Βρετανία σχεδιαστικής της ομάδας, η οποία εξέλιξε το πρωτότυπο ΚΧ μέσα σε μόλις έξι μήνες! Και όπως λέει ο Siddhartha Lal (CEO της εταιρείας), «από όλα τα μοντέλα στην ιστορία της Enfield, το ΚΧ είναι το αγαπημένο μου». Βέβαια, το ΚΧ του ’30 ήταν ένα πλαγιοβάλβιδο V-2 με χωρητικότητα 1.140cc, ενώ το ΚΧ του σήμερα διαθέτει περισσότερη τεχνολογία και λιγότερα κυβικά, με τα δύο μοντέλα απλώς να ασπάζονται τύπο κινητήρα (V-2) και αερόψυξη.

Όταν ξεκίνησε η υλοποίηση του όλου σχεδίου, οι Ινδοί είχαν κατά νου τη δημιουργία δύο πρωτότυπων μοντέλων, ενός κλασικού με αισθητική του «τότε» και ενός λίαν φουτουριστικού με εφαρμογές του «αύριο». Τελικά, κατέληξαν στη δημιουργία ενός, που, όπως και εσείς μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες, κυμαίνεται κάπου ανάμεσα. Πέραν της λίαν προσεγμένης εμφάνισης όμως, κάποιες εφαρμογές είναι αυτές που δημιουργούν αίσθηση. Όπως για παράδειγμα, η σχεδίαση της ανάρτησης, με το πιρούνι τύπου «girder» μπροστά και το έκκεντρο «φώλιασμα» του μονού πίσω αμορτισέρ μέσα σε ένα άκρως εντυπωσιακό μονόμπρατσο ψαλίδι. Ή το πλαίσιο του οίκου Harris με το ενσωματωμένο φιλτροκούτι και τον κινητήρα φέρον μέρος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι σχεδιαστές έκαναν ό,τι μπορούσαν και τελικά δημιούργησαν ένα δίκυκλο που σίγουρα τραβάει τα βλέμματα, δυστυχώς όμως το ΚΧ θα παραμείνει ένα πρωτότυπο που δεν θα μπει στη γραμμή παραγωγής. Βέβαια, ποτέ και κανείς δεν ξέρει, ας κρατήσουμε μικρό καλάθι και βλέπουμε στο μέλλον..

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης