Συλλογή Morbidelli: 200 σπάνιες μοτοσυκλέτες βγαίνουν "στο σφυρί"

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2020, 10:58
Συλλογή Morbidelli: 200 σπάνιες μοτοσυκλέτες βγαίνουν "στο σφυρί"

Ο Giancarlo Morbidelli, ένας θρύλος για τη μοτοσυκλέτα, που άφησε το στίγμα του ως κατασκευαστής αγωνιστικών μοτοσυκλετών, συλλέκτης και ιδιοκτήτης ενός εξαιρετικού μουσείου μοτοσυκλετών, πέθανε σε ηλικία 86 ετών. Η αξιοσημείωτη σύμπτωση είναι ότι η τεράστια συλλογή μοτοσυκλετών του είχε προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί λίγες εβδομάδες αργότερα…

Λες και δεν άντεξε ο δημιουργός ενός από τα σημαντικότερα μουσεία μοτοσυκλετών στον κόσμο μπροστά στην επικείμενη δημοπρασία των “παιδιών” του κι αποχώρησε από τον “μάταιο ετούτο” κόσμο. Μια συλλογή από μοτοσυκλέτες που συγκεντρώθηκαν επί 40 χρόνια από τον κατασκευαστή και team manager της ομάδας των Grand Prix με τις τόσες νίκες, Giancarlo Morbidelli, θα διατεθούν προς πώληση από τον οίκο Bonhams στη δημοπρασία Spring Stafford Sale, που θα γίνει στις 25-26 Απριλίου.

Αν και ακούγεται σαν μια σκληρή κίνηση, τόσο σύντομα μετά το θάνατό του, η μεγάλη συλλογή του Morbidelli είχε ανακοινωθεί να δημοπρατηθεί ήδη από πέρσι τον Οκτώβριο, αλλά κάποια προβλήματα στις διαδικασίες εξαγωγής των μοτοσυκλετών στην Αγγλία ανέβαλαν τον πλειστηριασμό. Η ανακοίνωση της τωρινής δημοπρασίας – μόλις δύο ημέρες μετά το θάνατο του Morbidelli – ήταν εντελώς συμπτωματική, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Bonhams. Οι 200 μοτοσυκλέτες που θα πωληθούν στις 25-26 Απριλίου στη Μ. Βρετανία, αποτελούν μέρος μιας συλλογής 350 μοτοσυκλετών που στεγάζονταν στο “Μουσείο Μοτοσυκλέτας Morbidelli”, στην πόλη Pesaro της Ιταλίας, και το οποίο ο ίδιος ο Giancarlo δημιούργησε το 1999.

Δυστυχώς, το μουσείο έκλεισε το περασμένο καλοκαίρι, αφού δεν είχε βρεθεί νέος ιδιοκτήτης, ενώ το ιταλικό κράτος που είχε δείξει αρχικά ενδιαφέρον, εν τέλει αρνήθηκε να το αναλάβει (δυστυχώς). Ο Giancarlo Morbidelli “ζούσε μέρα-νύχτα μέσα στο μουσείο” σύμφωνα με τον γιο του και έφτιαχνε τα πάντα μόνος του, δουλεύοντας σε ένα πολύ μικρό δωμάτιο. Η οικογένεια Morbidelli θα διατηρήσει περίπου το μισό της συλλογής, κρατώντας τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με το όνομά της, τους “φονείς γιγάντων” του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας των 125cc και 250cc, που οδηγούσαν οι Paoli Pileri, Pierpaolo Bianchi και Mario Lega.

Επίσης θα κρατήσει και τη θηριώδη Morbidelli V8 που είχε κατασκευάσει ο Giancarlo το 1994 σε ελάχιστα κομμάτια και θεωρείται μια από τις ακριβότερες μοτοσυκλέτες του κόσμου. Ανάμεσα στις 200 μεταπολεμικές κλασικές μοτοσυκλέτες που θα δημοπρατηθούν – στη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή μοτοσυκλετών που έχει περάσει από την Bonhams μέχρι σήμερα – υπάρχουν σπανιότατες Benelli και Ducati, καθώς και Harley Davidson, Honda, Matchless, κλπ.

Αστέρι της δημοπρασίας η μοναδική τετρακύλινδρη σε σειρά, 125 κυβικών εκατοστών, αγωνιστική μοτοσυκλέτα Grand Prix της Ducati, που κατασκευάστηκε από τον Fabio Taglioni, τον θρυλικό Ingegnere-επιστήμονα αρχιμηχανικό, σχεδιαστή και τεχνικό διευθυντή της εταιρίας από το 1954 μέχρι το 1989. Η εκτιμώμενη τιμή αυτής της απίστευτα σπάνιας μοτοσυκλέτας είναι οι 400.000 με 600.000 λίρες Αγγλίας! Το εν λόγω τετρακύλινδρο Ducati είχε εξαφανιστεί για χρόνια, πριν βρεθεί ο κινητήρας του στη Ρωσία και το πλαίσιο στην τότε Γιουγκοσλαβία (!) με τον ίδιο τον Giancarlo να “ξανακτίζει” τη μοτοσυκλέτα βίδα τη βίδα, κάνοντάς τη την κορυφαία της συλλογής του.

Δίπλα στη μοτοσυκλέτα της Ducati θα δημοπρατηθούν και η τετρακύλινδρη σε σειρά, επίσης αγωνιστική, Benelli 250 του 1942 (με εκτιμώμενη τιμή άνω των 600.000 λιρών επίσης), η παγκόσμια πρωταθλήτρια του 1950 Benelli 250 του Dario Ambrosini, που εκτιμάται ότι θα πιάσει μεταξύ 120.000 και 180.000 λιρών, αλλά και η Benelli 250 του 1964, του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Tarquino Provini, με την εκτίμηση να φτάνει μεταξύ 80.000 και 120.000 λιρών Αγγλίας. Για να κάνετε τη μετατροπή, μια λίρα είναι γύρω στα 1,15 ευρώ σήμερα.

Ο υπεύθυνος της Bonhams, δήλωσε: “Είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε αναλάβει την πώληση αυτής της εκπληκτικής συλλογής, με μοτοσυκλέτες που συλλέγονται πάνω από 40 χρόνια από τον Giancarlo Morbidelli”.
“Το πάθος του Giancarlo για τη μοτοσυκλέτα ήταν πασιφανές, ήδη από την εμπλοκή του στα Grand Prix. Οι ανακατασκευές του ήταν εξαιρετικές, ήταν ένας άνθρωπος της λεπτομέρειας και της δημιουργίας”.
“Η δημοπρασία αυτή θα δώσει τη μοναδική ευκαιρία στους συλλέκτες και τους λάτρεις των μοτοσυκλετών από όλο τον κόσμο να αποκτήσουν πολύτιμα κομμάτια της ιστορίας”.

Ποιός ήταν ο Giancarlo Morbidelli

Ο Giancarlo Morbidelli προερχόταν από οικογένεια γεωργών του Pesaro, γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1930 και ξεκίνησε την καριέρα του κατασκευάζοντας ξύλινα έπιπλα. Πάθος του ήταν πάντοτε οι μοτοσυκλέτες και μαζί με τον σχεδιαστή και αγωνιζόμενο Franco Ringhini, κατασκεύασαν δίχρονους αγωνιστικούς κινητήρες 50cc στα τέλη της δεκαετίας του ’60, κάνοντας ντεμπούτο στο Ιταλικό πρωτάθλημα το 1969.

Το 1971 ο Morbidelli παρουσίασε έναν κινητήρα 125cc με περιστροφικές βαλβίδες, κερδίζοντας δύο αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στις αρχές του 1972 και το μέλλον φαινόταν λαμπρό. Δυστυχώς, ο αναβάτης της ομάδας, Gilberto Parlotti, σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα του Isle of Man TT εκείνου του έτους. Ωστόσο, ο Morbidelli επέμενε και από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 οι μοτοσυκλέτες του κυριάρχησαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα 125cc GP κατακτώντας τρεις Παγκόσμιους τίτλους, από το 1975 έως το 1977.

Το 1977 η ομάδα ανέβηκε στα 250 cc κερδίζοντας έναν ακόμα Παγκόσμιο τίτλο. Ο γιος του Morbidelli, Gianni, που γεννήθηκε το 1968, έγινε επιτυχημένος οδηγός αγώνων της Φόρμουλα 1 και ήταν αυτός που αποφάσισε να πουλήσει τις μοτοσυκλέτες του πατέρα του στον οίκο Bonhams του Λονδίνου.

Πηγή: Motorbike.gr

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2020, 10:58