Του Νίκου Βιτσιλάκη 

Οι αγώνες Supermoto επανέρχονται στο προσκήνιο δυναμικά και ο διπλός αγώνας που έγινε στα Μέγαρα απέδειξε ποιος είναι ο βασιλιάς του θεάματος και του συναγωνισμού. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάνε 11 ολόκληρα χρόνια από τότε που είδαμε τον τελευταίο πρωταθληματικό αγώνα αυτού του μοναδικού θεσμού, ο οποίος -κατά γενική ομολογία- προσέφερε καθόλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 συναρπαστικό θέαμα και μοναδικές στιγμές. Η κρίση -ως γνωστόν- παρέσυρε τα πάντα στην αφάνεια και το Supermoto δεν ήταν η εξαίρεση, έμεναν μόνο οι ηρωικές και απέλπιδες προσπάθειες ενός ανθρώπου για να το κρατήσουν «ζωντανό». Αυτός δεν είναι άλλος από τον Γιώργο Παρασκευά, έναν αγωνιζόμενο του αθλήματος (από τα παλιά) και ιδιοκτήτη της ομάδας Wolf Racing, που το 2016 δημιούργησε λίγο έξω από τη Σπάρτη μια πίστα αφιερωμένη στο άθλημα και την οποία με μόχθο και θυσίες κράτησε ενεργή όλα αυτά τα χρόνια. Η αθλητική ομοσπονδία δεν τον βοήθησε όσο -και όπως- θα έπρεπε (γιατί άραγε;), παρ΄ όλα αυτά ο Γιώργος κατάφερε να διοργανώσει εκεί το κύπελλο Wolf Racing με 5 αγώνες αλλά και έναν πανευρωπαϊκό το 2017! Από το 2018 που ανέλαβε τη διοργάνωση η αθλητική ομοσπονδία, τα πράγματα πήγαν από το κακό στο χειρότερο και φτάσαμε στο 2020 για να γίνει -επιτέλους- επίσημη προκήρυξη με θεσμό κυπέλλου (γιατί όχι πρωταθλήματος θα ρωτήσετε πολλοί και την απάντηση τη γνωρίζει μόνο η ομοσπονδία).  

Οι δύο πρώτοι αγώνες του 2020 έγιναν παράλληλα με τη διοργάνωση (επίσης διπλού αγώνα) για λογαριασμό του πανελλήνιου πρωταθλήματος ταχύτητας μοτοσικλετών. Οι 16 συμμετοχές κρίνονται αρκετές λόγω της όλης κατάστασης και δείχνουν πολλές αν σκεφτείτε ότι στους αγώνες ταχύτητας εκείνου του διημέρου συμμετείχαν 27 συνολικά αναβάτες και σε όλες τις κατηγορίες! Οπότε, οι 16 θεωρούνται μια εξαιρετική αρχή, με την ψυχή του αθλήματος (Γιώργος Παρασκευάς) να μιλάει για τουλάχιστον 25 την επόμενη φορά. Σημασία έχει πως η αρχή έγινε και ας ελπίσουμε πως η διοργάνωση της Iron Team (κάτω από τις ευλογίες της ομοσπονδίας) θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη του όλου εγχειρήματος. Την εμπειρία την έχει, τον εξοπλισμό τον διαθέτει, οπότε, φίλε Παναγιώτη Σιδέρη, πάμε γερά για ένα ακόμα καλύτερο μέλλον.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αγώνες (από δελτίο τύπου) 

Τα δύο σκέλη του Κυπέλλου Supermoto απέδειξαν με τον πιο συναρπαστικό τρόπο τη φήμη του υπέρτατου θεάματος που συνοδεύει τον θεσμό! Και στους δύο αγώνες -και για όλους τους γύρους- η μάχη τόσο της κορυφής όσο και των πιο πίσω θέσεων ήταν στον τροχό. 

Θριαμβευτής και στις δύο περιπτώσεις ήταν ο Σπύρος Κεφαλωνίτης (Husqvarna FC450) με την τακτική της φουλ επίθεσης μετά τους πρώτους γύρους, καθώς και με δύο αδιανόητα εντυπωσιακές προσπεράσεις από την εξωτερική (!) στην Κ1. Στη μάχη της κορυφής, με αλλεπάλληλες προσπεράσεις και εναλλαγές στις τέσσερις πρώτες θέσεις, βρέθηκαν και οι Γιώργος Παπασταύρου και Νίκος Καρακώστας με τα Honda CRF450, ο Γιώργος Κάκος με το Suzuki RMZ450, οι Σταύρος Κρεμάλας, Γιάννης Κωνσταντινάκος, Ανδρέας Αντωνίου με Yamaha YZF450 και ο Γιώργος Παρασκευάς με το Husqvarna FS450. 

Στον πρώτο αγώνα ο Κεφαλωνίτης έκανε την επίθεσή του μετά τον 12ο γύρο, φτάνοντας τους Κάκο, Παπασταύρου και Καρακώστα, που είχαν αναλωθεί σε μια υπέροχη μάχη κορυφής ως τότε. Έναν γύρο μετά ο Κεφαλωνίτης «βούτηξε» στην Κ1 και τέθηκε επικεφαλής, ενώ στο ίδιο σημείο δύο γύρους αργότερα μια άτυχη στιγμή του Καρακώστα τον έθεσε εκτός μάχης. Έτσι, οι Κεφαλωνίτης, Κάκος και Παπασταύρου κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις του βάθρου. 

Στο δεύτερο αγώνα, παρ’ ότι εκκινούσε 8ος, ο Κεφαλωνίτης από τον πρώτο κιόλας γύρο μπήκε στην πρώτη τετράδα με τις διαφορές των επτά πρώτων να είναι οριακές. Οι Κάκος και Παπασταύρου ήταν οι δύο επικεφαλής στους πρώτους πέντε γύρους, αλλά ο Κεφαλωνίτης τούς έφτασε και δύο γύρους αργότερα οι τρεις τους αποσπάστηκαν μπροστά.

Στον 10ο γύρο ο Κεφαλωνίτης ανέβηκε στη δεύτερη θέση, που έγινε πρώτη μετά από μια άτυχη στιγμή του Κάκου στον 11ο γύρο, που τον έριξε στη μάχη της 6ης θέσης. Παρά τις επιθέσεις και μια προσπέραση του Παπασταύρου, τελικά ο Κεφαλωνίτης έφτασε πρώτος στην καρό σημαία για να διπλασιάσει τις νίκες του και να πάρει προβάδισμα στη βαθμολογία με 50 βαθμούς έναντι 36 του Παπασταύρου και 30 του Κάκου. Παράλληλα, με δύο νίκες έκαστος στις κατηγορίες Normal και Νέων, οι Λάμπρος Τζούφλας και Αλέξανδρος Κούρος πήραν το προβάδισμα στις αντίστοιχες βαθμολογίες. 

Οι δηλώσεις του Σπύρου Κεφαλωνίτη: «Μου έλειπε ο χρόνος της προετοιμασίας γιατί στήσαμε τη μοτοσικλέτα την Παρασκευή και την είχα στη διάθεσή μου το Σάββατο, έτσι δεν είχα κάνει κάποια προπόνηση. Οπότε υιοθέτησα αυτή την τακτική για να αισθανθώ καλά με το Husqvarna μου, να εγκλιματιστώ, να αποκτήσω την τριβή στα Χρονομετρημένα. Και για την Κυριακή ήμουν σίγουρος για την απόδοσή μου. Στο πρώτο σκέλος πίεσα, άλλωστε το στυλ μου περιλαμβάνει γλιστρήματα, ενώ στο δεύτερο σκέλος ήμουν πιο συντηρητικός γιατί αισθανόμουν πιο σίγουρος. Δεν χρειάστηκε να πιέσω για να κάνω τη διαφορά». 

Μετά το επιτυχημένο άνοιγμα της αυλαίας του Supermoto Cup 2020 σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, ΑΜΟΤΟΕ και Iron Team θέλουν να ευχαριστήσουν όλους όσους συνέβαλαν σε αυτό. Το ραντεβού ανανεώνεται για τις 24-25 Οκτωβρίου στην πίστα των Μεγάρων και πάλι. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης